Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی سامانی رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران در نشست با مدیران و کادر آموزشی دبیرستان های دخترانه استاد شهریار،و پسرانه تشیع، شهید شهریاری وشهید احمدی روشن  که جداگانه انجام شد، گفت: کمیته امداد از جمله اولین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد حمایتی جامعه است،افزود: این نهاد با ارائه خدمات حمایتی برای توانمندسازی نیازمندان در زمینه تامین هزینه ساخت، خرید و تعمیر مسکن، کمک هزینه تأمین جهیزیه ، هدیه ازدواج فرزندان پسر خانوارهای تحت حمایت ومشاوره ازجمله خدمات کمیته امداد است که جامعه هدف تحت حمایت از آن بهره مند می شوند.

سامانی با بیان اینکه بیش از 1299 خانوار با جمعیتی بیش از 3897 نفر از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند،افزود: بیشترین دلایل تحت حمایت قرار گرفتن در منطقه 19 تهران به دلایل طلاق، فوت سرپرست خانوار است و  به ترتیب از کار افتادگی سرپرست خانوار ، متارکه و مفقودی و یا زندانی بودن همسر از دیگر عوامل تحت حمایت قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار است  که خانوارهای تحت حمایت خدماتی همچون مستمری ، درمان ، مسکن ، جهیزیه ، فرهنگی و آموزش دریافت می کنند.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران ایجاد اشتغال و توانمند سازی جامعه هدف  را از رویکردهای اصلی کمیته امداد عنوان کرد و گفت: این روند بصورت جدی در حال پیگیری و اجرا است به صورتی که خانوارهایی که توان اشتغال دارند پس از استعداد سنجی ، آموزش و پرداخت تسهیلات خودکفایی در راستای ایجاد شغل و درآمد اقدام می کنند تا به خودکفایی برسند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد برای رونق کسب و کار و خودکفایی جامعه هدف با معرفی به بانک های طرف قرارداد و از محل منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت  پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات برای اجرای طرح های مختلفی از جمله  خدماتی، صنایع دستی و صنعتی اعطا می شود و به ازای هر اشتغال زایی 15 میلیون تومان به وام پرداختی مددجویان اضافه می شود.

سامانی به فعالیت های حوزه توسعه و توسعه مشارکت های مردمی اشاره و بیان کرد: کمیته امداد برای تأمین نیازهای مختلف جامعه هدف تحت حمایت حدود طرح مشارکتی را اجرا می کند که مردم بیشتر با اجرای طرح صندوق صدقات آشنایی دارند.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با بیان اینکه طرح‌های مشارکتی این نهاد مبتنی بر نیاز محرومان است، افزود: مردم نیکوکار با مشارکت در طرح‌های مختلف این نهاد از جمله صدقات، طرح اکرام ایتام، محسنین، شوق زیارت ،احسان حسینی، نذر و قربانی، اطعام، و غیره ه در تأمین نیاز محرومان با این نهاد همکاری می‌کنند.

وی بابیان اینکه ترویج و احیاء فرهنگ احسان، نیکوکاری ، اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی از جمله سیاست‌های مهم این نهاد است، گفت: مردم منطقه 19 تهران در9 ‌ماهه امسال با مشارکت در طرح‌های خیرخواهانه این نهاد 2 میلیارد و 28  میلیون و 500هزارتومان به نیازمندان کمک کردند که 504 میلیون تومان در قالب صدقه پرداخت شده، یادآور شد: این کمک‌ها برای معیشت، درمان، جهیزیه، مسکن، اشتغال و تحصیل نیازمندان مصرف شده است.

سامانی با بیان به اینکه مراجعات مردم به کمیته امداد در سال جاری نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است، تاکید کرد: اگر مردمی که از جهت مالی، توان کمک رسانی دارند با کمیته امداد همکاری و به این نهاد اعتماد کنند، حمایت مالی از نیازمندان به نحو مطلوب تری انجام می شود.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران تأکید کرد: مسئولین کمیته امداد مجوز صرف درآمدهای خود در منطقه یا شهر دیگری را ندارند؛ کمیته امداد منطقه 19 تهران نیز حتی نمی تواند درآمد حاصل ازصندوق صدقات و سایر کمک های مردمی این منطقه را برای سایر مناطق خرج کند و همه این ها از نظارت عمیق سازمان‌های مختلف بر این نهاد انقلابی است.

وی در ادامه از فعالیت برخی از خیریه های مجاز و غیر مجازخارج از حیطه منطقه،خبرداد و گفت: متأسفانه با فعالیت این خیریه ها کمک های مردمی در خارج از منطقه 19 صرف می شود و به دست نیازمندان واقعی همین منطقه نمی رسد.

سامانی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با همکاری معلمان و اولیاء دانش آموزان نسبت به ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و معرفی فعالیت های این نهاد به سایرین که از فعالیت های این نهاد آگاهی ندارند در جهت اعتماد سازی و کمک به نیازمندان شناسایی شده موجبات کاهش آثار فقر و معضلات حاکم در سطح منطقه 19 تهران فراهم شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال جامعه طلاق کسب و کار کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی

مسیح الله مرادی رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس  گفت: با همکاری حامیان ۵۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان توزیع شد.

وی افزود:  ارزش هر بسته معیشتی شامل برنج، روغن، سویا، قند، شکر، عدس، نخود و ماکارونی  ۸۰۰ هزار تومان  است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: در حاا حاضر هزار و ۵۳۸ یتیم و فرزند محسنین از حمایت‌های مادی و معنوی خیران و حامیان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شروع زندگی جدید با آغاز سال جدید
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان
  • حمایت کمیته امدادآذربایجان غربی از بیش از ۱۸ هزار کودک نیازمند
  • فعالیت پایگاه‌های جذب حامی ایتام در شب‌های مبارک قدر
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی
  • ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • ۳۰۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد تبریز توزیع شد
  • آغاز هفته اکرام ایتام 
  • آغاز هفته اکرام در استان سمنان/ دفاتر ۱۱گانه آماده حضور خیران است