Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:15:37 GMT

بجنورد در سال آینده تعطیل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۷۸۸

بجنورد در سال آینده تعطیل می‌شود؟

چند روزی است که تعدادی از اعضای شورای شهر و اعضای کمیته تطبیق، شهرداری بجنورد را محکوم به گران‌فروشی و افزایش نجومی عوارض ساختمانی کرده‌اند و در عین حال شهرداری بجنورد معتقد است اجرای نظر کمیته تطبیق و کاهش عوارض در سال ۹۸، شهر را به تعطیلی می‌کشاند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، روح‌الله براتیان با اشاره به اعتراض اعضای کمیته تطبیق مبنی بر بالا بودن عوارض و لزوم کاهش آن اظهار کرد: تعدادی از اعضای کمیته تطبیق و همچنین اعضای شورای شهر بجنورد معتقدند که عوارض شهری برای سال ۹۸ میزان بالایی دارد و باید کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عوارض شهری در سال آینده نهایتاً ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت و در برخی موارد ممکن است این میزان کمتر بوده و حدود ۱۰ درصد باشد.

براتیان عنوان کرد: کسانی که به این موضوع معترض‌اند، خواستار بازگشت میزان عوارض سال ۹۸ به سال ۹۴ هستند؛ این موضوع برای شهر غیرممکن است چراکه در صورت تحقق این موضوع، درآمد ما بر اساس سال ۹۴ استحصال می‌شود اما هزینه کرد ما بر اساس قیمت‌های ۹۸ است و این موضوع شهر را به تعطیلی می‌کشاند.

شهردار مرکز استان گفت: در سال ۹۷ بر اساس تعرفه‌هایی که تاکنون بوده، از بودجه ۱۷۵ میلیارد تومانی شهرداری و سازمان‌های وابسته، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان وصول شده است و اگر بخواهیم عوارض را به سال ۹۴ برگردانیم آن وقت شهرداری از عهده پرداخت حقوق ماهانه پنج میلیارد و پانصد میلیون تومانی خود هم برنمی‌آید.

وی افزود: اگر دولت به عهد خود وفا کند مشکلی برای اداره شهر نداریم اما مشکل این است که در سال ۹۷ از میزان دو میلیارد و هشت‌صد و پنجاه میلیون تومان تملک دارایی که حق شهرداری بود، تنها ۳۶۵ میلیون تومان وصول شده است.

براتیان، موضوع دیگری را که مدیریت شهر را با مشکل مواجه کرده، موضوع گرانی‌هاست و اظهار کرد: آسفالت یکی از موارد مصرفی اصلی شهرداری است که از سال گذشته تاکنون افزایش ۴۰۰ درصدی داشته است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد

ظهر امروز باقرپور فرماندار مرکز استان به اتفاق معاون عمرانی فرماندار، مدیرعامل آب منطقه ای استان و شهردار بجنورد از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد بازدید نمودند. براساس این گزارش، این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و جهت هدایت و کنترل سیلاب های مخرب و جلوگیری از ورودآن به اراضی مجاور و منازل مسکونی جوادیه با طول ساماندهی مسیل به میزان ۳۴۰ متر و حداکثر دبی قابل عبور ۲۴۰ مترمکعب بر ثانیه از محل اعتبارات طرح های عمرانی شهرستان در دست اجرا قرار دارد‌. لازم به ذکر است، لایروبی مسیل های محدوده شهری بر عهده شهرداری و از محدوده پل معراج تا ابتدای پل شهید سرادر سلیمانی بر عهده شرکت آب منطقه ای است و جهت بهسازی این مسیل ها، ۱۰ میلیارد تومان به شهرداری و ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت آب منطقه ای استان توسط کمیته برنامه و بودجه فرمانداری بجنورد اختصاص یافته است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر در بجنورد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • جزئیات بیشتر از کشف ۸۰ خاور زباله در خانه یک میلیاردر
  • کشف ۸۰ خاور زباله از یک منزل در بجنورد
  • آغاز طرح جمع‌آوری زوائد بصری از سطح شهر بجنورد
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد
  • عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال ۱۴۰۳