Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی منشی، مدیر عامل مرکز مطالعات برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت در نشست خبری که به مناسبت برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی جایگاه‌های سوخت برگزار شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه حدود ۶۰ شرکت داخلی و پنج شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، ژاپن و مالزی حضور دارند و ۲ هیئت نیز از کشورهای عراق و افغانستان برای بازدید حاضر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولویت ما در مرکز مطالعات تولید داخل و دانش‌بنیان است، تاکید کرد: دغدغه ما اجرایی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال به‌رغم فشارها و تحریم‌های بین‌المللی شرکت‌های خارجی حضور خوبی دارند، یادآور شد: علاوه بر شرکت‌های خارجی که حضور دارند، فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردها از سوی شرکت‌های داخلی به وجود آمده است.

منشی حضور معاونت فناوری رئیس‌جمهور و غرفه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را از نقاط قوت نمایشگاه امسال برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز جایگاه‌های سوخت به دست تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد جایگاه‌های کشور عمری بیش از ۳۵ سال دارند که نیازمند بروزرسانی هستند؛ چنانچه مجموعه تولیدکننده‌ای علاقمند به درآمدزایی و ایجاد اشتغال باشد، حضور در این عرصه فرصت خوبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته شرکت‌های بزرگی همچون لوک اویل و گازپروم در نمایشگاه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در زمینه احداث جایگاه در عراق فعال هستیم و درخواست‌هایی نیز از کشورهای افغانستان و عمان داشته‌ایم.

مدیر عامل مرکز مطالعات برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت از رونمایی یک محصول جدید در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: اکنون روش اندازه‌گیری فرآورده چشمی انجام می‌شود که یک چالش بزرگ است. ما امسال محصولی را رونمایی می‌کنیم که انقلابی در این صنعت محسوب می‌شود. به این ترتیب که هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ اندازه‌گیری دقیق، کمک شایانی برای جایگاه‌دار خواهد بود.

در ادامه این نشست، رضا رضایی عضو هیئت مدیره مرکز مطالعات برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت نیز با بیان اینکه کشور ما به لحاظ تامین سوخت خودکفا شده است، اظهار داشت: تعداد هفت هزار جایگاه سوخت در کشور وجود دارد که رقم قابل توجهی است و می‌تواند در حوزه فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد ضمن اینکه به لحاظ اشتغال‌زایی نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است مثلا اگر در هر جایگاه ۱۰ نفر مشغول به کار باشند، رقم قابل توجهی اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ورود دانشگاه‌های مختلف به لحاظ تولید مقالات، سطح علمی جایگاه‌های سوخت را بالا برده است، گفت: مرکز مطالعات پل ارتباطی فضای سنتی و نوین جایگاه‌های سوخت است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال نقطه قوتی در راستای حمایت از تولید داخل خواهد بود، یادآور شد: در این نمایشگاه برای اولین بار همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز برگزار می‌شود که اتفاق خوبی برای حضور شرکت‌های داخلی و خارجی خواهد بود.

وی تاکید کرد: مرکز مطالعات سعی دارد که جدای از حواشی سیاسی و دولت‌های مختلف در فضایی کاملا مطالعاتی و علمی به فعالیت خود بپردازد.

لازم به ذکر است دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته دوم تا پنجم اسفندماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه خانم‌ها و آقایان در بی آرتی تغییر کرد

مهدی علیزاده مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به دلیل حضور گسترده موتور سیکلت‌ها و ماشین‌های شخصی در خطوط ویژه اتوبوس، ترمز‌های ناگهانی راننده اتوبوس برای جلوگیری از برخورد با عابر یا این وسایل گاهاً اجتناب ناپذیر است و به دلیل وجود بخش خانم‌ها در جلوی خطوط بی آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.

علیزاده گفت: در صد‌ها خط متعلق به بخش خصوصی که مانند قدیم الایام آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی اتوبوس حضور دارند کمتر شاهد آسیب دیدگی آقایان بوده‌ایم و این بر اساس رصد آماری ۲ ساله است.

مدیرعامل شرکت واحد گفت: حفظ سلامت و امنیت همه شهروندانی که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز از خطوط بی آرتی ما استفاده می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس و به توصیه متخصصان تصمیم گرفتیم وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی به روال قدیم یعنی آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی بازگردد.

علیزاده گفت: امسال به امید خدا و با پیگیری‌های فراوان شهردار محترم تهران، تعداد قابل توجهی اتوبوس تولید داخل یا خارج از کشور به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود و تلاش خواهیم کرد در مدت زمان نه چندان طولانی مردم شاهد آسایش بیشتری در اتوبوس‌ها باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • جایگاه خانم‌ها و آقایان در بی آرتی تغییر کرد
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از امروز
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران