Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@06:16:51 GMT

کشفیات ‌اسلحه گرم در ماهشهر ۳۰ درصد افزایش یافت‌

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۲۶۴۶

کشفیات ‌اسلحه گرم در ماهشهر ۳۰ درصد افزایش یافت‌

فرماندار شهرستان بندرماهشهر گفت: در سال جاری حداقل ۳۰ درصد کشفیات اسلحه گرم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرماهشهر، در 24 ساعت گذشته در بندرماهشهر دو درگیری با سلاح گرم رخ داد که طی آن دو شهروند در فاز 6 بندرماهشهر و بخش بندرامام خمینی (ره) به قتل رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه‌های اخیر نیروی انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان گزارش عملکرد نسبتا خوبی به مردم گزارش داده است،  اما با توجه به افزایش تیراندازی‌های شبانه و با وجود دو حادثه‌ای که طی 24 ساعت اخیر در این شهرستان رخ داده مردم بندرماهشهر خواستار برقراری نظم و امنیت در سطح شهرستان بندرماهشهر شده‌اند.

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرماهشهر اظهار داشت: منشا هر دو حادثه اتفاق افتاده در بندرماهشهر خصومت شخصی بوده و جنبه عمومی نداشته است.

وی با بیان اینکه یک نفر با فرد دیگری خصومت شخصی داشته و با وی درگیر شده که ‌به قتل منجر شد، افزود:‌ اینگونه اتفاقات توسط شورای تامین قابل پیش‌بینی نیست.‌

بیرانوند ‌با بیان اینکه شورای تامین از مشکلات و خصومت‌های شخصی دیگران اطلاع ندارد ‌‌که بتواند جلوی درگیری با سلاح سرد و یا گرم را بگیرد، تصریح کرد: این اتفاقات امکان دارد در همه جا رخ ‌دهد، اما باید بگوییم آمار جرائم عمومی در ‌بندرماهشهر به شدت پایین آمده که درصد دقیق آن را به زودی اعلام می‌کنیم.

فرماندار بندرماهشهر با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های بسیج‌محور بیان کرد: تعدادی خودرو و امکانات در اختیار بسیج گذاشته و تدابیری اندیشیده شده تا اعضای بسیج نیز به فرمانداری در برقراری امنیت کمک کنند.‌

وی در پاسخ به این سئوال که فرمانداری برای این اتفاقات چه اقدامی انجام می‌دهد، ادامه داد: ‌شورای تامین برای اتفاقات و برخوردهایی که جنبه شخصی داشته‌اند چه کاری می‌تواند انجام دهد؟! این اتفاقات و ‌حوادث در حد جرم بوده که شخصی در آن کشته شده و دادستان باید عوامل را شناسایی و مجازات کند.

‌جزئیات شهادت 2 مامور انتظامی در بندر امام/سرنشینان ‌یک خودرو ‌ناجوانمردانه ‌‌تیراندازی کردندخوزستان| عوامل حمله مسلحانه به گشت ‌انتظامی در بندر امام شناسایی و دستگیر شدند‌یک گروه تروریستی حمله مسلحانه به گشت ‌انتظامی در بندرامام ‌‌را به‌عهده گرفت

رئیس شورای تامین امنیت شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه در سال جاری حداقل 30 درصد کشفیات اسلحه گرم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: ‌طبق مصوبه شورای تامین تمام نهادهای امنیتی باید به نیروی انتظامی در جمع‌آوری اسلحه‌ها کمک کنند تا این کار هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح ارتقای امنیت اجتماعی تدوین شده و سال آینده اجرا می‌شود، اظهار داشت:‌ این طرح در کنار طرح توسعه عمرانی شهرستان بندرماهشهر بوده که امسال بخشی از آن اجرا شده است.

بیرانوند با اشاره به اینکه طرح ارتقای امنیت طرحی جدید در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: در این طرح دوربین‌های مدار بسته در سطح شهر شهر افزایش یافته و امکانات و تجهیزاتی برای سپاه و بسیج و شرکت‌های امنیت آفرین تهیه شده تا امنیت اجتماعی شهروندان ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورگیران اتوبان صدر اسلحه داشتند | این مجرمان را درس عبرت بقیه می‌کنیم | تشکر پلیس از کسی که فیلم گرفت

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با عنوان بازسازی صحنه زورگیری در بزرگراه صدر توسط متهمین پرونده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ در بزرگراه صدر (مسیر غرب به شرق)، نرسیده به بلوار قیطریه برگزار شد.

در حاشیه این برنامه سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران در بزرگراه صدر گفت: ما از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را تصویربرداری کند سپاسگزاریم چرا که با انتشار از آن به همکاران انتظامی کمک کردند.

تصاویری جدید از متهمان زورگیری اتوبان صدر در محل جرم لحظه بازسازی صحنه سرقت خشن بزرگراه صدر + ویدئو | تصویر متهمان

وی افزود: زمانی که از سامانه ۱۱۰ مطلع شدیم در تلاش شبانه روزی با کاراگاهان در کمتر از ۲۴ ساعت این افراد را توانستیم در مخفیگاهشان پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: این افراد به دلیل ترس از شناسایی شدن از تهران متواری و در استان دیگری مخفی شدند و هر گونه ارتباطشان را قطع کردند اما تجربه و تجهیزات نیروی پلیس باعث دستگیری و انتقال آنها شد.

وی ادامه داد: اینگونه سرقت‌ها که با تهدید سلاح هست مجازات سنگینی در حد محاربه دارد. دستگاه قضائی با توجه به نوع سرقت اشد مجازات را در نظر خواهد گرفت امیدواریم عبرتی برای سایر مجرمین باشد و بدانند دیر یا زود به دام قانون گرفتار می‌شوند.

تصاویر وحشتناک از زورگیری و سرقت وسط اتوبان صدر تهران | ویدئو

سردار محمدیان با اشاره به اینکه مردم باید به پلیس اطمینان داشته باشند، گفت: همچنین شهروندان باید فرصت را از سارقین بگیرند و از مواردی مانند قفل کودک استفاده شود چراکه می‌توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: اولین مدعی کشف این جرم دادستانی بود و اعلام شد که پرونده در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص صدای تیراندازی گفت: صدای تیراندازی توسط ماموری که در مأموریت نبوده اما با فاصله متوجه سرقت می‌شود رخ داده است اما باید گفت خود متهمان سلاح داشته‌اند.

کد خبر 844586 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت فراجا حوادث ایران

دیگر خبرها

  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • کشف بیش از ۵۴ هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • عاملان رعب و وحشت در اسلام‌شهر دستگیر شدند
  • تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی شهرستان اهر
  • دستگیری عاملان تیراندازی در بدره ایلام
  • زورگیران اتوبان صدر اسلحه داشتند | این مجرمان را درس عبرت بقیه می‌کنیم | تشکر پلیس از کسی که فیلم گرفت