Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندسان فرانسوی یک ربات شش پا طراحی کرده‌اند که با تقلید از مورچه‌های صحرا، بدون استفاده از GPS یا موقعیت‌یاب جهانی راه خود را پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، مهندسان فرانسوی یک ربات شش پا طراحی کرده‌اند که با تقلید از مورچه‌های صحرا، بدون استفاده از GPS یا موقعیت‌یاب جهانی، راه خود را پیدا می‌کند، این ربات با نام AntBot ویژگی جالبی دارد، از نور آسمان برای پیدا کردن مسیر خود استفاده می‌کند و با شمارش گام‌هایش و مشاهده حرکت ظاهری اشیای اطرافش، مسافت طی شده‌اش را تخمین می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این روش‌ها همگی تکنیک‌هایی هستند که مورچه‌های صحرا برای پیدا کردن مسیر استفاده می‌کنند.
استفان ویولت، سازنده این ربات ۵۰ سانتی‌متری، یک وظیفه برای آن در نظر گرفته است: ابتدا به چندین نقطه سر بزن، ولی به خانه اولت برگرد. انت‌بات نیز به صورت مداوم این کار را تکمیل کرد و در ابتدا از مسافت‌های چند سانتی‌متری شروع کرد.
بسیاری از حشرات به طور طبیعی، مسافت رسیدن به غذا و بعد خانه را مسیریابی می‌کند. آن‌ها مسیر پیچ و خمی را برای رسیدن به غذا طی می‌کنند، ولی برای برگشتن به خانه یک مسیر مستقیم را انتخاب می‌کند. انت‌بات هم همین کار را می‌کند.
با این حال، نقطه ضعف انت‌بات این است که سیستم موقعیت‌یاب آن بعد از مدتی به شدت داغ می‌کند و به همین دلیل نمی‌تواند مسافت بیش از ۱۴ متر را در این شرایط طی کند.
محققان هم‌اکنون به دنبال توسعه نسخه جدیدی از این ربات هستند که می‌تواند مسافت بیشتری را سفر کند. آن‌ها بر این باورند که این ربات می‌تواند در شرایطی که GPS از کار می‌افتد، از سیستم ناوبری پشتیبان استفاده کند؛ کمااینکه این اتفاق زمانی که ربات‌ها بین ساختمان‌های بلند حرکت می‌کنند، پیش می‌آید.
آن‌ها ادعا می‌کنند که در حال کار با یک شرکت خودروساز فرانسوی هستند تا فناوری «قطب‌نمای آسمانی» خود را روی خودروی خودران یا بدون راننده نصب کنند. در واقع زمانی که سیستم ناوبری خودروی خودران به دلیل تاریکی شب یا باران از کار می‌افتد، می‌تواند با کمک سیستم قطب‌نمای آسمانی این محققان مسیریابی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری ربات ربات های کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: در اپلیکیشن اصفهان من، امکان بهره‌مندی شهروندان از سرویس مسیریابی خطوط حمل‌ونقل همگانی به‌صورت مکان‌مند فراهم شده است.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مسیریابی به‌صورت حمل‌ونقل همگانی در اپلیکیشن اصفهان من اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با انتخاب موقعیت فعلی خود یا تعیین مبدا و مقصد مورد نظر، مسیر سفر خود بر روی نقشه را مشخص کنند و با بهره‌وری از این امکان از مسیرهای مختلف حمل‌ونقل همگانی شامل خطوط و ایستگاه‌های اتوبوس آگاه شوند، همچنین با مشاهده گام‌های مسیر، از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: با استفاده از این سرویس، امکان جابه‌جایی شهروندان بر اساس آخرین تغییرات خطوط و ایستگاه‌های اتوبوس در مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان فراهم شده است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: مسیرهای مختلف حمل‌ونقل همگانی بین مبدا و مقصد موردنظر با قید جزئیات و شرح گام‌های مسیر، همچنین فاصله بین ایستگاه‌ها و تغییرات خطوط طی سفر به صورت داده‌های مکان‌مند روی نقشه‌های اپلیکیشن «اصفهان من» قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

فردانی بیان کرد: شهروندان می‌توانند اپلیکیشن اصفهان من را از کافه بازار یا از نشانی app.isfahan.ir/dn دانلود یا نسخه تحت وب آن را استفاده کنند.

کد خبر 746500

دیگر خبرها

  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان (فیلم)
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • احتمالا جالب ترین عکسی که از مورچه دیده اید!
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • جود بلینگام و ثبت یک رکورد منحصربه‌فرد در ال‌کلاسیکوها
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد