Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی بوکان در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، از توقیف تعداد ۲۵۰۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق خبر داد و گفت: تیم‌های عملیاتی پلیس در محور‌های مواصلاتی بوکان از یک دستگاه خودروی سواری پراید تعداد ۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال را کشف و ضبط نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر شده که به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی تحویل گردید.   ۱۴۶۷ متر پارچه خارجی قاچاق در بوکان کشف شد

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی افزود: تیم‌های عملیاتی پلیس در کنترل محور‌های منتهی به بوکان از یک دستگاه خودروی سواری پژو ۱۴۶۷ متر پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، را کشف و ضبط نمودند.

محبعلی یادآور شد: در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر نیز دستگیر شده است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

با عنایت به ماده‌ی ۱ قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا مصوب ۱۳۹۲، قاچاق کالا و ارز عبارت است از هر فعل یا ترک فعلی که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و براساس این قانون یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات تعیین شده باشد، در مبادی ورودی یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه‌ی آن در بازار داخلی کشف شود.

با توجه به ماده‌ی فوق الذکر، قاچاق در صورتی اتفاق می‌افتد که حمل و نقل کالا برخلاف محدودیت یا ممنوعیتی باشد که طبق قانون مقرر شده است. مثلا ورود و صدور اجناس مجاز بدون دادن عوارض گمرکی، قاچاق عوارض گمرکی است.

  انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز از توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی و کشف میلیاردی انواع کالای قاچاق در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ پیمان لطیفی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ، طرح برخورد با خودروهای شوتی و کالای قاچاق را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات میدانی و پس از هماهنگی با مقام قضائی با اجرای این طرح در محورهای مواصلاتی این شهرستان موفق به توقیف  5 دستگاه خودروی شوتی حامل بار قاچاق شامل لوازم صنعتی، برقی، پزشکی، خانگی، پوشاک، نوشیدنی، خودرو و موتورسیکلت دستگیری شدند.

سلیمانی تصریح کرد:  در این خصوص 9 نفر دستگیر که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شدند.

 فرمانده انتظامی ساوجبلاغ خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای مکشوفه برابر نظر کارشناسان 2 هزار و 160 میلیارد ریال برآورده شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • ۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق از نمایشگاهی در غرب تهران
  • توقیف محموله قاچاق درشهرضا
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد