Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@16:16:53 GMT

آمریکا: کنترل شمال شرق سوریه را از دست نمی‌دهیم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۲۳۹۸

آمریکا: کنترل شمال شرق سوریه را از دست نمی‌دهیم

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ با تأکید بر اینکه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به معنی تغییر اهداف واشنگتن در شمال شرقی سوریه نیست، اظهار داشت: «اولین هدف ما در شمال شرقی سوریه این است که امنیت آنجا را حفظ کنیم. ما به هیچ وجه طرفدار بازگشت رژیم سوریه به آن منطقه نیستیم زیرا همانطور که در سایر مناطق سوریه می‌بینیم، آنها کمکی به ایجاد امنیت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

جیمز جفری در مورد دومین هدف آمریکا در مناطق شمال شرقی سوریه نیز افزود: «هدف بعدی ما این است که دغدغه‌های ترکیه که متحد ما در ناتو محسوب می‌شود را نیز برطرف کنیم. از طرفی ما بسیار نگرانیم که مبادا نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان تحولات آتی منطقه با رفتارهای بدی مواجه شوند. ما بارها به متحدانمان گفته‌ایم که خروج ما از سوریه به‌صورت فوری و ناگهانی نخواهد بود و به تدریج اتفاق خواهد افتاد.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی در بخش پایانی صحبت‌های خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه هیچ تغییری نکرده است. ما ابتدا به دنبال شکست کامل داعش هستیم، در وهله دوم برای یافتن راهکاری جهت حل بحران سوریه با محوریت اقدامات سازمان ملل متحد تلاش می‌کنیم و در آخر خروج کلیه نیروهای خارجی از سوریه را دنبال خواهیم کرد.»

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از منابع خبری سوری، نیروهای مردمی تیپ قدس (نیروهای فلسطینی مورد حمایت ارتش سوریه) در کمین تروریست‌ها کشته شدند.

این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.

هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.

این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.

داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

دیگر خبرها

  • این استان ها منتظر باران باشتد
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه + فیلم
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران