Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@14:58:04 GMT

زیردریایی پیشرفته فاتح به ناوگان ارتش ملحق شد‌

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۲۲۶۴

صراط:

نخستین زیردریایی نیمه سنگین ساخت ایران تحت عنوان "فاتح" با حضور رئیس جمهور، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و وزارت دفاع و فرمانده نیروی دریایی ارتش، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، استاندار و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری با صدور فرمان الحاق توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم زیردریایی کاملا بومی فاتح توسط متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری نیروی دریایی ارتش و دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: زیر دریایی فاتح زیر دریایی فاتح صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز ارتش در پایگاه ششم شکاری بوشهر افزود: برغم اینکه کشورهای منطقه مستقیم یا غیر مستقیم با دشمنان انقلاب اسلامی همکاری دارند جبهه های مختلف مردمی در سراسر جهان علیه رژیم غاصب شکل گرفته طوریکه در بن بست استراتژیک قرار گرفته اند و به لطف الهی کار این رژیم تمام است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله بعد اقداماتی از این دست علیه شیطان بزرگ شکل خواهد گرفت افرود: دور نمی بینیم که آینده جهان را ایران اسلامی به عنوان یک ابرقدرت جهانی به نقطه ای برسد که کسی که رهبری شیاطین عالم را بدست گرفته بطور مستقیم مجبور به ورود شود همانگونه که در شهادت سردار سلیمانی مجبور به ورود مستقیم شد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مبارزه تاریخی بین ایران و شیطان بزرگ به نقطه داغ و حساس خود خواهد رسید ادامه داد: توان و پیشرفت ایران اسلامی به مرحله ای رسیده که امروز در جغرافیایی بزرگتر و در آینده نوع هماورد با خود قدرت های شیاطین عالم خواهد بود.

وی تصریح کرد: استراتژیی که برای ارتش تعریف شده است به گونه ای است که این نیرو باید به سمتی برود که خودش را در اقصی نقاط جهان به عنوان یک نیروی بالاتر و دست بالا به جهانیان تحمیل کند.

معاون رییس جمهور با قدردانی از رشادت های نیروهای مسلح گفت: اقدامات ویژه نیروهای مسلح با تکیه بر دین مداری ، غیرت ، ولایت مداری و وطن دوستی نیروها در دوران دفاع مقدس و پس از آن رقم خورده است.

وی افزود: هرچند ارتش قبل از انقلاب به ظاهر جزو ارتش های مجهز منطقه بود اما وابسته به کمک های لجستیکی و مشتشاری غرب بود که پس از انقلاب نه تنها کمک هایش به ارتش قطع شد بلکه تمام اطلاعات این نیرو را نیز در اختیار دشمن قرار داد.

قاضی زاه هاشمی اضافه کرد: در همین راستا نخستین جهاد خودکفایی با توجه به شرایط استراتژیک جنگ در برخی نیروهای ارتش به خصوص نیروی هوایی تشکیل شد و هیمنه تجهیزاتی، پشتیبانی و مدرن سازی که کشورهای غربی از رژیم صدام داشتند بدست رزمندگان اسلام شکسته شد.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس چندین بار نیروی هوایی رژیم صدام حسین ساقط شد بطوریکه فقط در جزیره خارگ از توابع استان بوشهر ۵۰ فروند هواپیما توسط پدافند و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی سرنگون شد.

قاضی زاده هاشمی افزود: هرچند در زمان جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی نیز خسارت جانی و مالی متحمل شد اما خودباوری ، ایمان به خدا و بهره گیری از تجهیزات باعث شد تا نیروهای ارتش به خوبی از سرزمین ایران دفاع کنند .

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بدلیل ناکامی دشمن در عرصه نبرد مستقیم صدام با گرفتن موشک از شوروی مناطق مسکونی را بمباران کرد .

وی ادامه داد: آن جیزی که باید مورد توجه قرار گیرد ضمن تلاش برای بهره گیری از آخرین فناوری های نظامی بدلیل اینکه وجود تجهیزات به تنهایی بازدارنده نیست باید روحیه ایمان و ایثارگری نیز تقویت شود.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: امروز نسل جوان ارتش با الهام گرفتن از فرماندهان شهید خود در اوج آمادگی برای دفاع از میهن و انقلاب قرار دارد.

وی با بیان اینکه روز ارتش با سالروز تولد رهبر معظم انقلاب ( ۲۹ فروردین ) تقارن یافته است یادآور شد: ارتش ولایت مدار همیشه نمره قبولی و رضایت فرمانده معظم کل قوا را گرفته است.

قاضی زاده با اشاره به ضرورت مستند سازی حماسه آفرینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد:برای انجام یک کار فاخر باید در مجموعه ارتش یگان هنری قوی ایجاد شود که بنیاد شهید و امور ایثار گران نیز آماده همکاری در این زمینه است.

ارشد نظامی و فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر نیز گفت: مجموع ارتش در استان بوشهر شامل نیروی هوایی ، دریایی و پدافند در دوران دفاع مقدس در پاسداری از میهن حماسه ها آفریند و شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کردند.

سرتیپ دوم خلبان ستاد نعمت الله صدقی افزود: پایگاه ششم شکاری تنها 2 ساعت پس از حمله عراق به ایران اسبلامی با کمک مجموعه پدافند نخستین پاسخ را به رژیم بعث عراق داد.

وی یادآورشد: حماسه هفت آذر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مجموعه ارتش مستقر در استان بوشهر در آب های سرزمینی خلیج فارس نیز هیچ وقت از یاد نخواهد رفت.

صدقی ادامه داد: مجموعه ارتش در استان بوشهر تا پای جان و توان در حفاظت از مرزهای میهن اسلامی تحت امر فرمانده کل قوا ایفای نقش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • پیام تبریک رییس دانشگاه دفاع ملی به مناسبت روز ارتش
  • عکس/ رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید
  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی