Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@22:40:27 GMT

ظریف حسابی از خجالت آمریکا درآمد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۴۶۸

ظریف حسابی از خجالت آمریکا درآمد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در سومین روز از برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ ، سیاست های دولت آمریکا در خروج از برجام و فشار بر اروپا برای نقض تعهدات ذیل قطعنامه شورای امنیت را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد : آمریکا بسیار پیشتر از این می بایست بیماری بدخیم خود درباره ایران را مداوا می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ظریف سخنرانی خود را با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شروع کرد و گفت: در دو سال گذشته آمریکا دشمنی خود با ایران را شدت بیشتری بخشیده که اوج آن زیر پا گذاشتن تعهدات آن کشور در توافق هسته ای بود که مورد تائید اجماعی شورای امنیت بود.
وی افزود: آمریکا اکنون تلاش می کند که دیگران را به نقض قطعنامه مجبور سازد.


ظریف بااشاره به نشست هفته گذشته در ورشو لهستان گفت: مقامات دولت آمریکا در نشست ورشو و همچنین روز گذشته در همین کنفرانس ، اروپا را برای اجرای تعهدات خود محکوم کردند.
وی گفت: ایالات متحده هرگز با این واقعیت که ایران از حق ابتدایی تعیین سرنوشت برای خود استفاده نمود، کنار نیامده است. به همین دلیل برای مدت طولانی است که به طرز بیمار گونه ای بر روی ایران متمرکز شده و یک اشتغال ذهنی وسواس گونه نسبت به ایران پیدا کرده است که تاکنون نیز ادامه یافته است.
وزیرخارجه ایران اظهار داشت: مشوه کردن چهره کشور من سیاست در دسترسی بوده که توسط 7 رئیس جمهور قبلی آمریکا مورد بهره برداری قرار گرفته است؛سیاستی که در دولت های اقماری آمریکا خود را در پشت آن مخفی نموده اند .


«آمریکا بسیار پیشتر از این می بایست این بیماری بدخیم خود را مداوا می کرد ، چرا که امروز تبدیل به یکی از بزرگترین خطرات حتی برای منافع خودش و البته صلح و امنیت بین المللی شده است.»
ظریف ادامه داد: در نشست اخیر افراد بی علاقهوآشکارا مجبور شده در ورشو ، معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا هر دو اروپا را حتی برای تلاش درجهت عمل به تعهداتش ذیل برجام و قعطنامه 2231 شورای امنیت – بدون آنکه موفقیت عملی زیادی را بدست آورده باشد – مورد سرزنش قرار دادند. دیروز در همین مونیخ ، پنس معاون رئیس جمهور آمریکا این مضحکه را مجددا تکرار کرد و گردن کشانه عنوان نمود که اروپا می بایست به آمریکا پیوسته و بدون در نظر گرفتن امنیت خود تعهدات برجامی اش را نقض کند. اتهامات نفرت آمیز وی به ایران ، بویژه اتهام جاهلانه وی در نسبت دادن یهودی ستیزی به وارثان مردمی که در تورات به پاس نجات دادن یهودیان، مسیح خوانده شده ، مضحک و در عین حال خطرناک است.


متن کامل سخنرانی ظریف در این نشست به شرح زیر است:
خانم ها و آقایان
دوشنبه گذشته میلیون ها ایرانی با شرکت در راهپیمایی های گسترده چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند که چنان زلزله ای ستون سلطه آمریکا در غرب آسیا را نابود کرد.
البته ایالات متحده هرگز با این واقعیت که ایران از حق ابتدایی تعیین سرنوشت برای خود استفاده نمود، کنار نیامده است. به همین دلیل برای مدت طولانی است که به طرز بیمار گونه ای بر روی ایران متمرکز شده و یک اشتغال ذهنی وسواس گونه نسبت به ایران پیدا کرده است که تاکنون نیز ادامه یافته است .
مشوه کردن چهره کشور من سیاست در دسترسی بوده که توسط 7 رئیس جمهور قبلی آمریکا مورد بهره برداری قرار گرفته است ؛ سیاستی که در دولت های اقماری آمریکا خود را در پشت آن مخفی نموده اند . آمریکا بسیار پیشتر از این می بایست این بیماری بدخیم خود را مداوا می کرد ، چرا که امروز تبدیل به یکی از بزرگترین خطرات حتی برای منافع خودش و البته صلح و امنیت بین المللی شده است.


طی دو سال گذشته ایالات متحده دشمنی خود بر ضد ایران را به یک سطح افراطی جدید رسانده است که بهترین مثال آن نقض یک جانبه و غیرقانونی تعهداتش در ذیل برجامی که به سختی مذاکره شده و با اجماع به تایید شورای امنیت رسید . ایالات متحده اکنون در تلاش برای وادار کردن بقیه به نقض قطعنامه شورای امنیت است که به صورت آشکارا خواستار عادی سازی روابط اقتصادی با ایران شده است .
در نشست اخیر افراد بی علاقه و آشکارا مجبور شده در ورشو ، معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا هر دو اروپا را حتی برای تلاش در جهت عمل به تعهداتش ذیل برجام و قعطنامه 2231 شورای امنیت – بدون آنکه موفقیت عملی زیادی را بدست آورده باشد – مورد سرزنش قرار دادند. دیروز در همین مونیخ ، پنس معاون رئیس جمهور آمریکا این مضحکه را مجددا تکرار کرد و گردن کشانه عنوان نمود که اروپا می بایست به آمریکا پیوسته و بدون در نظر گرفتن امنیت خود را تعهدات برجامی اش را نقض کند. اتهامات نفرت آمیز وی به ایران ، بویژه اتهام جاهلانه وی در نسبت دادن یهودی ستیزی به وارثان مردمی که در تورات به پاس نجات دادن یهودیان ، مسیح خوانده شده ، مضحک و در عین حال خطرناک است.


این تمرکز بیمار گونه و وسواس فکری بدخیم نسبت به ایران هزینه های زیادی را بر بقیه و بویژه منطقه ، که برای 40 سال از پیامدهای ناشی از اصرار آمریکا بر انتخابات های غلط آن آسیب دیده ، تحمیل کرده است .


آمریکا مبتنی بر این تمرکز بیمارگونه و وسواس روان پریشانه خودش ، برای مدت طولانی مشوق ماجراجویی مخرب و یاغی گری دولت های اقماری خودش بوده است: از تسلیح صدام حسین بر جنگ بر ضد ایران تا حمایت از افراط گری ؛ از کمک و معاونت در جرم ویران کردن سوریه و بمباران بی گناهان در یمن تا سرپوش گذاشتن بر حبس یک نخست وزیر و مثله کردن یک خبرنگار. همزمان ، ایالات متحده به صورت سیستماتیک تجاوزهای دائمی و شرم آور اسرائیل بر ضد فلسطینی ها را موجه جلوه داده و بر نقض جدی حاکمیت لبنان و سوریه سرپوش گذاشته است .
و همه به بهانه مهار ایران انجام شده است .

خانم ها و آقایان
ایالات متحده ادعا می کند و برخی نیز طوطی وار و چشم بسته و طوطی وار اتهامات مطروحه را تکرار می کنند ، که ایران در منطقه دخالت می کند . اما هیچکس تاکنون از آنکه کشور پرسیده است که منطقه چه کسی ؟ و فقط یک نگاه کوتاه به نقشه بیندازید . ارتش ایالات متحده ده هزار کیلومتر راه طی کرده تا پایگاه های خود را در مرزهای ما برپا کند . در عین حال ، منابع منطقه را از طریق معادلات تسلیحاتی دوشیده است . بر اساس برآورد محافظه کارانه، هزینه های نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به تنهایی در سال جاری بالغ بر 100 میلیارد دلار خواهد شد که 7 برابر ایران است.
بنابراین ، چه کسی واقعا ناامنی را به منطقه صادر می کند؟
و چه چیزی منطقه را بیشتر تهدید می کند؟


موشکی های بیشماری که برای وحشت یمن بکار رفته اند؟ و یا موشکی های دفاعی ایران که تنها و صرفا بر ضد داعش در دفاع مشروع از خود استفاده شده اند ؟


آیا این ایران است که تهدید به نابودی به دیگران می کند و یا نتانیاهو رئیس همه چوپان های دروغگو است که آشکارا تهدید به کشور من را نموده است ، آن هم زمانی که در کنار کارخانه ساخت بمب های هسته ای اش ایستاده است ؟ اینجا هیچ تئاتری – از جمله آنچه نمایش پنس معاون رئیس جمهور آمریکا بازی کرده است – نمی تواند حقیقت را مشوه کند.


در واقع هر روز ملت های بیشتری مواضع صریح خود در خصوص این واقعیت را آشکار می کنند که ایالات متحده اکنون به تنهایی بزرگترین منبع بی ثبات کننده در منطقه ما است . در حالی که ما در اینجا جمع شده ایم قانون گذاری عراقی خروج نیروهای آمریکایی را مطرح کرده اند و پس از بیش از 17 سال شکست در افغانستان ، ایالات متحده اکنون در حال مذاکره با طالبان است تا عقب نشینی کند .
در مقابل ، ایستادگی ما در کنار مردم عراق و سوریه برای مقابله با تروریست ها را داعش را در مرز کامل محو قرار داده است و این در حالی است که این دو کشور برخوردار از سطحی از صلح و ثبات شده اند که طی سالهای اخیر شاهد آن نبوده ایم .


من پس از مذاکرات سوچی وارد مونیخ شده ام ، شهری که در آن جناب آقای رئیس جمهور روحانی گفتگوهای خود را با همتاهای روسی و ترک را برای ارتقا صلح در سوریه ادامه داد . پیش از آن نیز طی دیدار از عراق و لبنان به مدت 7 روز با مقامات دولتی ، رهبران سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی این کشوها برای کار مشترک به منظور تقویت ثبات وارتقا فرصت های اقتصادی دو جانبه در منطقه ما گفتگو داشته ایم .
اما اشتغال ذهنی و تمرکز بیمارگونه و سرکشانه آمریکا بر علیه ایران ، این پیروزی هایی که به سختی به دست آمده است را به خطر انداخته اند.


در جبهه دیگر نیز اجرای کامل برجام از سوی ایران که به رغم خروج آمریکا ادامه یافته است ، نقش اصلی در کاهش تنش و افزایش ثبات منطقه ای و جهانی ایفا کرده است . اما ایران نمی تواند به تنهایی هزینه های دستاورد های جهانی را بپردازد؛ چه توافق هسته ای باشد و یا مبارزه با قاچاق مواد مخدر و یا قاچاق انسان . اروپا نیز لازم است سرمایه گذاری کند . بسیاری در دنیا و بویژه در این قاره به گونه ای زیبا در مورد چند جانبه گرایی صحبت می کند . اما اکنون لازم است در مسیری دیگر قدم بگذارند . برای مثال ، ایجادINTEX بسیار کمتر از تعهدات سه کشور اروپایی که برای نجات برجام داده بودند ، انجام گرفته است.


در حالی که ما علاقمندی خود را به تعامل نشان داده ایم اما برای امنیت ، ثبات ، رشد و پیشرفت خود وابسته به دیگران نیستیم. ما تنها به ملت خود متکی هستیم . از این رو است که 40 سال فشار حداکثری ادعایی آمریکا شامل مشوه کردن چهره ایران ، جنگ ، تحریم ها و ترور - از جمله حمله وحشیانه تروریستی چهارشنبه در خاک کشور من که از خارج حمایت شد – هیچگاه نتوانسته است ملت ایران را به زانو درآورده و یا منطق تصمیم گیری ملت ایران را تحت تاثیر قرار دهند.

دوستان برجسته،
هدف سیاست خارجی ایران با هدف ایجاد و تقویت منطقه قوی است که مانع اصلی ظهور تمایلات سلطه جویانه از جانب هر قدرتی ، چه منطقه ای و یا جهانی ، می گردد، طراحی شده است.
یک منطقه قوی در تعریف ساده به معنی اعتماد بیشتر ، تجارت بیشتر و تعامل بیشتر مابین کشورهای منطقه در مقایسه با قدرت های بیرون منطقه هست .
این امر نیازمند ثبات سیاسی و سرزمینی درون زا؛ اتکا بر مردم به عنوان منبع مشروعیت ، امنیت و پیشرفت؛ هماهنگ سازی میان هویت های ملی و منطقه ای ؛ مشارکت همگان در برقراری صلح ؛ و در پیش گرفتن خویشتن داری راهبردی است.


خانم ها و آقایان
برغم سخنرانی جاهلانه شنیده شده طی روزهای گذشته توسط مقامات آمریکا، من مایل هستم به شما یادآوری کنم که ما ایرانی ها وارثان یک تمدن بزرگ باشیم . تمامیت بشریت امروزه بر یک قایق سوار است و یا ما با هم به ساحل امن می رسیم و یا با هم غرق می شویم . شاعر شناخته شده ما سعدی این حقیقت را 900 سال قبل این گونه بیان نموده است :
بنی آدم اعضا یک ییکرند که در آفریشن ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برجام ظریف آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا

۱- آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۲ بعد از حمله به عراق و افغانستان در زمان بوش ‌آماده می‌شدند به ایران حمله کنند. قبل از حمله پنتاگون برای آمادگی بیشتر یک مانوری تحت عنوان «شبیه‌سازی جنگ با ایران» برگزار کرد. در این مانور بیش از ۱۳۵۰۰ نفر از تفنگداران آمریکایی شرکت کردند. نتیجه مانور این بود که جنگ با ایران بیش از ۲ روز طول نمی‌کشد، فقط در روز اول ۲۰ هزار سرباز آمریکایی در همان دقایق اول به درک واصل می‌شوند. آمریکایی‌ها نتایج این مانور را محرمانه نگه داشتند، اما به‌تدریج اخبار آن به بیرون درز کرد. لذا کرکره جنگ با ایران را پایین کشیدند رفتند روی پروژه‌های ۱۰ساله جنگ نرم با تهران!
۲- آمریکایی‌ها نان گزینه نظامی روی میز را از آن زمان می‌خوردند. برخی سیاستمداران ترسو در تهران را تحت تأثیر قرار می‌دادند. البته نانی هم از این سیاست در سفره سیاسی جریان لیبرال و نئولیبرال‌ها در داخل اختصاص می‌دادند.
حال‌آنکه قطعا می‌دانستند جنگی در کار نیست.
آمریکایی‌ها برآورد سال ۲۰۰۲ خود را بر اساس توان نظامی آن روزگاران جمهوری اسلامی ایران به گزارش منابع و نفوذی‌ها و جاسوسان خود تقویم کرده بودند. آنچه آن‌ها از توان نظامی ایران امروز دارند به‌مراتب قوی‌تر ، بیشتر و واقعی‌تر از آن زمان است.
گزارش منابع آن‌ها حاکی است ، ایران روی انبوهی از موشک‌ها و پهپادها در شهرهای زیرزمینی تکیه زده است که می‌تواند سال‌ها بدون هیچ کاستی با ناتو بجنگد. خشاب موشکی و پهپادی ایران همیشه آماده است و ایران می‌تواند از عمق زمین بدون کمترین تلفات از خود، بیشترین تلفات را به نیروهای آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کند.
اگر توانایی ایرانیان در دریا و روی زمین و هوا را به قدرت موشکی و پهپادی ایران در عمق زمین اضافه کنیم، به حرفی می‌رسیم که از زبان شهید حاج قاسم سلیمانی در اوج شرارت آمریکایی‌ها در منطقه خطاب به ترامپ فرمود :
«حریفت منم»!
۳- عملیات تنبیهی وعده صادق یک «تست نظامی» برای نشان دادن صحت برآوردهای صحیح پنتاگون در سال‌های ۲۰۰۲ به بعد از توان نظامی ایران بود.
آن‌ها به خطا نرفته بودند. این‌که کاخ سفید و وزارت خارجه طی سال‌های اخیر
 سه شیفت سخنگویان خود را مأمور کرده‌اند این جملات را تکرار کنند که ؛
– ما بنای گسترش جنگ در منطقه را نداریم.
– ما نمی‌خواهیم با ایران بجنگیم.
– آمریکا مخالف حمله نظامی اسرائیل به ایران است.
– و….
بیانگر این حقیقت است.
۴- صدای انفجار ده‌ها موشک کروز و موشک‌های بالستیک ایران در دو منطقه اطلاعاتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس بیان یک مفهوم ساده است که نیازی به خیلی کندوکاو ندارد، آن را می‌توان اطلاعات مشهود نام نهاد .
صدای اقتدار ارتش و سپاه و ملت ایران را از منطقه نظامی «نواتیم» بشنوید!
نیازی به شبیه‌سازی جنگ نیست. این یک جنگ واقعی است بروید دنبال بررسی نتایج آن!
۵- هفت ماه است رژیم اشغالگر قدس زندان روباز غزه را به قتلگاه تبدیل کرده است.
نتانیاهو با نسل‌کشی و جنایات جنگی که فریاد و اعتراض مردم جهان را در ۵ قاره زمین درآورده ، می‌خواهد به پیروزی برسد! شکست در میدان و شکست در افکار عمومی جهان و رسانه‌های حتی امپریالیستی ، شکست در مجامع دیپلماتیک جهانی و … کابینه جنگی نتانیاهو را به مرز دیوانگی رسانده است. آن‌ها بدون هیچ امیدی در محاصره جبهه مقاومت دست‌وپای بیهوده می‌زنند راهی جز تسلیم ندارند. تسلیم برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و زانو زدن در برابر راهبرد ایران درغرب آسیا کم‌ضرر‌ترین اقدامی است که می‌توانند انجام دهند.
ضربه «نواتیم» نشان داد ایران در برابر هر نوع دیوانگی رژیم صهیونیستی و آمریکا آمادگی صددرصد دارد. آن‌ها نیک می‌دانند جوانان ایران قادرند در شرایط دیوانگی رژیم چند بار سرتاسر اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را با بمب و موشک از زمین وهوا و دریا شخم بزنند.
سپاه و ارتش و نیروهای جان برکف ملت این شخم‌زنی را در مانورهای مکرر شبیه‌سازی کرده‌اند و می‌دانند چگونه از عهده آن برآیند.
۶- ایرانیان بااین‌همه قدرت نظامی، خیلی تکیه‌ای جدی برآن ندارند. تکیه ایرانیان فقط به خداوند بزرگ است که رعب و وحشت از قدرت جوانان این مرزوبوم را به دل دشمنان افکنده است. ایرانیان می‌دانند در این جنگ نابرابر خداوند در کنار آن‌هاست و آن‌ها را یاری می‌دهد. پیروزی نهایی نزدیک است:
لذا دعای رزمندگان اسلام همواره این بوده که ؛
ای که همه ملک هستی مال توست. ای که هر شی در برابر تو تسلیم است.
ای آنکه در آفاق و انفس نشانه‌های خود را به ما نمایاندی.
بهشت را بر ما ارزانی دار و ما را از جهنم کفر و شرک و نفاق و الحاد رهایی‌بخش!

دیگر خبرها

  • بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)
  • ببینید | هشدار جدی به مردم؛ این ۲ کار را کنار خیابان انجام دهید، توسط پلیس حسابی جریمه می‌شوید!
  • قاچاقی یکی از مداح ها را به آسایشگاه خودمان آوردیم /مرشد گفت مرد حسابی اگر تو روسیاه هستی چرا پای ما را وسط می کشی؟
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات