Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه بارندگیها امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: با وجود افزایش بارشها هنوز دشت‌های استان زنجان کم آب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت آب سد تهم زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 40 درصد از سهم تهم زنجان پر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به وضعیت آب سد کینه ورس و سد گلابر اشاره و تصریح کرد: وضعیت ذخایر آبی در این دو سد به ترتیب 97 و 49 درصد است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به افزایش بیش از 150 درصدی بارندگی‌ها در استان زنجان عنوان کرد: با این وجود هنوز کمبود آب دشت‌ها جبران نشده و دشت‌های استان هنوز تشنه هستند.

وی به وضعیت بارندگی در استان زنجان اشاره و بیان کرد: میزان بارشها در استان زنجان 204 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 156 درصد افزایش یافته و نسبت به بلند مدت نیز با افزایش 58 درصدی همراه هستیم.

رضاپور با بیان اینکه ورودی آب سدها امسال نسبت به سال گذشته مناسب بوده است بیان کرد: میزان ورودی آب سد تهم سال گذشته 3 میلیون و 230 هزار متر‌مکعب بود که امسال به 3 میلیون و 250 هزار متر مکعب افزایش یافته است.

وی با اشاره به تعداد چاههای مجاز در استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر در استان زنجان 14 هزار و 46 چاه مجاز وجود دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان ابراز کرد: در سطح استان زنجان 730 رشته قنات، 5 هزار و 894 دهنه چشمه، 6 هزار و 637 حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز و بیش از اندازه مختص آبهای غیرمجاز نیست بیان کرد: در استان زنجان از چاههای مجاز نیز برداشته بیرویه انجام می‌شود.

رضا پور خاطر نشان کرد: در سال گذشته 2 هزار و 599 حلقه چاه مسدود شد و یک هزار و 29 چاه پلمپ و 51 دستگاه ماشین آلات حفار غیرمجاز نیز توقیف شدند.

وی بیان کرد: امسال نیز 352 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدودو شد که بیشتر از طریق این چاهها برداشت‌ها بیرویه صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کدورت بیش از ۹۵ درصد مناطق خرم‌آباد مرتفع شده است

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: مشکل کدورت آب بیش از ۹۵ درصد مناطق شهر خرم‌آباد که بعد از بارندگی‌های شدید با آن مواجه می‌شوند مرتفع شده است.

یاسر اکبریان امروز نهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران در خصوص مشکل کدورت آب شهر خرم‌آباد به دنبال بارندگی‌های شدید، اظهار کرد: با تأکیدات و حمایت استاندار و با استفاده از اعتبارات داخلی توانستیم این مشکل شهر خرم‌آباد را که سالیان زیادی به‌ویژه بعد از بارندگی‌های شدید اسفند و فروردین‌ماه به وجود می‌آمد برطرف کنیم.

وی به کدورت بالای ۴۰ درصد آب شرب خرم‌آباد بعد از بارندگی‌های شدید فروردین‌ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: بعد از مشکل کدورت سال گذشته و طی نشست‌هایی که با استاندار و معاون عمرانی استاندار داشتیم برنامه‌هایی برای رفع این مشکل تدوین و اجرا شد.

مدیرعامل آبفا لرستان با اشاره به این‌که در گذشته رفع این مشکل را منوط به احداث فاز دوم تصفیه‌خانه می‌دانستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش جهادی و انقلابی توسط همکاران معاونت آب و سایرین موفق شدیم کنیم این مشکل را در بیش از ۹۵ درصد مناطق آسیب‌پذیر شهر که دچار کدورت می‌شدند برطرف کنیم.

اکبریان ادامه داد: منتظر یکسری مجوزهای اداری هستیم تا مشکل اندک مناطق باقیمانده را نیز مرتفع کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری برای رفع کدورت آب برخی مناطق شهر خرم‌آباد
  • مشکل کدورت بیش از ۹۵ درصد مناطق خرم‌آباد مرتفع شده است
  • افزایش ۵۳ درصدی ذخیره آب در سدهای مازندران/ سد آیت‌الله صالحی مازندرانی در آستانه سرریز شدن است
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • آبگیری تالاب‌های طشک و بختگان
  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی
  • با ورود چندین سامانه بارشی تا حدودی کسری بارش اردبیل جبران شد