Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@23:01:49 GMT

لزوم توجه بانکها به تراکنشهای مشکوک

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۳۱۴۶

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: توجه جدی بانک ها به شناسایی تراکنش های مشکوک و گزارش به موقع آنها به مراجع قضایی بسیار حایز اهمیت است،

به گزارش مهر، جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی پیگیری جرایم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک اظهار کرد: در شرایط امروز، بحث جرایم فضای مجازی گسترش روز افزون داشته است و با توجه به اینکه روز به روز نیازمندی مردم به فضای مجازی بیشتر می‌شود، مجرمان نقطه هدف خودشان را این فضا انتخاب کردند

وی افزود: یک موضوع مهم بحث تامین امنیت مبادلات الکترونیکی است که سامانه کاشف می تواند به این موضوع کمک کند ولی با تمام کارآیی بالایی که دارد یک اقدامی است که پس از وقوع جرم به کار می آید و شاید خیلی از مردم از وجود این سامانه باخبر نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاویدنیا گفت: امروز ما با مطالبات جدی مردم روبرو هستیم که از ما سوال میکنند چرا امنیت ما را در فضای مجازی تامین نمی‌کنید؟ در یکی از شهرها فقط از ۵۰ نفر از طریق تماس تلفنی کلاهبرداری شده است.

وی ادامه داد: اگر بانک ها در عرصه فضای مجازی برای امن تر شدن فضایشان پیش قدم شوند بهتر می شود همکاری کرد. حتی برای گسترش صنعت الکترونیک کشور هم ما نیاز داریم که بانک ها بخشی از مسئولیت را بر عهده بگیرند.

جاویدنیا با اشاره به حاشیه های اخیری که برای سایت دیوار به وجود آمده بود گفت: مانباید انتظار داشته باشیم کسب و کارهایی مثل سایت دیوار خودشان کامل امنیت کاربران را حفظ کنند، تا کجا باید بخش خصوصی را مسئول کلاهبرداری از اقدامات مجرمانه برخی مردم بدانیم؟

جاویدنیا تصریح کرد: یک نکته ای که حایز اهمیت است توجه جدی بانک ها به شناسایی تراکنش های مشکوک و گزارش به موقع آنها به مراجع قضایی است، این امر می تواند از جرایمی مثل قمار و پولشوقی جلوگیری کند.

وی در پایان تاکید کرد: بحث جدی گرفتن حفاظت اطلاعات در بحث بانک ها یک موضوع مهم دیگر است که فرد کلاهبردار با دادن اطلاعات از حساب فرد اعتماد او را به دست می آورد و از او سوءاستفاده می‌کند و باید بانک ها از اطلاعات مشتریان خود با دقت تر از قبل حفاظت کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بانک تراکنش های مشکوک جاویدنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟

درباره تهدیدات فضای مجازی و بحث معلم بلاگری صحبت می‌کنیم که فضای مجازی هم تهدیده هم فرصت و آثار تخریب‌کننده‌ای دارد که باید اصلاح شود.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073084 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • شوخی گلزار با مردم
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان