Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@13:35:43 GMT

بشار اسد: طرح تجزیه به سوریه محدود نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۹۱۹

به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنانی در جمع روسای شورا‌های محلی استان‌های سوریه گفت: برگزاری انتخابات در زمان مقرر شده نشانگر قدرت ملت و دولت است. برگزاری انتخابات یکی از موارد مهم و مورد توجه دولت است و موفقیت ما در مبارزه با تروریسم و توطئه‌ها را نشان می‌دهد. صدور قانون شماره ۱۰۷ گام مهمی در افزایش فعالیت شورا‌های محلی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری انتخابات شورا‌های محلی شکست آنچه دشمنان به آن دلبسته اند مبنی بر تبدیل سوریه به کشوری شکست خورده و ناتوان در برگزاری انجام امور، ثابت کرد. واحد‌های محلی هم اکنون توان خود برای انجام ماموریت‌ها بدون اعتماد به مرکز را ثابت کرده اند.

رئیس جمهور سوریه افزود: پس از بهبود اوضاع میدانی ما در برابر فرصت واقعی برای بهبود و سر و سامان دادن به اداره اوضاع کشور هستیم. اداره امور کشور و تحقق توسعه با شیوه‌های معمول در دهه‌های گذشته ممکن نیست. همچنین اداره امور و تحقق توسعه به شیوه مرکزی که قبلا متداول بود، امکان ندارد. طرح‌های توسعه داخلی با طرح‌های راهبردی کامل خواهد شد.

بشار اسد تاکید کرد: نهاد‌ها در موضوع توسعه نقش نظارتی ایفا خواهند کرد. راه حل باید از راس باشد و باید پایه و اساسی وجود داشته باشد که قادر به حل مشکلات به ویژه در شرایط کنونی باشد.

وی بیان کرد: طرح تجزیه موضوع جدیدی نیست و در مرز‌های کشور سوریه متوقف نخواهد شد بلکه کل منطقه را شامل می‌شود. اراده ملت ما همه طرح‌های هیمنه آمریکا و غرب بر سوریه را به شکست کشانده است.

بشار اسد تاکید کرد: در حال حاضر تروریسم از منطقه‌ای به منطقه دیگر در سوریه شکست می‌خورد و با هر وجب آزاد شده دشمن و مزدور و خائن وجود دارد که نابود می‌شوند، زیرا حامیانشان آن‌ها را خوار کردند. برخی خود فروخته اند و خریده شده اند و با وجود آن نتوانستند به ماموریت‌هایی که حامیانشان از آن‌ها خواسته بودند، عمل کنند.

رئیس جمهور سوریه افزود: تنها راه بازگشت از گمراهی پیوستن به تلاش‌های آشتی و تحویل سلاح به دولت است. سیاست برخی کشور‌ها در قبال سوریه بر حمایت از تروریسم و بازارگرمی برای مرکزیت زدایی فراگیر برای تضعیف دولت استوار است.

وی خاطرنشان کرد: طرح هیمنه به رهبری آمریکا بر دنیا تغییر نکرده است و این همینه ادامه دارد. مقاومت مردم ما زیاد شده است. کشور کالا نیست و مقدس است. پس از سال‌ها مزدوران درک نکرده اند که جز وابستگی واقعی چیزی به انسان ارزش نمی‌دهد.

بشار اسد تاکید کرد: به برکت نیرو‌های مسلح خود و حمایت نیرو‌های هم ردیف و متحدان و دوستان و برادران موفق به نابودی تروریسم شدیم. اگر اراده واحد ملت و حضور همه طیف‌ها و اقشار ملت سوریه نبود حمایت کشور ممکن نبود. ملت سوریه ملتی ریشه دار در تاریخ است و با تروریسم مقابله کرد. ما با یکدیگر پیروز شدیم و نه اینکه برخی بر دیگری پیروز شوند. نداشتن تعلق خاطر به کشور عاملی است که دشمنان کشورمان را با آن هدف قرار می‌دهند.

رئیس جمهور سوریه افزود:دولت سوریه در راستای بازگردانیدن همه آوارگان به منازلشان حرکت می‌کند، زیرا بازگشت آن‌ها تنها راه پایان رنجهایشان است. کشور‌های دخیل در موضوع آوارگان مانع از بازگشت آوارگان می‌شوند. موضوع آوارگان عامل فسادی است که مسئولان برخی کشور‌های حامی تروریسم از آن بهره برداری کردند و بازگشت آوارگان مانع سود‌های سیاسی و مادی آن‌ها خواهد شد. پرونده آوارگان در خارج تلاشی از سوی کشور‌های حامی تروریسم برای محکوم کردن دولت سوریه است. ما به حامیان تروریسم اجازه نمی‌دهیم که پرونده آوارگان سوری را به اهرم فشار سیاسی برای تحقق منافعشان تبدیل کنند. ما از همه کسانی که کشور را ترک کرده اند می‌خواهیم که بازگردند تا در بازسازی سهیم باشند، زیرا کشور متعلق به همه است. آگاهی ملی ما طرح‌های مسموم دشمنانمان که پایانی ندارد را به شکست کشانده است. برخی از ما هنوز در دام طرح‌های تجزیه‌ای که دشمنان ما پهن کرده اند گرفتار می‌شوند.

بشار اسد تاکید کرد: گفتگو ضروری است، اما میان طرح‌های گفتگوآفرین و فتنه افکن تفاوت وجود دارد و باید بر موارد مشترک تمرکز شود. گفتگو باید مفید و بر پایه حقایق باشد و نه انفعالات. نقد و انتقاد هنگامی که قصوری وجود داشته باشد، ضروری است. گفتگو مبتنی بر حقایق میان فرصت طلبان و کسانی که مشکل واقعی دارند، تمایز ایجاد می‌کند.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی در وخامت اوضاع در کشور نقش داشتند و آن صرف ادوات هستند. همه ما می‌دانیم که در تحریم قرار داریم و باید با آن به شکل مثبت رفتار کنیم. ما نباید فکر کنیم که جنگ تمام شده است و این را به شهروندان و مسئولان می‌گوییم. در برابر ما چهار جنگ وجود دارد؛ نخست، نظامی، دوم محاصره و تحریم، سوم؛ جنگ اینترنت و چهارم جنگ با فاسدان. مرحله کنونی احتیاط شدید را طلب می‌کند، زیرا دشمنان از طریق حمایت از تروریسم شکست خورده اند و به دنبال ایجاد آشوب در داخل جامعه سوری خواهند بود. چالش اساسی تامین کالا‌های اساسی شهروندان است که بر اثر تحریم ایجاد شده است این جنگ و گریزی شبیه نبرد‌های نظامی است. کسانی که مشکل دارند انتظار حل مشکلات خود را دارد نه حرف و سخنرانی.

بشار اسد تاکید کرد: ما قوانین داریم، اما فاقد معیار‌ها و سازوکار هستیم و اگر هم باشد خیلی ضعیف است. بدون معیار ما نمی‌توانیم که هیچ مشکلی را حل کنیم از این رو باید در گفتگوهایمان عملگرا باشیم. هر اندازه که ما امانت و شفافیت و قوانین خوب داشته باشیم به شکل مرکزی قابل اداره نیست و اینجا نقش دوایر محلی مشخص می‌شود. با بنیان جامعه استوار و دولت قوی ما توانستیم بر اصول خود بمانیم. آینده سوریه را فقط سوری‌ها رقم می‌زنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بشار اسد طرح تجزیه سوریه رئیس جمهور سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تند بشار اسد به آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفت وگو با برنامه «اکثریت جهانی» شبکه یک تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، افزود: وقتی می‌گوییم آمریکا، منظور ما کل غرب است چراکه غرب تحت کنترل آمریکا است و واشنگتن از هرگونه درگیری منتفع می‌شود. سپس کنار می‌ایستد و هرج و مرج فزاینده را تماشا می کند و منتظر لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعی را وارد کند.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند و سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است.

وی گفت: این شیوه کنترل آنهاست و این یک نوع سیاه نمایی است. چنین رفتاری غیراخلاقی است. آمریکا هر درگیری را به یک بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند و کشورهای متخاصم معمولا هزینه این درگیری را می‌پردازند.

اسد افزود: آمریکا با حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی و ارسال سلاح به آن، نقش اصلی را در جنگ نسل کشی در نوار غزه ایفا می‌کند. این کشور برای بهبود وجهه مخدوش خود در مقابل چشم جهانیان، از ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دم می‌زند اما در عمل با وتو کردن قطعنامه های سازمان ملل به نفع رژیم اشغالگر به این جنایات دامن می‌زند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر 846114 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه سوریه - بشار اسد ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است