Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه بدهی‌های این صندوق بیمه‌گر به مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود تا ۲ روز آینده پرداخت می‌شود گفت: بیشتر بدهی‌های بیمه سلامت استان سمنان به مراکز درمانی پرداخت شده است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، رضا ممتحن بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: همه بدهی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی بخش خصوصی در استان سمنان مربوط به سال گذشته پرداخت شده است و با اتفاقات خوب بودجه‌ای که برای این صندوق بیمه‌گر با دستور مقام معظم رهبری افتاده است؛ امیدواریم حداقل 90 درصد از مانده بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی مربوط به سال 96 تا دو روز آینده پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد 50 مورد خدمات جراحی و طبی به دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت2400 قلم داروی کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار داردمدیرکل جدید بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

وی با اشاره به اینکه با اختصاص اعتبارات لازم در بودجه امسال برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی خصوصی و دولتی از بیمه سلامت در سراسر کشور، 304 میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی استان سمنان پرداخت شده است افزود: 78 درصد از هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت در استان سمنان مربوط به سیستم دانشگاهی دولتی است که با اعتبارات اختصاص یافته در روزهای اخیر مطالبات این مراکز درمانی نیز به‌روز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه بیش از 243 هزار نفر معادل یک‌سوم از جمعیت استان سمنان زیرپوشش بیمه سلامت هستند عنوان کرد: از این تعداد 112 هزار نفر را بیمه‌شدگان صندوق روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند که این افراد ساکن روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر هستند.

به گفته ممتحن، 62 هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان سمنان را کارکنان رسمی دولت و خانواده‌های آنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به عضویت 53 هزار نفر از مردم استان سمنان در صندوق بیمه سلامت همگانی اضافه کرد: این تعداد شامل افراد فاقد پوشش بیمه پایه هستند که در استحقاق سنجی مستحق اخذ دفترچه بیمه رایگان درمانی شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه بیش از 11 هزار نفر از بیمه‌شدگان این اداره کل زیرپوشش بیمه صندوق سایر اقشار قرار دارند عنوان کرد: این تعداد نیز شامل افراد زیرپوشش بنیاد جانبازان و امور ایثارگران، طلاب روحانیان و دانشجویان هستند.

ممتحن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیساریای عالی پناهندگان وزارت کشور و سازمان بیمه سلامت کشور در سال 95 برای زیرپوشش بیمه‌ای قرار دادن اتباع خارجی گفت: در این راستا بیش از چهار هزار و یک‌صد نفر از اتباع خارجی که به‌صورت رسمی و قانونی در استان سمنان زندگی می‌کنند زیرپوشش بیمه سلامت این استان قرارگرفته‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌های این صندوق بیمه‌ای در راستای تحقق دولت الکترونیک از صدور دفاتر درمانی بیمه سلامت در 16 دفتر پیشخوان در سراسر استان سمنان خبر داد و گفت با تمهیدات اندیشیده شده دفترچه‌های درمانی اعضای صندوق بیمه سلامت در استان سمنان در کمتر از 20 دقیقه صادر می‌شود و این مهم صرفه‌جویی در هزینه و زمان مراجعان به این صندوق بیمه‌ای را در بر دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با اشاره به همکاری این صندوق بیمه‌ای با 335 موسسه و مرکز درمانی دولتی و خصوصی در استان سمنان، از افزایش چند برابری سرانه درمانی روستاییان این استان در راستای اجرای طرح ارتقای درمان روستاییان خبر داد و گفت: بسیاری از خدمات درمانی به روستاییان استان سمنان رایگان انجام می‌شود.

ممتحن با اشاره به راه‌اندازی سامانه تلفنی 1666 برای ارتباط مستقیم مردم با صندوق بیمه سلامت در استان سمنان عنوان کرد: بسیاری از خدمات غیرحضوری قابل ارائه در بیمه سلامت استان سمنان از طریق این سامانه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در سوم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته، سوم اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک ازتوسط سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

بر اساس این گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۷ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند