Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:40:28 GMT

پیشرقته ترین زیردریایی ایران به نداجا پیوست شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۲۲۹۸

پیشرقته ترین زیردریایی ایران به نداجا پیوست شد

بندرعباس- ایرنا- پیشرفته ترین زیردریایی ایران اسلامی با نام « فاتح» عصر یکشنبه با حضور رییس جمهوری رونمایی و به نداجا ( نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران) پیوست شد.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین بهره برداری از زیردریایی گفت: این زیر دریایی به طور کامل بومی بوده که ساخت و طراحی صفر تا صد آن به دست دانشمندان و متخصصان متعهد و توانمند سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر سرتیپ امیر حاتمی افزود: فاتح به عنوان نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین ایران دارای ویژگی های برجسته و منحصربه فرد و از فناوری های روز دنیا برخوردار بوده است که پس از موفقیت در انجام آزمون های نهایی، به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.
وی بیان داشت: این زیردریایی از سامانه های سوناری، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، سامانه هدایت موشک زیر سطح به سطح، هدایت اژدر، جنگ های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و دهها سامانه مدرن دیگر برخوردار است که به نوبه خود موجب افزایش قدرت دفاعی و آفندی نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می شود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهارداشت: وزارت دفاع با محوریت سازمان صنایع دریایی آمادگی دارد در راستای انجام ماموریت های خطیر نیروهای مقتدر دریایی جمهوری اسلامی اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نسبت به طراحی، ساخت و تامین تجهیزات و تسلیحات پیشرفته دریایی، انواع شناورهای تندرو، سطحی، زیر سطحی و اثر سطحی با آخرین فناوری های روز دنیا اقدام کند.
امیر سرتیپ حاتمی یادآورشد: ساخت زیر دریایی مدرن به دست متخصصان صنعت دفاعی حاکی از بلوغ و تعمیق روحیه خود باوری، خود اتکایی و مدیریت جهادی در تلاشگران عرصه علم و صنعت دفاعی کشور است.
وی افزود: بر این باوریم که صنعت دفاعی از مولفه های اصلی استقلال کشور و ضامن امنیت و ثبات آن و عقبه راهبردی نیروهای مسلح است.
وزیر دفاع یادآورشد: خداوند متعال را شاکریم که نیروهای مسلح کشورمان امروز با داشتن نیروهای مومن، انقلابی و مجاهد تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و حمایت های راهگشای دولت خدمتگزار با تجهیزات به روز و هوشمند، متناسب با تهدیدات به خوبی می توانند از حدود و مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ارزش های والای انقلاب که ثمره خون پاک هزاران شهید سبکبال است، دفاع کنند.
رییس جمهوری و هیات همراه امروز یکشنبه از طریق فرودگاه بندرلنگه وارد هرمزگان شد و در جمع مردم این شهرستان به سخنرانی پرداخت.
استاندار هرمزگان اعلام کرده است که 40 طرح اقتصادی با اعتبار 60 هزار میلیارد ریال در سفر 2 روزه رییس جمهوری در این استان به بهره برداری می رسد.
شرکت در نشست شورای اداری هرمزگان از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری به این استان است.
روز دوم سفر رییس جمهوری به هرمزگان نیز با بهره برداری از طرح های نیروی دریایی و به آب اندازی زیر دریایی آغاز می شود.
همچنین بهره برداری از طرح های ویدئو کنفرانسی جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی روز دوشنبه با حضور رییس جمهوری انجام می شود.
شهرستان های بندر لنگه، بستک و پارسیان در غرب بندرعباس و استان هرمزگان قرار دارند.
به گزارش ایرنا، وزرای نفت، اطلاعات، جهاد کشاورزی، نیرو، کشور و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس دفتر رییس جمهوری، رییس جمهور را در این سفر 2 روزه همراهی می کنند
رییس جمهوری و هیات همراه امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه )28 و 29 بهمن جاری مهمان مردم هرمزگان هستند.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت دفاع زيردريايي فاتح نداجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،  سردار احمد علی گودرزی در دهمین اجلاس مرزی که با حضور سرتیپ ستاد دریایی "شیخ مبارک علی الصباح" فرمانده گارد ساحلی کویت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جمهوری اسلامی ایران توسعه دیپلماسی با کشورهای همسایه است و در این راستا روابط ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و کویت بسیار حسنه ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنین نشست هایی برای ارتقاء امنیت مرزی ۲ کشور ضروری است، افزود: از حسن همکاری مسئولان مرزی کشور کویت در رهایی و آزادی تعدادی از صیادان به دلیل نداشتن آشنایی به قوانین و مقررات و وجود امواج دریا وارد آب های سرزمینی کشور کویت شدند، قدردانی کرد.

این مقام ارشد مرزبانی با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای دریایی مشترک بیان داشت: اجرای گشت های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سردار گودرزی با اشاره به ۲۷۰۰ کیلومتر مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران مرز مشترک دریایی با کشور کویت دارد که با اقدامات مرزبانان ۲ کشور در سال های گذشته مرزها بسیار امن بوده است.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: تبادل اطلاعات یکی از موثرترین مولفه ها در برخورد و مقابله با قاچاقچیان است که با استفاده از تجهیزات فنی پیشرفته می توان این پدیده شوم را مهار کرد.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان نشست دیپلماسی مرزی با همتای کویتی بر برخورد قاطع مرزبانان ۲ کشور با قاچاقچیان، تداوم برگزاری اجلاس سالیانه، امدادرسانی به شناورها و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان در مرزهای مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر انقلاب
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران