Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@16:51:05 GMT

کدام استان ها رکورددار اهدای خون هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۲۲۰۶

کدام استان ها رکورددار اهدای خون هستند؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بشیر حاجی‌بیگی در ارتباط با اهدای خون در کشور اظهارداشت: اهدای مستمر خون پس از رسیدن به اهدای خون صد درصد داوطلبانه در دستور کار سازمان انتقال خون قرار گرفت و پس از آن هر سال شاهد رشد اهدای مستمر خون بودیم و امروز این آمار به ۵۹ درصد رسیده است.

وی با عنوان این مطلب که رشد آمار اهدای مستمر در همه استان‌ها به یک شکل نبوده و برخی از استان‌ها در این زمینه از دیگران پیشی گرفته‌اند، ادامه داد: در حال حاضر استان‌های سمنان با ۸۰ درصد اهدای مستمر، استان بوشهر با ۷۵ درصد و استان خراسان شمالی با ۷۴ درصد اهدای مستمر بیشترین توفیق را در این زمینه به دست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حاجی بیگی افزود: بررسی آمار اهدای خون و شاخص‌های آن در استان سمنان نشان می‌دهد اهدای مستمر در این استان از سایر استان ها پیشی گرفته و به مرز ۸۰ درصد رسیده است.

وی گفت: این استان از نظر شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر نیز از استان های دیگر گوی سبقت را ربوده است و نسبت به متوسط کشوری اهدای خون شاخص بالاتری را به خود اختصاص داده است.

حاجی بیگی با اعلام شاخص اهدای خون در کشور که ۲۷ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است، افزود: در استان سمنان این شاخص به بیش از ۴۶ درصد به ازای هر هزار نفر رسیده است که از سایر استان‌های کشور به موفقیت بالاتری دست یافته است.

وی گفت: هم اکنون سه استان سمنان، مازندران و یزد به ترتیب با شاخص های ۴۶ در هزار، ۴۰ در هزار و ۳۶ در هزار، بیشترین آمار اهدا کننده به ازای ۱۰۰۰ نفر جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند.

 سخنگوی انتقال خون بیان داشت: بررسی موفقیت استان‌های مختلف در زمینه انتقال خون نیازمند پژوهش‌های بوم شناسی فرهنگی اهدای خون است تا بتوان الگوهای این موفقیت را در سایر نقاط کشور نیز به کار بست.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد

سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس درباره ترکیب هیئت مدیره این باشگاه به توافق رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، 6 بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) از سهام باشگاه پرسپولیس را به طور رسمی خریداری کردند تا واگذاری 85 درصدی مالکیت پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی با موفقیت انجام شود.

مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد

بر اساس توافقی که بین بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس انجام شده، سه بانک رفاه، اقتصاد نوین و صادرات که سهام 5 درصدی از این باشگاه دارند، سهم خود در انتخاب هیئت مدیره را به بانک شهر واگذار کردند تا به این ترتیب بانک شهر 3 عضو و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام یک عضو در هیئت مدیره 5 نفره پیش‌روی سرخپوشان داشته باشند.

پروسه انتقال سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های مذکور امروز نهایی شد. طبق اعلام مدیرعامل بانک شهر هیئت مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل جاری به کارشان ادامه می‌دهند. بدین ترتیب تغییرات به پایان فصل موکول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون