Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@07:42:39 GMT

هشدار محسنی‌اژه‌ای به زندانیان مشمول عفو

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۹۲۵

هشدار محسنی‌اژه‌ای به زندانیان مشمول عفو

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی با همه دشمنی‌های استکبار و آمریکا از اقتدار و امنیت بالایی برخوردار است. در این شرایط و در چهلمین سال پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی خواست با نشان دادن گوشهای از رأفت اسلامی عفو گستردهای اعلام کند و دستورالعملی برای عفو تمام یا بخشی از مجازاتها و یا تخفیف مجازات تهیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره اهداف اعلام عفو و اینکه این عفو باید، فرصت اصلاح برای مشمولان در خدمت به جامعه باشد گفت: کمک به خانواده زندانیان و جلوگیری از فروپاشی خانواده از دیگر اهداف این عفو بود. البته کسانی که ممکن است عفو آنها خللی به آرامش و امنیت عمومی باید مورد دقت قرار بگیرند. اگر کسانی احساس می‌کنند که جزو مستثنیات نیستند و می‌توانند از عفو برخوردار شوند به شماره 129 و دفتر ما اطلاع دهند بررسی می‌کنیم.

سخنگوی قوه‌قضاییه با بیان اینکه تا ماه رمضان هم چند مناسبت داریم که افراد دیگری ممکن است مشمول عفو باشند که لیست آنها را هم به مقام معظم رهبری پیشنهاد خواهیم داد گفت: هشدار می‌دهم ممکن است شیطان سراغ عفوشدگان بیاید و مرتکب جرم شوند، در این‌صورت مجازاتشان سنگین‌تر است و دیگر نمی‌توانند از عفو بهره‌مند شوند، دست رد به سینه شیطان بزنند و خانواده‌های آنها هم کمک و مراقبت کنند.

معاون اول قوه‌قضاییه ادامه داد: این حدود 50 هزار نفر دفعتا آزاد نمی‌شوند و به همین دلیل نمی‌توانم الان عدد دقیقی از مشمولان عفو اعلام کنم. برخی که در زندان نیستند اصلا زندان نمی‌روند، برخی حبس‌شان تقلیل یافته و مدتی بعد آزاد می‌شوند، برخی مجازات نقدی داشتند که پرداخت نکرده بودند و دیگر به خاطر آن زندان نمیروند و برخی هم شلاق داشتند که آن هم اجرا نمی‌شود.برخی هم شاکی خصوصی دارند که اگر تا تاریخ اعلام شده نتوانند رضایت بگیرند به زندان می‌روند، از شاکیان هم خواهش می‌کنم سخت نگیرند و ریش سفیدها هم پادر میانی کنند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ حسین فاضلی هریکندی گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۳ درصدی در صدور احکام پابند الکترونیک از سوی دادگاه‌های استان داشته‌ایم و ۷۲۰ نفر از محکومان به جای حضور در زندان، ضمن انجام فعالیت‌های اجتماعی معمول و حضور در کنار خانواده، دوران محکومیت خود را سپری کردند و صرفا محدودیت در تردد داشته‌اند.   به  گفته او افزایش ۱۱ درصدی احکام تعلیق اجرای مجازات، منجر به این شد که از ورود ۱۰۳۳ نفر از محکومان به زندان جلوگیری شود.

رئیس دادگستری البرز گفت: با توجه به آثار اعطای مرخصی به محکومان که موجب حضور آنها در خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای جلب رضایت شاکی می‌شود، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۳۲ درصد افزایش اعطای مرخصی به محکومان را شاهد بودیم.   وی با تاکید به اینکه هیچ یک از نهاد‌های ارفاقی مشمول متهمان و محکومان جرایم خاص، مهم و سرقت نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد در سال جدید هم با برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری، موفقیت‌های بیشتری حاصل شود و زندان به محلی تبدیل شود که صرفا افراد مخل نظم و آسایش و امنیت عمومی و مرتکبین جرایم خشن و مهم در آن تحمل محکومیت کنند.    

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم