Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، 100خانوار  خرم‌آبادی در سیل آسیب جدی دیدند و زندگی آنان نابود شده است

مهندس مسعود رضایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا لرستان  با بیان اینکه مناطق حادثه دیده از حوادث بلایای طبیعی چه در شهر و چه در روستا، معمولا به عهده بنیاد مسکن است، افزود: در هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد باید کار کارشناسی واحدهای مسکونی تجاری را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کنار ما جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و شرکت برق کار خود را انجام می‌دهد و در بحث زیرساخت‎ها، مسیل‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری را ارزیابی می‌کنیم و پیش‌بینی‌ها را به مدیریت بحران و سپس استانداری و مدیریت بحران کشور فرستاده شده تا با امضای وزیر و وزیر کشور به سازمان برنامه ریزی ارسال و پس از تصویب اعتبار آن مصوب شود.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان گفت: ارزیابی های لازم را انجام داده ایم و منتظر هستیم در تهران مراحل آن طی شود.

رضایی با اشاره به اینکه اخیرا به لحاظ  مشکلات سیل در خرم‌آباد، 100خانوار  آسیب جدی دیدند و زندگی آنان نابود شده است، تصریح کرد: بنا شد از محل منابع داخلی بنیاد تسهیلات تعمیر مسکن آنها  را پرداخت کنیم که خوشبختانه کل واحدهای خرم‌آّباد که معرفی شود تعمیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سیل خرم‌آباد افرادی حتی 400 میلیون تومان خسارت  دیدند، بیان کرد: دولت برای تعمیر ساختمان‌های شهری و روستایی حداکثر 12 میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان تسهیلات بلا عوض برای واحدهای مسکونی لحاظ شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان با اشاره به اینکه برای احداث واحدهای روستایی قبلا بین 20 تا 25 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که با زلزله کرمانشاه این رقم به 35 میلیون تومان رسید و برای واحدهای شهری 50 میلیون تومان لحاظ شد، گفت: همچنین 10 میلیون تومان تسهیلات معیشتی و با 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض معیشتی لحاظ شده که در مجموع به هر خانواری 62 میلیون تومان با بهره 4 درصد وام داده می‎شود البته بهره تسهیلات برای شهرها با بهره 5 درصد است.

رضایی افزود: همچنین به افرادی که خودرویشان خسارت دیده وام پنج میلیون تومانی پرداخت خواهد شد و موظف هستیم آنچه که دولت مصوب میکند را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: در زلزله کرمانشاه استان معین بودیم و 28 هزار و 530 ارزیابی را انجام دادیم که احداث 2600 واحد مسکن روستایی و660 واحد شهری و تعمیر 12 هزار واحد تعمیری شهری و روستایی سهیمه بنیاد مسکن استان بود که با تلاش پرسنل این اداره کل همه آنها را به انجام رساندیم و تحویل دادیم و در این مهم پیشتاز بودیم.

خبرنگار :محمود داودی نژاد

خبرنگار: محمود داودی نژاد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق زلزله سیل صنعت معدن و تجارت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مازیار محمدی با اشاره به اینکه هزینه‌های انجام شده در بخش مسکن مددجویی از محل اعتبارات دولتی، صدقات، مراکز نیکوکاری، خیرین، زکات، آورده مددجو و وام قرض‌الحسنه بود افزود: طی یکسال گذشته ۴۸ میلیارد تومان صرف خرید، احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان شده است.   وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۲ مورد کمک به خرید، ۹۹ مورد احداث و تکمیل و کمک به احداث فضا‌های جانبی مسکن شهری و روستایی و ۹۶۲ مورد کمک به تعمیر به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شده است.   مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه وام خرید مسکن در مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بدون سود است، گفت: خدمات تعمیر مسکن مددجویان به‌صورت بلاعوض و معوض ارائه می‌شود.

وی افزود: معرفی خانوار‌های تحت حمایت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌منظور اخذ مجوز ساخت و به ادارات برق، گاز و آب و فاضلاب برای بهره‌مندی از انشعابات رایگان نیز از جمله خدمات بخش مسکن و ساختمان کمیته امداد است.

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲