Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختلاف منابع طبیعی و آب منطقه بر سر ایجاد «موزه آب» در لرستان سبب پادرمیانی استاندار شد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، ایجاد «موزه آب» در لرستان موضوعی است که در چند ماه اخیر در میان اختلافات آب منطقه ای و منابع طبیعی اجرایی نشده و ادامه این کشمکش ها سبب کشیده شدن این موضوع به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا میرزایی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به اختلاف منابع طبیعی و آب منطقه ای جهت واگذاری پروژه «موزه آب» به بخش خصوصی اظهار داشت: منابع طبیعی اجازه واگذاری زمین را نمی دهد و می گوید زمین منابع طبیعی است در حالی که کاربری زمین، «موزه آب» است که آب بناها و تجهیزات مهندسی قدیمی در این محل نگهداری می شود وهمچنین در کنار موزه رستوران سنتی جهت تامین هزینه های موزه احداث خواهد شد.

وی افزود:واقعیت این است که منابع طبیعی از ما درخواست کرده مکان موزه آب را به عنوان سالن جلسه در اختیارشان قرار بدهیم ولی امور آب مخالفت کرده  که سبب شده منابع طبیعی از امور آب شکایت کند.

سمانه حسن پور نیز در این رابطه گفت: زمین این پروژه  اراضی ملی است ولی طبق قانون ماده 27متولی  واگذاری دستگاه بهره بردار است که طبق موافقت نامه، دستگاه بهره بردار آب منطقه ای است.

اختلاف بر سر «موزه آب»

رئیس گروه اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان عنوان کرد: طبق قانون اجازه تکمیل و یک بهره برداری 10ساله را به سرمایه گذار واگذار شده و همچنین اجازه داده شده  با فضایی که در اختیار دارد رستوران سنتی احداث کند ولی طبق قرارداد این زمین به کسی واگذار نخواهد شد.

وی بیان کرد: طبق استعلام گرفته شده از سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور این واگذاری هیچ گونه مغایرتی با قانون ندارد.

برخی ‌دستگاه‌های اجرایی لرستان برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام ‌مقاومت می‌کنندمدیران پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان را به بخش خصوصی واگذار کنندلرستان| استکبار برای ضربه به انقلاب در تلاش است؛ مجاهدت شهدا در دفاع از وطن

بهاروند معاون منابع طبیعی لرستان نیز در این رابطه گفت: موزه آب بخشی از محدوده پارک جنگلی بام لرستان است که دستگاه بهره بردار اداره کل منابع طبیعی است. در کلیه مجموعه بام و پارک های جنگلی ضوابط  ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از مراتع وجنگل ها حاکم است بر همین اساس بهرداری ها باید طبق این قانون باشد و در واقع ماده  27 پس از این قانون قابل اجرا است که متاسفانه  ماده در پروژه  موزه آب قانون 3 حفاظت و بهره برداری اجرا نشده ولی ماده 27 اجرا شده است.

معاون منابع طبیعی خاطرنشان کرد: ماده  27 با ماهیت و ضوابط حاکمیت  در این پروژه مغایرت دارد و دستگاه بهره بردار منابع طبیعی است ولی امور آب واگذار کرده و سند به اسم منابع طبیعی است.

ورود استاندار به «موزه آب»

سید موسی خادمی استاندار لرستان با اشاره به مخزن آب ساخته شده توسط امور آب اظهار داشت: امور آب جهت خدمات به پارک جنگلی  با توافق منابع طبیعی مخزن آب ساخته و بالای این مخزن فضایی جهت احداث موزه آب و رستوران سنتی ایجاده شده که سرمایه گذار با تکمیل این پروژه حدود 10سال بابت هزینه ای که کرده  از این موزه و رستوران استفاده می کند و در نهایت تحویل می دهد.

وی افزود: در این جلسه مصوب می شود که طبق گزارش تصمیم 10 سال موزه آب در اختیار سرمایه گذار است ولی پس از آن به منابع طبیعی واگذار کند و همچنین آب منطقه ای باید نظارت کند که طبق گزارش تصمیم سرمایه گذار کار خودش را انجام دهد.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ