Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:17:50 GMT

90 زندانی بوشهری مشمول عفو رهبری شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۳۰۰۶

90 زندانی بوشهری مشمول عفو رهبری شدند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت:همزمان با بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و عفو گسترده شماری از زندان غیر عمد توسط مقام معظم رهبری 90 نفر از زندانیان این استان نیز مشمول این عفو شدند.

سید قاسم طباطبایی روز یکشنبه درنشست با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: همچنین پرونده 387 نفر دیگر از محکومان استان غیر عمد این استان که مشمول این عفو می شوند در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: افزون براین از محل کمک های برنامه ماه عسل نیز امسال 80 نفر از زندانیان استان آزاد و به کانون خانواده و اجتماع بازگشته اند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهریادآورشد: رویکرد زندان اصلاح و تربیت، بازپروری و بازسازگاری اجتماعی محکومان و توجه به خانواده آنان است.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر جمعیت کیفری استان سه هزار نفر است که یک درصد این جمعیت را زنان زندانی وحدود 70 درصد مجموع این جمعیت نیز سرپرستان خانوار هستند که بیانگر آسیب پذیر بودن افراد تحت تکفل آنهاست.
طباطبایی ادامه داد: شمار زندان جرایم غیرعمد استان بوشهر اکنون 154 نفر است که از این شمار 151 نفر مرد و سه نفر زن هستند.
وی گفت: از 154 زندانی یاد شده 73 نفر بدهکار مالی، 78 نفر مهریه و سه نفر نیز زندانی دیه تصادف و شبه عمد هستند.
طباطبایی یادآورشد: از ابتدای سال 97 تاکنون نیز 118 نفر زندانی با کمک ستاد مردمی دیه استان آزاد شدند.
وی گفت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب در کنار وظیفه اصلاح و تربیت محکومان توجه به خانواده آنان از جمله مواردی است که مورد توجه زندان است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: با ورود سرپرست خانواده به زندان معیشت، محبت و صمیمیت خانواده ازهم گسیخته و هرگونه بی توجهی به خانواده های زندانیان باعث افزایش جمعیت کیفری می شود.
وی افزود: این درحالی است که وظیفه ما کاهش جمعیت کیفری و در مقوله اصلاح، بازپروری و بازسازگاری اجتماعی زمینه بازگشت مجدد افراد به زندان را کاهش دهیم و رسیدن به این شاخص تعامل و همکاری سازمانها و انجام کار جهادی را می طلبد.
وی ادامه داد: در راستای کاهش جمعیت کیفری قانون مجازات اسلامی مجازات جایگزین حبس را طراحی کرده است که از جمله این مجازات ها زندان باز است.
طباطبایی گفت: در همین راستا زندان باز در شهرستان دشتستان راه اندازی و بخشی از افرادی که نباید وارد زندان می شدند از جمله در بخش جرایم غیر عمد به این زندان هدایت می شوند و با توجه به ظرفیت استان امکان اشتغال زندانی فراهم می شود.
وی افزود: در راستای استفاده ازمجازات جایگزین استفاده از ابزارهای الکترونیکی است که به صورت پایلوت در برخی از استانها از جمله اصفهان و تهران اجرا شده است.
وی گفت: با توجه به نقش مجازات های جایگزین در کاهش آسیب های اجتماعی در صورت تامین زیرساختها و اعتبار لازم استان بوشهر این آمادگی را دارد برای زندانیان مشمول استفاده از مجازات جایگزین از پابند و دست بند الکترونیکی استفاده کند.
طباطبایی همچنین ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در کنارفعالیتهای فرهنگی و دینی از جمله مواردی است که امروز در اولویت کاری زندان قرار دارد.
وی تامین نیروی انسانی، محدودیت سرانه فضای فیزیکی باتوجه به جمعیت کیفری را از جمله چالش های اداره کل زندان استان بوشهر عنوان کرد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت: همانطور که یکی از رسالت های سازمان زندان ها ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای اصلاح و ارشاد زندانیان است این مهم ماموریت مشترک رسانه ها نیز به عنوان ابزاری برای تعالی فرهنگ عمومی و نهادینه کردن قانونمداری در جامعه محسوب می شود.
اکبر اقبال مجرد افزود: هدف از اصلاح و تربیت مجرمین بازگشت آنها به مسیر درست و قرارگرفتن در بطن جامعه است این هدف زمانی قابل وصول است که مجازات ها متناسب با جرم ارتکابی باشد.
وی یادآورشد:باتوجه به تبعات و دامنگیر بودن ورود افراد به زندان دستگاههای متولی خدمات اجتماعی باید به گونه ای عمل کنند که وقوع جرم در جامعه کاهش و پیشگیری اولویت نخست دستگاهها باشد.
اقبال مجرد اضافه کرد: هرچند کمک به رفع مشکلات مادی و معیشتی خانواده زندانیان ازجمله رسالت های سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربینی محسوب می شود اما فقدان سرپرست خانواده کانون و بنیاد خانواده را متزلزل می کند برهمین اساس همه ارکان جامعه باید در کاهش عواملی که منجر به ارتکاب جرم می شود نقش آفرینی کنند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر گفت: افزایش سرقت های خورد در جامعه و ورود افراد به محاکم قضایی بدون پیشینه قبلی بیانگر برخی مشکلات نوظهور ناشی از مسایل در جامعه است که برای جلوگیری از گسترش آن باید تدبیر جدی شود.
6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عفو رهبري زنداني ايرنا بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، پس از حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی در زندان مرکزی و دیدار با زندانیان، با بهره‌مندی ۲۱ نفر از مددجویان واجدشرایط از نهاد‌های ارفاقی موافقت شد.

مصطفی یوسفی با حضور در زندان مرکزی اهواز با ۳۵ نفر از محکومان گفتگو و ضمن بررسی درخواست و پرونده قضایی آنان، پنج نفر از مرخصی، دو نفر از امتیاز پایان حبس و شش نفر از آزادی مشروط بهره‌مند شدند.

همچنین در این رسیدگی، با اشتغال به کار دو نفر و استفاده از پابند الکترونیک شش نفر از محکومان موافقت شد.

یوسفی گفت: در خصوص درخواست سایر ملاقات شوندگان نیز دستورات مقتضی صادر شد.

دیگر خبرها

  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره