Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آغاز «هفته جهانی آگاهی از مغز» در سراسر دنیا خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدتقی جغتایی مشاور ارشد دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در نشستی با اشاره به برگزاری هفته آگاهی از مغز، گفت: هفته آگاهی از مغز در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دهه ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ دهه مغز در دنیا نامگذاری شده است و از آن موقع به بعد، مطالعات و شناخت و تحقیقات نسبت به مغز بیش از پیش افزایش یافت تا مردم نسبت به مغز خود و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها آگاهی پیدا کنند.

جغتایی با بیان اینکه امروزه ۱۰۰ کشور به این کمپین پیوسته اند، خاطرنشان کرد: کشور ما هم از سال‌های گذشته قدم‌های خوبی در این عرصه گذاشته است و برای چهارمین دوره هفته آگاهی از مغز را برگزار می‌کند.

به گفته مشاور ارشد دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، در ایران حوزه علوم و شناختی اولویت اول کشور محسوب می‌شود که در همین راستا، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات کشور در زمینه علوم شناختی گفت: تاکنون ۴۰ آزمایشگاه و مرکز تحقیقات در دانشگاه‌ها شکل گرفته است؛ ۵۰ هزار دانش آموز در سال تحت حمایت ستاد علوم شناختی قرار می‌گیرند تا بتوانند ایده‌های خود را در این زمینه اجرایی کنند.

جغتایی با تأکید بر اینکه ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی نقش هماهنگی بین ارگان‌های مختلف، انجمن ها، مراکز تحقیقاتی و ... را در حوزه علوم شناختی در اختیار دارد، تصریح کرد: از این رو هفته آگاهی از مغز از هشتم اسفند به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاهی از دستاورد‌های علوم شناختی در باغ کتاب تهران
سینا توکلی دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری هفته آگاهی از مغز در سراسر کشور نمایشگاهی در باغ کتاب تهران از دستاورد‌های محققان کشور، شرکت‌های دانش بنیان و ... در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود؛ پیش بینی شده که ۳۰ غرفه از آزمایشگاه ها، انجمن ها، دانش آموزان و شرکت‌های دانش بنیان حضور بیابند.

وی با بیان اینکه در هفته آگاهی از مغز سفیران مغز شناخت که همان دانشجویان نخبه پزشکی هستند، در مدارس به دانش آموزان اطلاعاتی در مورد مغز و بیماری‌های مغزی می‌دهند، گفت: همچنین در حوزه‌های دانش آموزی، سمینار‌های تخصصی در تهران و شهرستان‌ها به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

توکلی با اشاره به اهداف برگزاری هفته آگاهی از مغز اظهار داشت: تشخیص زود هنگام بیماری‌های مغزی، مداخلات به هنگام بعد از تشخیص بیماری‌ها و توانمند سازی عملکرد مغز از جمله اهداف این برنامه بزرگ در سراسر کشور به شمار می‌رود.

دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز تصریح کرد: همچنین با کمک شهرداری، برنامه‌های مربوط به بیماری‌هایی همچون آلزایمر، افسردگی و ... در خانه‌های سلامت و فرهنگ سرا‌ها برگزار می‌شود.

به گفته وی مسابقه دانش آموزی مغز من که پیش از این در کشور آلمان برگزار شد، در مراسم افتتاحیه آگاهی از مغز تقدیر خواهند شد و جایزه اهوازی را دریافت می‌کند؛ جایزه اهوازی از سوی ستاد علوم شناختی به برگزیدگان حوزه علوم شناختی اعطا می‌شود.

توکلی یادآور شد: مسابقه جهانی مغز سال آینده در کره جنوبی برگزار می‌شود که تیمی از دانش آموزان برگزیده به این مسابقه فرستاده می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری هفته ی آگاهی از مغز ستاد توسعه علوم و فناوری ستاد علوم شناختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در جلسه هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات بر برگزاری انتخابات سالم و مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد و گفت: مسئولان اجرایی و نظارتی باید با تلاش مضاعف بستر انتخابات پر شور را فراهم کنند.
 ابوطالب شفقت با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات در حوزه خرم آباد و چگنی گفت: همه تجهیزات برای برگزاری انتخابات فراهم است و بزودی نیز مردم از طریق رسانه با فرآیند آموزش رأی گیری الکتررونیک آشنا خواهند شد.
استاندار لرستان در ادامه با تشکر ازریاست سازمان صدا و سیما در ایجاد کانال‌های تبلیغاتی و مناظرات انتخاباتی در دور اول انتخابات گفت: این کار موجب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها و افزایش مشارکت مردم در انتخابات شد.
 شفقت در ادامه ازمدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز قدر دانی کرد و گفت: صدا و سیمای استان لرستان برای دور دوم انتخابات برنامه‌های خوبی در نظر گرفته است.
 مدیر کل صدا و سیمای استان لرستان نیز گفت: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.
 علیرضا شیروی گفت: در دور اول انتخابات در ۷ حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.
 وی افزود: در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و ۳ مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار می‌شود، که اوایل هفته آینده ضبط آن آغاز خواهد شد.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • آغاز آزمون سراسری از فردا
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • طرح«سلامت خانواده و نظام ارجاع» از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی