Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه علوم پزشکی جهرم موفق به طراحی و ارائه فرمولاسیون جدیدی از نانو آنتی‌اکسیدان‌ها شدند.

‌به گزارش ایسنا، اباذر روستازاده، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اعلام این خبر اظهار کرد: گروه علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی جهرم با هدف افزایش پایداری آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات که بازدارنده‌های قوی در برابر بیماری‌ها چون سرطان‌ها هستند، موفق به ارائه نانوفرمولاسیون جدیدی از آنتی اکسیدان‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جهرم با همکاری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و دیگر دانشگاه‌های کلان منطقه موفق به این مهم شده است، تصریح کرد این دستاورد، علاوه بر افزایش دوز مؤثر ترکیبات آنتی اکسیدان‌ها موجب افزایش ماندگاری آنها شده و زمینه را برای ساخت نانو آنتی‌اکسیدان‌های دارویی با قابلیت نگهداری طولانی‌مدت فراهم کرده است.

روستازاده با اشاره به سهم دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این موفقیت خاطرنشان کرد: نتایج پژوهش اخیر دکتر محسن علیپور عضو هیأت علمی گروه علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه در مجله بین‌المللی BOMS زمینه را برای انجام آزمایشات پیش بالینی و بالینی این نانوفرمولاسیون ایجاد کرد و به دنبال آن ایجاد شرکت‌های مبتنی بر علم و فناوری در حوزه دارویی را نیز فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: با قرار گرفتن بدن در معرض یک‌سری شرایط مانند دود سیگار، آلودگی‌ها، شبکه‌های بی سیم، امواج موبایل و حتی استرس در بدن رادیکال‌های آزاد تولید می‌شوند که می‌توانند به سلامت سلول‌های مختلف در بدن آسیب برسانند، این عوامل اکسیدان‌ها هستند که به نوعی باعث تولید رادیکال‌های فعال اکسیژن در بدن می‌شوند.

وی گفت: در سنین پایین سلول‌ها در مقابل رادیکال‌های آزاد مقاومت کرده، اما به مرور با افزایش سن و تجمع اثر عوامل اکسیدان منجر به ایجاد عارضه‌های مختلف از جمله دیابت، انواع سرطان، التهاب، بیماری‌های نوردژنراتیو مانند پارکینسون، آلزایمر و غیره می‌شود. همچنین تجمع رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل پیری در افراد است.

روستازاده گفت: ترکیبات بیوشیمیایی مختلفی از جمله ویتامین C، پلی‌فنول‌ها و فلانوئیدها خاصیت آنتی‌اکسیدانی مناسبی از خود نشان داده‌اند. گیاهان یک منبع طبیعی، سالم و مقرون به صرفه از آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شوند که استفاده از خواص دارویی آنها در طب سنتی و مرسوم مورد تاکید قرار گرفته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی علوم پزشکی جهرم، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با این وجود پایداری خواص آنتی‌اکسیدانی ترکیبات خالص‌سازی شده از گیاهان به شدت پایین بوده و امکان نگهداری طولانی‌مدت این ترکیبات وجود ندارد که این موضوع از چالش‌های صنایع داروسازی برای ساخت ترکیبات دارویی آنتی‌اکسیدان پایدار بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علوم پزشكي جهرم منطقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون آموزشی وزارت علوم و هیئت همراه ضمن بازدید از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در نشست شورای آموزشی و پژوهشی این دانشگاه حضور یافتند.
عموعابدینی با بیان فعالیت‌های خوب دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در کاربرد فناوری‌های راهبردی، اظهار داشت: نزدیک ۲۰۰ دانشگاه در دنیا با الهام از مدل دانشگاهی تمدن ایرانی به سمت حکمت‌بنیان و تمدن‌ساز شدن در حال حرکت هستند. در همین راستا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ذیل برنامه توسعه هفتم در طرح تحول آموزش عالی، به‌دنبال حکمت‌بنیان شدن دانشگاه‌های کشور بوده است.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی در مرحله اول ۳۰ دانشگاه رویکرد خود را به حکمت‌بنیان تغییر خواهند داد. خوشبختانه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر جزء معدود دانشگاه‌های حکمت بنیان و تمدن‌ساز کشور است که این تحول را از قبل شروع کرده است.
سپس فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ایجاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) را از برکات انقلاب اسلامی دانست که در سال ۱۳۵۹ برای تربیت افسر ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تأمین نیاز‌های سایر سازمان‌های دریایی کشور از جمله شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، دریابانی فراجا، شیلات، آموزش و پرورش و... شروع به فعالیت کرد.
امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری اظهار داشت: مفتخر هستیم که مأموریت بزرگ ناوگروه ۸۶ که برای اولین بار در تاریخ دریانوردی کشور اتفاق افتاد، توسط دانش‌آموختگان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر و با ناوشکن تمام ایرانی دنا انجام گرفت.
گفتنی است در این نشست معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را تبیین کردند.

دیگر خبرها

  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز