Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@22:25:21 GMT

فرضیه‌ای جدید درخصوص سازه‌ سنگی مشهور

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۲۶۲۱

فرضیه‌ای جدید درخصوص سازه‌ سنگی مشهور

خبرگزاری میزان- تحقیقات اخیر اطلاعات جدیدی در خصوص چگونگی و منشا سازه‌های سنگی مشهور اروپا همچون «استون هنج» ارائه کرده است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان و به نقل از لایو ساینس، طبق مطالعه جدیدی که یازدهم فوریه در نشریه آکادمی علوم ایالات متحده منتشر شد، جوامع شکارچی شمال غربی فرانسه ممکن است اولین کسانی باشند که تخته سنگ‌های عظیم را حدود ۷۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته‌اند و آن‌ها را در سراسر اروپا پخش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این گمان می‌رفت که سازه‌های تخته سنگ‌های عظیم موجود در سراسر اروپا از خاور نزدیک نشأت می‌گیرند، اما امروزه بیشتر انسان شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که این سازه‌ها به طور مستقل در مناطق مختلف اروپا ساخته شده‌اند.

«بتی پائولسن» باستان شناس دانشگاه گوتنبرگ سوئد در این تحقیق تلاش کرده تا اطلاعات رادیو کربنی بیش از ۲۴۰۰ منطقه در سراسر اروپا را جمع‌آوری کند. او تمامی اطلاعات مربوط به نحوه ساخت این تخته سنگ‌ها و فرهنگ سازندگان آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

او به این نتیجه رسید که قدیمی‌ترین سازه تخته سنگی اروپا در مکانی در شمال غربی فرانسه و متعلق به ۴۷۰۰ پیش از میلاد مسیح است.

حدود ۴۰۰ سال پس از آن تخته سنگ‌های عظیم سازه‌های مشابه‌ای در سواحل جنوبی فرانسه، مدیترانه، شبه جزیره ایبری و دیگر مناطق یافت شد. ساخت سازه سنگی معروف «استون هنج» به ۲۴۰۰ پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد.

«پائولسون» معتقد است، به دلیل اینکه اغلب این سازه‌ها در نزدیکی سواحل مشاهده می‌شدند ایده اولیه ساخت سازه‌های سنگی عظیم توسط ملوانان مطرح شده است.

با اینکه برخی از محققان با یافته‌های اخیر موافق هستند، اما برخی دیگر معتقدند که مشکل می‌توان بیان کرد که مردم مناطق مختلف این سازه‌ها را به طور مستقل ساخته‌اند.

سازه معروف «استون هنج» برای سال‌های متمادی گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. طی سال‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص چگونگی ساخت و منشأ اصلی این سازه و سازه‌های مشابه آن بیان شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان سنگ والپیپر ویندوز 10

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از ارسال ۱۴۰۰تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر استان یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، سید علی طباطبایی‌فر اظهار کرد: به دنبال تشدید بارندگی، برخی مناطق استان سیستان‌وبلوچستان دچار سیلاب شده است که تیم‌های امدادی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند.

وی افزود: هلال احمر استان یزد در راستای همدلی و کمک به هم‌وطنان در استان سیستان‌وبلوچستان، آماده خدمت‌رسانی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: به این منظور با هماهنگی سازمان امداد و نجات، یک هزار و ۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از یزد با یک دستگاه تریلی و یک دستگاه فوسو به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان بارگیری و ارسال شد.

بیش از این ۱۰ تیم متشکل از ۴۰ نیرو امدادی هلال احمر استان یزد با ۹ خودرو امدادی به همراه تجهیزات سیلاب و موتور پمپ و … به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام و همچنان در این مناطق مشغول امدادرسانی هستند.

کد خبر 746760

دیگر خبرها

  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان
  • تداوم امدادرسانی به ۱۳ شهرستان سیل زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمادگی شرکت تعاونی برفره برای ساخت واگن های باری با استاندارد اروپا
  • عایق بندی سردخانه با ساندویچ پانل چگونه انجام می‌شود؟
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سر ریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی در نیکشهر
  • ساخت بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری در اروپا