Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جوزف ووتل» فرمانده ارشد نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه، روز یکشنبه به منظور گفتگو با مقامات آمریکایی و عراقی وارد بغداد شد.

به نوشته رویترز، ووتل هنگام ورود به بغداد با خبرنگاران گفتگو نکرد، اما پیش‌بینی می‌شود این مقام ارشد نظامی آمریکایی درباره پیامدهای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و اطمینان‌‌یافتن از عدم قدرت‌گیری دوباره گروه تروریستی داعش با مقامات دولت عراق گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ووتل هفته گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفته بود انتظار ندارد تصمیم دونالد ترامپ به خروج 2 هزار نیروی نظامی آمریکا از سوریه تأثیری بر سطح نیروهای آمریکایی در عراق داشته باشد.

 بیش از ۵ هزار نیروی نظامی آمریکا هم‌اکنون در عراق حضور دارند و به گفته ووتل شمار این نیرو‌ها تا آینده‌ای نزدیک «کم‌وبیش ثابت خواهد بود».

ترامپ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد به زودی همه نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، اما به تدریج و تحت فشار مقامات نظامی و وزارت دفاع این کشور از خروج فوری و کامل نیرو‌ها عقب‌نشینی و اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به آرامی و طی چند ماه انجام خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بار‌ها مدعی شده بودند که واشنگتن به زودی نیرو‌های خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهاراتشان را تکذیب کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق آمریکا خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد