Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شرایط صادرات کالا‌های تولید شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سوی گمرک ایران، اعلام شد. به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی «شرایط صدور کالا‌های تولید شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» را ابلاغ کرد.

کالا‌هایی که مشمول ممنوعیت و محدودیت در سرزمین اصلی می‌شود، با رعایت ضوابط زیر قابل صدور در مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱. در صورتی که محصول تولیدی با ۱۰۰ درصد مواد اولیه خارجی تولید شده باشد، مشمول ممنوعیت و محدودیت‌های وضع شده جهت صادرات نمی‌گردد.

۲. در صورتی که محصول تولیدی با ۱۰۰ درصد مواد اولیه داخلی تولید شده باشد، مشمول ممنوعیت و محدودیت‌های وضع شده جهت صادرات می‌شود.

۳. در صورتی که محصول تولیدی با درصدی از مواد اولیه داخلی و خارجی تولید شده باشد، صادرات محصول تولیدی به میزان مواد اولیه به کار رفته در محصول (به میزان مازاد سهم مجاز ورود به داخل که بر اساس مصوبه کمیسیون ارزش افزوده مربوط به آن محصول قابل استحصال است) مشمول ممنوعیت و محدودیت‌های وضع شده جهت صادرات نیست و صادرات به میزان مواد اولیه داخلی به کار رفته در محصول مشمول محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های وضع شده جهت صادرات خواهد بود.

لازم به ذکر است که ملاک عمل در خصوص موارد مذکور و تشخیص اینکه چه میزان کالا در مناطق تولید شده است، مصوبات کمیسیون ارزش افزوده (شورای عالی مناطق آزاد و ویژه) و گواهی تولید صادره توسط سازمان‌های عامل مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی بوده و کلیه گواهی‌های مذکور از طریق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه به این دفتر واصل شده و از سوی این دفتر به گمرکات اجرایی ذیربط ابلاغ خواهد شد.

در مواردی که مطابق تصریح متن بخشنامه‌های ابلاغی ممنوعیت و محدودیت اعزام شده مشمول صادرات کالا‌های تولید شده در مناطق آزاد و ویژه نیز شود، (همچون ممنوعیت صادرات عین کالا‌های وارداتی از محل ارز رسمی و نیمایی) تصریح موصوف ارجحیت داشته و موارد مذکور در این بخشنامه موضوعیت نخواهد داشت.     انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادرات کالا مناطق آزاد گمرک ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، عبدالحمید سرتیپی گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولید شده در داخل استان آذربایجان‌غربی به ارزش نزدیک به ۱۴۸۹ میلیون دلار از گمرکات استان به بازارهای جهانی صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در بازه زمانی یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار تن انواع کالاهای بازرگانی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان به بازرهای جهانی صادر شده است که از لحاظ وزنی ۴۳ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ رشد داشته است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه، ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۸۳۸ میلیون و ۴۸۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه ۸۱۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۴۳۳ فقره نیز تمدید گردید که از لحاظ صدور ۵۷ درصد و از لحاظ تمدید ۷۶ درصد افزایش داشته است. همچنین در ۱۱ ماهه سال گذشته ۸۲۹ فقره کارت پیله وری در استان صادر شده است.

سرتیپی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ در کل استان ۱۱۲ نوبت انتخابات برای تعیین تکلیف اتحادیه های صنفی استانی برگزار گردید که بیشترین انتخابات با ۳۴ نوبت در شهرستان ارومیه برگزار و دارندگان واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی افراد واجد شرایط را برای سکانداری اتحادیه های صنفی مربوطه برای دوره مدیریتی ۴ ساله انتخاب کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888822

دیگر خبرها

  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • ممنوعیت خرید عمومی کالا‌های صهیونیست از سوی شورای شهر بروکسل
  • ممنوعیت افروختن آتش در جنگل‌ها و مناطق تالابی گیلان