Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:18:33 GMT

واکنش مقام های فرانسه به اقدام ضدیهودی جلیقه زردها

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۱۹۵۲

واکنش مقام های فرانسه به اقدام ضدیهودی جلیقه زردها

تهران- ایرنا- اعتراض های ضد نظام سرمایه داری در فرانسه موسوم به «جلیقه زردها» در حالی روز گذشته وارد سومین ماه خود شد که شعارهای ضدیهودی معترضان و اقدام تعدادی از آنها علیه یک فیلسوف فرانسوی مخالف یهودی ستیزی واکنش روسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور و برخی دیگر از مقامات از جمله وزیر خارجه این کشور را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رسانه های فرانسوی، در جریان تظاهرات روز گذشته که چهاردهمین هفته از زمان شروع اعتراض ها (17نوامبر2018) تاکنون بوده است، آلن فنکیلکروت فیلسوف مشهور فرانسوی با الفاظ توهین آمیزی از سوی تعدادی از جلیقه زردها در پاریس مواجه شد که با بکارگیری واژه هایی چون 'صهیونیست' و 'به تل آویو' برگرد' این فیلسوف فرانسوی را آماج توهین های خود قرار دادند.
فنکلکروت نویسنده اهل فرانسه است که کتاب ‌ها و مقالات خود را در مورد طیف وسیعی از موضوع ها از جمله هویت یهودی و یهودستیزی نوشته است.
در واکنش به این اقدام و نیز شعارهای ضد یهودی در تجمع روز گذشته، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در توئیتی با اشاره به اهانت های صورت گرفته علیه این فیلسوف نوشت: 'توهین های ضد یهودی که او را متاثر کرده، به طور مطلق نافی آن چیزی است که باعث می شود ما یک ملت بزرگ باشیم.'
وی تاکید کرد که 'ما این ها(اعمال ضد یهودی) را تحمل نخواهیم کرد.'
همچنین ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در توئیتی 'نفرت و انزجار' در تصاویر منتشر شده از اهانت های صورت گرفته به این فیلسوف را تکان دهنده خواند و با اعلام حمایت و پشتیبانی کامل خود از او خواستار واکنش جمعی نسبت به این مساله شده است.
تظاهرات معترضان به سیاست های اقتصادی دولت فرانسه که از 17 نوامبر 2018 (26آبان سالجاری) آغاز شده،همچنان در روزهای پایانی هرهفته (شنبه ها و یکشنبه ها) ادامه دارد.
فرانسوا اولاند رئیس جمهوری پیشین فرانسه نیز در توئیتی اعمال ضد یهودی را نشانه یک دوره 'بازگشت به عقب ' عنوان کرد و آن را هشدار دهنده خواند.
او در عین حال نوشت که 'این اعمال لایق کشور ما نیست.'
در این ارتباط، دادستانی پاریس وارد عمل شد و به نقل از رسانه ها، 15نفر را در ارتباط با اهانت به این فیلسوف فرانسوی و نیز شعارهای ضد یهودی بازداشت کرد.
لو فیگارو نوشت: وزیر کشور فرانسه نیز روز یکشنبه در توییتر اعلام کرد که یکی از افرادی که روز شنبه در پاریس فیلسوف فرانسوی را مورد اهانت قرار داده بود، شناسایی شده است.
کریستوف کاستانر نوشت: یک مظنون، توسط سرویس های اطلاعاتی ما شناسایی شده است.
در جریان اعتراض های دیروز، برای متفرق کردن معترضان، پلیس بار دیگر از گاز اشک آور استفاده کرد.
اگر چه برخی رسانه های فرانسوی از کاهش جمعیت حاضر در اعتراض روز گذشته خبر می دهند اما این بار نیز این اعتراض ها با خشونت پلیس مواجه شد به گونه ای که در جریان اعتراض روز گذشته بار دیگر یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
لو پاریزین در این باره نوشت: ضرب و شتم این خبرنگار از سوی همکار رسانه ای وی اعلام و تایید شده که گفته این خبرنگار مورد ضربات باتوم یک پلیس قرار گرفته است.
رسانه‌های فرانسوی به نقل از وزارت کشور تعداد حاضران در اعتراض های روز گذشته را 41 هزار و 500 معترض در سراسر فرانسه اعلام کردند که نسبت به شنبه گذشته 10هزار نفر کمتر بود.
این نخستین بار نیست که در جریان این اعتراض ها علیه رسانه ها اقدام های خشونت آمیز صورت می گیرد.
در جریان تجمع های نهمین شنبه اعتراض های جلیقه زردها، به نقل از روزنامه لوموند، تعدادی از نمایندگان رسانه‌ ها و خبرنگاران فرانسوی مورد حملات تعدادی از معترضان قرار گرفتند.
یکی از این موارد، خبرنگاران تلویزیون ال ‌سی ‌آی( LCI) بودند که در شهر روآن در غرب فرانسه از سوی گروهی از معترضان مورد حمله قرار گرفتند.
طبق اعلام قبلی، قرار است که امروز یک تظاهرات و سه تجمع در چارچوب اعتراض جلیقه زردها در فرانسه برگزار شود که تا شامگاه امروز ادامه خواهد داشت.
اروپام**6984**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه جليقه زردها ضد يهودي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کریستیانو رونالدو پس از شکست 2-0 پرتغال در دیدار دوستانه مقابل اسلوونی با عصبانیت زمین بازی را ترک کرد. این فوق ستاره 39 ساله در بازی قبلی مقابل سوئد کنار تیمش حضور نداشت و شب گذشته به ترکیب اصلی بازگشت تا در ورزشگاه خانگی اسلوونی بازی کند.

به نقل از ورزش سه پرتغال با 11 برد متوالی در بازی‌های گذشته وارد این بازی شده بود و احتمال شکست تیم تحت هدایت روبرتو مارتینز بسیار کم بود. با این حال، گل‌های آدام سرین و تیمی السنیک موجب برتری میزبان شد که در مقابل رونالدو را خشمگین کرد.

پس از سوت پایان بازی مشخص شد که رونالدو با عصبانیت درحال ترک زمین است. او به نزدیکی خط کناری که رسید خطاب به داور چهارم با انگشت دستانش عدد 2 را نشان داد.

اعتراض رونالدو با عدد 2 به صحنه‌های مشکوک این بازی از نظر خودش اشاره داشت که باید پنالتی اعلام می‌شد و به همین دلیل نسبت به قضاوت داور این بازی عصبانی بود.

موضوع جالب اینجاست که او فقط اعتراض نداشت و الفاظ ناشایستی را خطاب به داور چهارم به زبان آورد. لب‌خوانی ویدیویی که از جایگاه ویژه توسط تماشاگران منتشر شده صورت رونالدو را به صورت کامل نشان می‌دهد که پس از اشاره به 2 پنالتی از عبارت "لعنت به تو" هم استفاده می‌کند.

صحنه‌ای که بیشتر رونالدو به آن اعتراض داشت در دقیقه 40 بود. او در محوطه جریمه حریف سرنگون شد و اعتقاد به اعلام یک ضربه پنالتی داشت اما داور بازی با او هم عقیده نبود و تصمیم به ادامه بازی گرفت.

این توهین می‌تواند برای کاپیتان پرتغال عواقب سختی داشته باشد. توهین واضح به مقام رسمی مسابقه برخلاف قوانین یوفا و فیفاست که مطمئنا برای این ستاره محرومیتی در پی خواهد داشت.

پرتغال در جریان این بازی 10 شوت داشت که 2 شوت سهم رونالدو بود اما تغییری در نتیجه بازی به نفع قرمزپوشان نداشت. عصبانیت او از اینکه نتوانست مانع از شکست تیمش و رکوردی که برای آن انگیزه زیادی داشتند اینگونه در پایان بازی نمایان شد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888639

دیگر خبرها

  • مدیر معروف پی اس جی قربانی جدایی امباپه
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • عکس| خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی