Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته بازرسی و نظارت کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: هدف عملیاتی این اجلاسیه ها تقویت جریان ارزشی انقلاب اسلامی با اجرای هدفمند و اثربخش اجلاسیه ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بیک محمدی عضو کمیته بازرسی و نظارت کنگره تبیین نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی روز یک‌شنبه در صدوبیست و چهارمین جلسه ستاد این کنگره در خصوص بررسی سه اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر، کارگری و مدافعان حرم که تابه‌حال برگزارشده است ضمن تأکید بر اینکه تلاش‌های افراد فعال در این سه اجلاسیه قابل‌تقدیر است و کارهای خوبی انجام‌شده گفت: ما هفت اجلاسیه دیگر را می‌خواهیم اجرا کنیم پس هدف این است که از این نکات ضعف و قوتی که مطرح می‌شود در اجلاسیه های آینده بهره‌برداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیک محمدی بالابود تعداد سخنرانان را یکی از ایرادات اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر دانست و بیان کرد: صحبت‌هایی که در اجلاسیه شد غیر مرتبط با موضوع اجلاسیه بود و مجری نیز در دسته‌بندی و خط دهی به سخنران کوشا نبود.

وی ضمن بیان اینکه هدف از اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر تبیین نقش مهندسی و جهاد در جنگ بود عنوان کرد: یک عده از آقایان آمدند و در دولت‌های قبلی ریشه جهاد را زدند و خوب بود که در اجلاسیه این مهم را برای مردم تبیین می‌کردیم و نقش اساسی جهاد که خدمت‌رسانی به محرومین است فقط در جبهه صورت نمی‌گرفت و در حال حاضر نیز صورت می‌گیرد این موارد خوب بود که تبیین می‌شد، که در این اجلاسیه تبیین نشد.

عضو کمیته بازرسی و نظارت عنوان کرد: در حال حاضر هم دیر نشده است و می‌توانیم با یک میزگرد در صداوسیما نقاط ضعف موجود در اجلاسیه را بپوشانیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه نقش مهندسی و صنعت در دفاع مقدس در هم تنیدگی دارد بیان کرد: این در هم تنیدگی در این اجلاسیه دیده نشده بود و نقش کارخانه‌ها استان در جنگ به‌خوبی ارائه نشد درصورتی‌که می‌توانست تلفیقی از کارگری و مهندسی و جهاد سازندگی و سپاه پاسداران و بسیجیان دیده شود که این تلفیق در این اجلاسیه دیده نمی‌شد.

بیک محمدی تصریح کرد: نقش پررنگ جهاد سازندگی در این وانفسای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی که جامعه ما دچارش شده است می‌توانست برای مردم پررنگ شود و بگوییم اگر جهاد سازندگی بی‌مزد و منت احیا می‌شد می‌توانست کمک مردم محروم کند.

وی تشریح کرد: هدف امام (ره) از این انقلاب این بود که سفره‌های طاغوتی را از این کشور جمع کند ولی متأسفانه این در کشور ما بازشده است در عصری که تفکر امام (ره) در حال صدور به دنیا است برخی یک سری از کارها را انجام می‌دهند و می‌آیند و آن جهاد سازندگی و خدمات‌رسانی به محرومین را برمی‌دارند و می‌گویند جهاد کشاورزی یعنی ما فقط کشاورزی در کشورمان است؟

عضو کمیته نظارت و بازرسی ضمن بیان اینکه صداوسیما فرصت مناسبی است که بتوان با استفاده از ظرفیت‌های آن نکات جاافتاده را به مخاطبان ارائه داد تصریح کرد: این اجلاسیه باوجود کاستی‌ها اما در سطح کشور بی‌نظیر بود و باید این اجلاسیه با حل نقاط ضعف از صداوسیمای کشوری نیز پوشش داده می‌شد.

وی به اجلاسیه کارگری پرداخت و افزود: هدف از این اجلاسیه تبیین نقش کارگری در دفاع مقدس برای مردم بوده است که متأسفانه این مهم در این اجلاسیه مغفول ماند.

بیک محمدی بیان کرد: نقش کارگری در اقتصاد مقاومتی و نقشش در رفع وابستگی به بیگانه، نقشش در رفع کمبودهای اقتصادی و رفع بیکاری جوانان کشور و کمک به سازندگی کشور باید در این اجلاسیه موردبررسی قرار می‌گرفت که مغفول مانده بود.

وی اظهار کرد: در این اجلاسیه می‌شد به مشکلات و کمبودهای جامعه کارگری پرداخته شود و در این اجلاسیه از کارگر دفاع شود و با توجه به حضور مسئولین استانی می‌توانستیم بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

عضو کمیته بازرسی و نظارت کنگره ضمن تأکید بر اینکه باید در همه اجلاسیه ها تبلیغات استانی انجام شود تصریح کرد: درست است که اجلاسیه در یک نقطه از استان برگزار می‌شود ولی باید تبلیغاتش تبلیغات گسترده استانی و کشوری باشد و برای این تبلیغات از ظرفیت صداوسیما استفاده‌نشده است.

وی به اجلاسیه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: محتوای این اجلاسیه خوب بود و تبیین نقش کنگره به‌خوبی اتفاق افتاد و سخنران ویژه این مراسم هدف اصلی اجلاسیه را به‌خوبی تبیین کردند.

بیک محمدی بیان کرد: بومی‌سازی و فضاسازی و همدلی و هم راهی دو کشور ایران و افغانستان در این برنامه به‌خوبی انجام‌شده بود.

تقویت جریان ارزشی انقلاب اسلامی هدف عملیاتی اجلاسیه های کنگره

وی ضمن بیان اینکه هدف عملیاتی این اجلاسیه ها تقویت جریان ارزشی انقلاب اسلامی با اجرای هدفمند و اثربخش اجلاسیه ها است عنوان کرد: این مهم حتماً باید مدنظر ما باشد و اگر از این مسئله غفلت کنیم به هدفمان نخواهیم رسید.

عضو کمیته بازرسی و نظارت کنگره تقویت پیوندهای فکری و عاطفی بین اجراکنندگان با آحاد مردم را منظور اجرای این اجلاسیه ها دانست و اظهار کرد: برنامه‌های ما باهدف تبیین اتفاق می‌افتد و صداوسیما به‌شدت در این حوزه تأثیرگذار خواهد بود.

وی جهت‌دهی و سوق یافتن مردم و جوانان به فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و انقلاب و معنویت را از اهداف دیگر اجلاسیه ها دانست و بیان کرد: این اجلاسیه ها در راستای بدل زدن به دشمنان است و این نباید فراموش شود.

بیک محمدی ضمن تأکید بر  ایجاد جوی عاری از تفکرات لیبرالی و سکولاری خاطرنشان کرد: پمپاژ تفکر معنویت و انقلابی گری و ایثار و شهادت به جامعه مخاطب را باید در اجلاسیه ها مدنظر داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

همدلی و همراهی بی‌نظیری در اجلاسیه ها شکل‌گرفته است

مشایخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این جلسه گفت: به اذعان بسیاری از مسئولین کار کنگره استان مرکزی بسیار وسیع و عمیق است و استانی در این حد کار را باز نکرده است.

مشایخی ضمن بیان اینکه نه‌تنها اجلاسیه های مختلف برگزار می‌شود بلکه هر اجلاسیه پیش همایش‌هایی دارد عنوان کرد: همدلی و همراهی بی‌نظیری در اجلاسیه ها برقرارشده است و همه بسیج شدند تا فعالیت کنند.

وی بیان کرد: صداوسیما در این کنگره برای همکاری اعلام آمادگی کرده است و فقط نیاز است که محتواهای جمع‌آوری‌شده در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تأکید بر اینکه نگاه از بیرون کمیته بازرسی خیلی خوب و سازنده است تصریح کرد: برگزاری این دست نشست‌ها برای شنیدن و یادداشت انتقادها خوب است و مطمئناً نقدها را پیگیری می‌کنیم.

مسئول حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی:

دنباله کار اجلاسیه ها از اهمیت بالایی برخوردار است/ سرکشی به خانواده شهدا باید محتوایی شود

غلامرضا کریمی مسئول حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان ۳ اجلاسیه برگزارشده گفت: متأسفانه هنوز هم‌افزایی بین برخی از کمیته‌ها شکل نگرفته است و از ظرفیت‌های صددرصدی افراد و بخش‌های حاضر استفاده نکردیم.

کریمی ضمن بیان اینکه ادامه کار اجلاسیه ها از اهمیت بالایی برخوردار است عنوان کرد: امید است با پیگیری‌های بعد از اجلاسیه ها بازخورد خوبی دریافت کنیم و به‌عنوان‌مثال در دنباله اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر نشست‌های تخصصی در حوزه مهندسی رزمی در دانشگاه‌های صنعتی استان برگزار شود که پیگیری‌هایی در این راستا صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث محتوایی کمیته محتوایی را کمتر پای‌کار آورده‌ایم تصریح کرد: باید قبل از هر اجلاسیه اطلاعاتی در رابطه با موضوع اجلاسیه در اختیار سخنران قرار گیرد تا صحبت‌های مرتبطی انجام شود  مثلاً سخنران اجلاسیه کارگری می‌توانست به مسائل کارگری استان اشاره کند.

مسئول حفظ آثار سپاه روح‌الله استان مرکزی به سرکشی از خانواده‌های شهدا اشاره کرد و بیان کرد: باید سرکشی‌ها را به سمت سرکشی‌های محتوایی ببریم تا بتوانیم به همان واسطه نواقص آماری موجود را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: قبول داریم که برخی از ادارات پای‌کار نیستند ولی این هنر ماست که برخی مدیران را پای‌کار کنگره بیاوریم و از طرفی انصافاً از کنگره حمایت‌شده است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم و با شرایط کنار بیاییم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان در شورای اداری شهرستان بیرجند با بیان این مطلب گفت: گرچه دشمن با ترور شخصیت‌های کارآمد نظام جمهوری اسلامی ایران، تصمیم گرفت در مقابل انقلاب اسلامی ایران بایستد، اما در ۴۴ سال عمر انقلاب اسلامی، شکست خورد.


آیت الله عبادی افزود: دشمنان در مهندسی دشمنی، بالاترین نمره را می‌گیرند، اما در مقابل این مهندسی، ایران با تدبیر عمل می‌کند و پیروز میدان است.


نماینده ولی فقیه با بیان این که نظام اسلامی نیاز به دولتمردان اسلامی دارد گفت: دولت اسلامی، دستاورهایش، اسلامی ست لذا این موضوع بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.


آیت الله عبادی افزود: دولت اسلامی باعث می‌شود عدالت اجتماعی هم در جامعه بیش از پیش ایجاد شود.


فاضلی فر فرماندار بیرجند هم به اجرای طرح نور که مقابله با بی حجابی است اشاره کرد و گفت: فراجا با اجرای این طرح، در مقابل بی حجابی اقدامات فرهنگی ارزشمندی انجام می‌دهد و با تذکر و ارشاد، بانوان بد حجاب را به امربه معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.


خراسانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند نیز بر ساخت مساجد در محلات بیرجند تاکید کرد و گفت: تعداد مساجد به خصوص در مناطق پر جمعیت بیرجند اندک است لذا باید بر ساخت مساجد اهتمام کرد.


بهدانی مدیر آموزش و پرورش بیرجند هم اقامه نماز در مدارس را از الویت‌های آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیاز است اقامه نماز در مدارس جدی گرفته شود.

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد