Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@12:19:05 GMT

روحانی:کشورماتهدیدی برای جهان نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۳۳۱۷

رئیس جمهور گفت: بندر عباس و همه بنادر و آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه تلاش نیروهای مسلح ما و کشتی رانی آزاد در این منطقه و همچنین رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند، این نشانی است که کشور ما تهدیدی برای جهان نیست. ناطقان: حجت‌الاسلام حسن روحانی طی سخنرانی در مراسم الحاق زیردریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش با اشاره به قدرت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: قدرتی که می‌تواند صدها مایل دورتر از منافع ما حراست و حفاظت کند نیروی دریایی است؛ نیروی دریایی نه فقط از ساحل‌های ما، دهانه اقیانوس هند، دریای خزر و خلیج فارس حفاظت می‌کند؛ بلکه با حضورش در آب‌های بین‌المللی تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: من حدود چهل سال پیش در اوایل سال ۱۳۵۸ در همین مرکز با نیروی دریایی و توانمندی‌هایش آشنا شدم. در این سال‌ها فعالیت‌های این نیرو را دیده‌ایم که جای قدردانی دارد، شاید جنگ تحمیلی و فشارهای دشمن محرک بیشتری بود که ما بتوانیم در صنعت دریایی به خود متکی شویم. اگر سلاح به صورت ارزان و عادی در اختیار ما قرار می‌گرفت شاید با این شتاب و انگیزه دنبال ساخت صنعت بومی نبودیم.

روحانی افزود: امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در زمین و دریا به خود متکی است. هیچ گاه قدرت ایران در این حد در دهه‌های اخیر نبوده است؛ بلکه شاید در دهه‌های اخیر هم‌چین توانمندی نداشتیم. مخصوصاً که امروز کنار ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای دلاور بسیج هم حضور دارند و این توانمندی ما را چند برابر کرده است.

وی با بیان‌اینکه " قدرت ما برای حفاظت از خودمان است" گفت: ما هیچگاه قصد حمله به سرزمینی نداشتیم؛ همه این چهل سال شاهد خوبی است که همواره از خودمان دفاع کردیم در برابر متجاوز ایستادگی کردیم اما چشم طمع نداشتیم. امروز ایران در کنار دیگر کشورها در منطقه یک کشور سرافراز است. نیازی به متجاوزین و حضور نامشروع قدرت‌های غیر منطقه‌ای در این منطقه ندارند. بندر عباس و همه بنادر و آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه تلاش نیروهای مسلح ما و کشتیرانی آزاد در این منطقه و همچنین رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند. این نشانی است که کشور ما تهدیدی برای جهان نیست.

رئیس جمهور گفت: مشخص است توانمندی ما در برابر همه کسانی که چشم طمع دارند نامطلوب است. صنعت دریای صنعت بعضی پیامبران بزرگ هم هست. خداوند به حضرت نوح فرمان می‌دهد تا کشتی بزرگی بسازد که از مردم بتواند از نیروهای مؤمن دفاع کند.

وی در ادامه گفت: من باید از نیروی دریایی ایران، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و همه پرسنل و همه کارکنان و مهندسین در زمینه دریایی قدردانی و تشکر کنم. اینکه امروز هم سازنده ناوچه‌های مختلف هستیم و هم سازنده زیر دریایی در سطح‌های مختلف هستیم به معنای توانمندی جمهوری اسلامی ایران است. ملت عزیز ما در آغاز دهه پنجم از نیروهای مسلح اش قدردان است. نیروهای مسلح هم با همه وجود به مردم قول می‌دهند که از سرزمینشان دفاع کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: روحانی ، تهدید ، جهان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روحانی تهدید جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته

طبق گفته نیروی دریایی مالزی بر اثر برخورد ۲ بالگرد نظامی در این کشور ۱۰ نفر از سرنشینان این بالگرد‌ها کشته شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی برخورد 2 بالگرد نظامی نیروی دریایی مالزی هنگام تمرین نظامی در روز «نیروی دریای مالزی» همه 10 سرنشین این بالگردها کشته شدند.

 

.

 

نیروی دریایی مالزی در بیانیه‌ای گفت: هلیکوپترها در یک پایگاه دریایی در شمال ایالت "پراک" برای جشن نودمین سالگرد نیروی دریایی ماه آینده تمرین می‌کردند که این حادثه رخ داده است.

نیروی دریایی این کشور همچنین گفت: مرگ همه قربانیان در محل تایید شد و بقایای این افراد برای شناسایی به بیمارستان فرستاده شده است.

سقوط 2 فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن3 کشته بر اثر انفجار در شمال ایتالیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته