Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ مهندس مرضیه اله دادی، دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین المللی طراحی در ارتباط با جزئیات برگزاری این همایش اظهارداشت: هنر پدیده ای است که همواره نقش موثر در زندگی انسان داشته و از گذشته مورد نظر اندیشمندان قرار گرفته است. چنانچه مکاتب گوناگون فکری،سیاسی و اعتقادی، هنر را به منزله وسیله ای کارامد جهت توسعه مفاهیم و معارف مختلف در جامعه دانسته و آنرا در پرورش انسان به گونه ای متناسب با اهداف خود بکار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکثر پژوهشگران عرصه هنر به این واقعیت اتفاق نظر دارند که هنر از قدیمی ترین پدیده های انسانی و اجتماعی بوده، در دوره های مختلف فرهنگ ها و جوامع گوناگون وجود داشته و در تمام مسائل اجتماعی نقش بارزی را ایفا کرده و نقش معرفتی خود را در دوره های مختلف زندگی مادی و معنوی جامعه به شکل خاص بازی کرده است.

دبیر اجرایی همایش بین المللی دیزاین 1397 ادامه داد: تلفیق علم و هنر و تعامل آنها با یکدیگر می تواند درک زندگی را برای انسان ها راحت تر و آنها را به سوی اهدافشان سوق دهد. لذا می توان به جایگاه مهم طراحی در زندگی روزمره پی برد و لزوم پرداختن هرچه بیشتر به آن‌را درک کرد.

اله دادی گفت: یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس تبدیل نادیدنی ها به دیدنی ها در عرصه غیر مادی است، به این معنا که تبدیل فرآیندهای آماده سازی غیرقابل رویت در طراحی که پیش از تولید ساختمان های جدید و محصولات و ترکیبات صنعتی قرار دارند، به پدیده های قابل رویت و درک است.

وی با اشاره به اینکه این کنفرانس اسفندماه سال‌جاری برگزاری می‌شود، بیان داشت: این برنامه به همت دانشکده هنر دانشگاه الزهراء (س) و با همکاری وزرات صنعت، معدن وتجارت ایران، شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته و موسسه هنرهای آفام انجام می‌شود.

دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین المللی طراحی گفت: ارتقاء سطح علمی، تخصصی و فنی معماری و طراحی داخلی و طراحی صنعتی در کشور، معرفی فنون و دستاوردهای علمی نوین در حوزه معماری داخلی و دکوراسیون، آموزش نیروهای متخصص در معماری و طراحی داخلی و طراحی صنعتی، پرورش ایده های نو در زمینه تولید محصولات جدید در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون و تجاری سازی آنها، ایجاد تعامل صحیح و مطلوب ما بین جامعه طراحان تجربی و طراحان از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

اله دادی افزود: ایجاد تعامل صحیح و مطلوب بین متخصصان و صنعت، بازنگری فرهنگ و هنر ایرانی و ایجاد تعامل مطلوب آن با طراحی و ترویج فرهنگ کاربرد معماری و طراحی داخلی و طراحی صنعتی در کشور با توجه به ارزش‌های اصیل فرهنگی و پتانسیل های اجرایی، بررسی راهکارهای مناسب در طراحی جهت دستیابی به رفاه عمومی و تبیین جایگاه حرفه ای طراحی در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

گفتنی است؛ همایش بین المللی دیزاین 1397، در تاریخ ۱ الی ۲ اسفند 97 در دانشگاه الزهراء(س) در تهران برگزار می‌شود علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در آن می‌توانند به سایت www.afamevents.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 091921183051-88738667-تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

279 / 279 معماری علمی کنفرانس بین المللی طراحی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معماری علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد

رئیس جمهور با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر خود به پاکستان، ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» لاهور، در دیدار نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی و زیبای لاهور، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی، روابط دینی، فرهنگی، تمدنی و قلبی دانست که باعث پیوندی ناگسستنی بین دو ملت شده است.

رئیس جمهور دانش‌افزایی و تولید علم در مراکز علمی و دانشگاهی را برای کشورها قدرت و ثروت‌آفرین و مایه اقتدار و افتخار ملت‌ها دانست و تصریح کرد: برخورداری از ایمان در کنار علم، شرط موفقیت و سعادت برای فرد و جامعه است؛ علم بدون ایمان و ایمان بدون دانش و علم ره به جایی نمی‌برد.

آیت الله رئیسی اقبال لاهوری را نماد و نمود یک انسان عالم و باایمان معرفی و اظهار داشت: ایشان توانست علم، ایمان، روحیه استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی، حق‌دوستی، انسان‌خواهی و بسیاری صفات عالی دیگر را در وجود خود تجمیع کند.

رئیس جمهور با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره ادعای آزاداندیشی دارند، گفت: اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که تعداد زیادی دانشجو را فقط به خاطر حمایت از مردم مظلوم غزه از دانشگاه اخراج می‌کنند، این مسئله با کدام منطق سازگاری دارد و آیا نام آن آزادی اندیشه است!

آیت الله رئیسی ادعای دفاع از حقوق بشر غربی‌ها را نیز مانند ادعای حمایت از آزادی اندیشه آنها فاقد حقیقت دانست و افزود: حمایت آمریکا و غرب از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه، بیانگر این واقعیت است که امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آنها نیز پوچ است.

رئیس جمهور اظهار داشت: امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و امروز مسئله آزادی قدس نه تنها مسئله اول جهان اسلام، بلکه مسئله اول جهان بشریت است و تردید نداریم که مقاومت ملت قهرمان فلسطین، غزه، فلسطین و قدس شریف را آزاد خواهد کرد. تردید نداریم نفرتی که امروز در جهان اسلام و بلکه جهان بشریت نسبت به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد شده، تبدیل به دست انتقام ملت‌ها و خاتمه رژیم صهیونیستی و نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که اگر دنیای استکبار در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمام دنیای آنها می‌ایستیم، تصریح کرد: امروز ملت ایران در مقابل فساد، زیاده‌خواهی‌ها و ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده و پس از این نیز خواهد ایستاد. هر دو ملت ایران و پاکستان مدافع ملت مظلوم فلسطین بوده و این دفاع را با افتخار ادامه خواهند داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این بار رژیم صهیونیستی را برای جنایت و اقدام او در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که برخلاف همه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبیه کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

آیت الله رئیسی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این سفر تفاهمات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اراده سران دو کشور توسعه روابط در همه زمینه‌هاست و قطعاً نتیجه اجرای این تفاهمات باعث ارتقای سطح همکاری‌ها خواهد شد؛ برخی کشورها تلاش زیادی کردند تا به روابط دوستانه ایران و پاکستان خدشه وارد کنند، اما پیوند قلبی دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

کد خبر 747246

دیگر خبرها

  • فکر و اندیشه ملت‌های ایران و پاکستان توانایی ارائه حرف‌های نو در حوزه فنی و علمی را دارد
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • لزوم ارائه خدمت به زوج های نابارور برای جلوگیری از بحران سالمندی
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری
  • برگزاری اولین کنفرانس دوسالانه بین المللی هوش مصنوعی و علوم داده
  • اجاره سریع تجهیزترین سالن‌های همایش بصورت آنلاین در سلام حرفه‌ای