Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی اصغر کمالی زاده در زمینه، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین عبور و مرور در کشور ما تعریفی ندارد.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ترافیکی در جامعه، می‌توان از پتانسیل و ظرفیت‌های سازمان های مردم نهاد استفاده کرد چون این سازمان‌ها توانایی زیادی در جلب مشارکت‌های مردمی در موضوعات مختلف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد داوطلبانه بوده و نفعی در آن نیست، اگر صادقانه انجام شود، در بین عموم مردم تاثیر به سزایی خواهد داشت.

شهردار کرج ابراز کرد: بدون شک با جلب مشارکت‌های عمومی و اجرای طرح‌های موثر می‌توانیم برای کاهش تصادفات رانندگی و تعداد قربانیان این حوادث گام‌های موثری برداریم.

این مسئول توضیح داد: باید به سمتی پیش برویم که همه شهروندان نه به خاطر ترس از جریمه شدن بلکه برای رعایت قانون و حفظ سلامت خود و بقیه درست رانندگی کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

کمالی زاده تصریح کرد: ترویج فرهنگ رانندگی شاید در کوتاه مدت نتایج ملموسی نداشته باشد ولی طی سالهای آینده تغییرات محسوسی در کاهش آمار تصادفات شهری و جاده ای خواهد داشت.

وی افزود: برای اینکه در طول چند سال آینده شهری داشته باشیم که همه شهروندان آن به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می گذارند، باید ترویج فرهنگ رانندگی را از دوران کودکی و از مدارس شروع کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم فرهنگ ترافیک و ترویج خوب راندن در کشور را از کلانشهر کرج آغاز کنیم تا این شهر پایلوت فرهنگسازی در این خصوص باشد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار کرج کمالی زاده فرهنگ رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزشی - توجیهی رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود.

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کار ویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، گفت: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و گفت: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می‌شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است.

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتماً به بحث اردوهای دانش‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌آموزی باشد.

کد خبر 6081832 علی قدمی

دیگر خبرها

  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست