Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاهان برای رشد کردن و شاداب ماندن به نور کافی، خاک مناسب، دما و هوای مناسب و آب کافی نیاز دارند. آب دادن به گیاهان یکی از مراحل مهم در مراقبت از آن‌ها است و اگر گیاهی آب کافی دریافت نکند پژمرده خواهد شد. حتی اگر بیش از حد نیاز به گیاه خود آب بدهید و یا برنامه درست و منظمی برای آب دادن به گیاهان نداشته باشید باعث نابودی و مرگ گیاه خواهید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برنامه صحیح و مناسب برای آب دادن به هر نوع گیاه چیست؟ در این مقاله  برنامه صحیح برای آب دادن به گیاهان آپارتمانی را برای شما بیان خواهیم کرد تا به درستی بتوانید از آن‌ها مراقبت کنید.

آب دادن به گیاهان آبدار هر ۱۰ تا ۱۵ روز یک بار

سوکولنت‌ها یا گیاهان آب دار به آب دادن منظم نیازی ندارند، اما لازم است دو تا سه بار در ماه به آن‌ها آب بدهید. البته دقت داشته باشید که آب دادن به گیاهان آبدار فقط زمانی ضرورت دارد که خاک آن به طور کامل خشک شده باشد. به این گیاهان کم کم آب ندهید، بلکه سطح خاک را پر کنید و اجازه دهید که آب به طور کامل جذب خاک شود.

فیکوس هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

آب دادن به فیکوس باید به طور منظم و هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار باشد. آب دادن به این گیاه زمانی ضروری است که خاک آن تا عمق ۵ سانتی‌متر خشک شده باشد.

گل چمچه‌ای هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

شما باید به گل چمچه‌ای به طور منظم و هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار آب دهید. آب دادن به این گیاه زمانی ضروری است که خاک آن تا عمق ۵ سانتی‌متر خشک شده باشد. اگر بیش از ۵ تا ۱۰ روز طول می‌کشد که خاک گیاه تا این عمق خشک شود به معنای آن است که گیاه را در محلی کم نور قرار داده‌اید. جالب است بدانید که گل چمچه‌ای رطوبت خاک را متعادل می‌کند.

شامادورا الگانس هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

این گیاه هم به آب دادن منظم نیاز دارد و زمانی باید به آن آب بدهید که خاک گیاه تا عمق ۵ سانتی‌متر خشک باشد. اگر در مدت ۵ تا ۱۰ روز خاک گیاه خشک نشد به معنای آن است که نور خورشید به مقدار کافی دریافت نمی‌کند.

انجیر ربابی هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

آب دادن به گیاهان مشابه انجیر ربابی باید منظم و هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار انجام شود. زمانی به انجیر ربابی آب بدهید که خاک آن تا عمق ۵ سانتی‌متر خشک شده باشد. جالب است بدانید که این گیاه دوست دارد در مقابل نور خورشید قرار بگیرد و رطوبت اضافی خود را از دست بدهد.

گل قاشقی یا پیرومیا هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

گل قاشقی جزو گیاهانی است که به آب دادن منظم و هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار نیاز دارد. زمانی به این گیاه آب بدهید که خاک آن تا عمق ۵ سانتی‌متر خشک شده باشد. اگر در مدت ۵ تا ۱۰ روز خاک گیاه خشک نشد به معنای آن است که نور خورشید به مقدار کافی دریافت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:۱۰ گیاه آپارتمانی که خواب راحت شما را تضمین می‌کنند!

گیاه عنکبونی هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

این گیاه هم به آب دادن منظم نیاز دارد و زمانی باید به آن آب بدهید که خاک گیاه تا عمق ۵ سانتی‌متر خشک باشد. گیاه عنکبوتی می‌تواند رطوبت اضافی را در خاک تحمل کند به شرط آن که نور خورشید به مقدار کافی دریافت کند.

گیاه کالاتیا هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

این گیاه هم به آب دادن منظم نیاز دارد و زمانی باید به آن آب بدهید که خاک گیاه تا عمق ۵ سانتی‌متر خشک باشد. هرگز با اسپری به کاتالیا آب ندهید، چون آن را در مقابل آفت‌ها آسیب پذیر می‌کند، اما اگر نور کافی دریافت کند رطوبت اضافی را نیز تحمل خواهد کرد.

گیاه ماری هر ۱۰ تا ۱۵ روز یک بار

گیاه ماری از دسته گیاهان آبدار است که باید دو تا سه بار در ماه به طور نامنظم به آن آب بدهید. مانند بقیه گیاهان آبدار این گیاه هم زمانی به آب دادن نیاز دارد که خاک آن کاملا خشک شده باشد. این گیاه، یک گیاه صحرایی است که نور کم را تحمل می‌کند، اما به نور زیاد علاقه دارد.

درختچه لیمو هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

شما باید به درختچه لیمو به طور منظم و هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار آب دهید. آب دادن به این گیاه زمانی ضروری است که خاک آن تا عمق ۵ سانتی‌متر خشک شده باشد و یا برگ‌ها ان لوله شده باشد. اگر در این فاصله خاک گیاه خشک نشد به محلی پرنورتر یا گلدانی دیگر نیاز دارد. گلدان‌های رسی برای این گیاه مناسب‌ترین انتخاب هستند.

گیاه آلوئه ورا هر ۱۰ تا ۱۵ روز یک بار

گیاه آلوئه ورا هم جزو گیاهان آبدار است و هر ۱۰ تا ۱۵ روز یک بار به آب دادن نیاز دارد. برای آب دادن به گیاهان آلوئه ورا دقیقا همان ترفندی را به کار ببرید که در مورد گیاهان آبدار گفته شد.

گل ارکیده هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

برای آب دادن به گیاهان گلدار مثل گل ارکیده باید منظم عمل کنید و هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار این کار را انجام دهید. بهتر است هر روز یا یک روز درمیان گل ارکیده را با اسپری آب مرطوب کنید و یک بار در هفته نیز در خاک گلدان آب گرم بریزید تا به مدت چند ساعت خاک را غوطه ور کند. این گیاه در یک حمام مرطوب دارای پنجره به بهترین شکل رشد می‌کند و نیاز کمتری به اسپری آب خواهد داشت.

فیلودندرون برگ قلبی هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار

شما باید به گیاهان خانواده فیلودندرون به طور منظم و هر ۵ تا ۱۰ روز یک بار آب دهید. آب دادن به این گیاه زمانی ضروری است که خاک آن تا عمق ۵ سانتی‌متر خشک شده باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش سایر مقالات در مجله قرمز شاخه گیاهان و حیوانات خانگی کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع:مجله قرمز

انتهای پیام/

برنامه صحیح و منظم برای آب دادن به گیاهان آپارتمانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق بازدید کرد.
 
 حاج حسینی ضمن بازدید و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.


وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • تعریف کمپوست
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه