Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@18:01:16 GMT

کدهای درآمدی شهرداری رشت بررسی و تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۳۶۵۵

کدهای درآمدی شهرداری رشت بررسی و تصویب شد

دوازدهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای‌شهر رشت کلیات درآمدی شهرداری با رأی اعضا نهایی و مقرر شد برای تصویب نهایی به صحن شورا ارسال شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس شورای شهر رشت ضمن تقدیر از کمیسیون‌های تخصصی شورا در بررسی بودجه در جلسات کمیسیون ها اظهار داشت: بررسی کدهای درآمدی به نتیجه مطلوب رسیده و آنچه برنامه سال آتی شهرداری است، با درآمدهای تنظیم شده همخوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید امیر حسین علوی بیان داشت: شهر بعد از یک‌سال از حضور شورا نیازمند یک جهش در حوزه های مختلف عمرانی است اما با این رقم بودجه امکان پذیر نخواهد بود. ولی در حضور مدیران شهرداری این رقم بررسی و تایید شده است.

وی افزود: در جلسه صحن آتی کلیات بودجه باید مصوب شود. بنابراین امروز کدهای درآمدی نهایی شده و در جلسات آتی کمیسیون‌ها در بازه زمانی ۱۰ روزه زیرکدهای جاری و عمرانی بودجه نیز بررسی می‌شود.

رضا رسولی درباره کلیات بودجه و بخش درآمدی گفت: در فرآیند تصمیم‌گیری، نظر شخص بنده تغییر کرده و نگرانی‌هایی وجود دارد. به نظر می‌رسد، حبابی درون بودجه هست که باعث غیرواقعی شدن بودجه می‌شود. بودجه عمرانی به قدری شکننده و نحیف است که نمی‌توان کاهش داد. پروژه‌های عمرانی جدید کلا ۲۰ میلیارد تومان تعریف شده و از ۹۶ میلیارد دیون پروژه‌های عمرانی تنها ۲۰ درصد توان پرداخت وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا تصریح کرد: اگر بتوانیم در بودجه جاری شهرداری کاهش داشته باشیم، می‌توان بودجه عمرانی را افزایش داد اما فقط می‌توان محل هزینه‌کرد را تغییر داد و زیاد نمی‌توان از هزینه پرسنل کاست.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نیز بیان داشت: آیا رویکرد اعضای شورا تایید کدهای درآمدی است؟

فرهام زاهد تصریح کرد: اگر میانگین تحقق بودجه ۵ سال اخیر اخذ شود، باز باید بودجه کاهش یابد.

وی ادامه داد: بیشترین نگرانی دو کد دریافت وام و کمک‌های دولتی است و بخشی از پروژه‌های عمرانی وصل به این کدهاست.

زاهد تاکید کرد: در حوزه درآمد باید شورا به یک اطمینان خاطر برسد و در کاهش هزینه‌های جاری باید به تحقق آن به نتیجه برسد. نگرانی تحقق درآمد است نه اینکه محل هزینه کرد کجا باشد. اگر قرار است محقق نشود، رقم درآمد کاهش یابد.

رئیس شورا پیرامون فروش اموال و املاک شهرداری اظهار داشت: کسی با نفس استفاده بهینه از اموال و املاک شهرداری مخالف نیست مشروط بر آنکه ارزش افزوده برای شهرداری داشته باشد.

احمد رمضان‌پور نیز گفت: بررسی کدهای درآمدی باید در اولویت باشد تا بتوان بر مبنای درآمد هزینه کرد. هزینه های جاری هم اجتناب ناپذیر است اما در مجموع ابتدا باید تامین منابع کرد.

عضو شورا افزود: برای تهیه بودجه باید شاقول سنجشی باشد. دستورالعمل وزارت کشور بهترین ملاک سنجش است و باید میانگین درآمد ۵ سال اخیر با رشد ۲۰ درصد لحاظ شود و میانگین ۵ سال با رشد ۲۰ درصد حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است یعنی رقم ۶۸۵ میلیاردی بودجه آتی نیز باز کسری به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کل درآمد شهرداری ۴۲۶ میلیارد است و با دستورالعمل بررسی درآمد ۹ ماه سال‌جاری و ۳ ماه آخر سال گذشته با افزایش ۲۰ درصد باز زیر ۶۰۰ میلیارد است اما در همه این کسری ها ۳ کد معروف است.

رمضانپور تاکید کرد: با این شیوه باز بدهی‌های شهرداری افزایش می‌یابد.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری توضیح داد: بودجه شهرداری از سال‌های گذشته با کسری بودجه مواجه بوده و تعهداتی ایجاد شده که البته این تعهدات یک مرتبه بوجود نیامده است. ما براساس سیاست‌های ابلاغی شورای محترم، سیاست انقباصی را اجرا کرده و هزینه‌ها را کاهش داده‌ایم. به هر حال علت باقی ماندن این ۳ کد در بودجه ۹۸، بر اساس منابع و سرمایه‌های شهرداری بوده که با رعایت مفاد بخشنامه بودجه ابلاغی و در نظر گرفتن املاک با قابلیت نقد شوندگی بالا و وثایق مشخص تدوین شده است.

علوی در این زمینه گفت: تجربه ثابت کرده مدیران، برنامه‌هایی که خود پیشنهاد می‌دهند، در اجرایش قوی عمل نمی‌کنند.

زاهد نیز درباره جبران کسری بودجه و کاهش سقف بودجه افزود: در این حوزه تضادی وجود دارد. سقف بودجه باید کاهش یابد. دریافت وام و فروش اموال اگر چه برای سال‌جاری جبران‌کننده است اما برای سال آتی باز نگرانی برای بودجه‌ی واقعی است.

عضو شورا افزود: به یک‌باره بودجه سال‌های اخیر افزایش‌یافته و بخش اعظم آن به خاطر بدنه اجرایی شهرداری است. باز ممکن است در پرداخت اقساط دچار مشکل شده و هزینه‌های جدیدی به ما تحمیل گردد.

وی پیشنهاد داد به جای دریافت وام، برخی کدهای درآمدی و هزینه کردهای عمرانی ستاره دار دیده شود.

بهراد ذاکری نیز خواستار کاهش بودجه شد و افزود: سیاست تنبیهی و تشویقی برای مناطق می تواند برای درآمدزایی موثر باشد.

عضو شورا افزود: باید ساختار اصلاح شود و در بخش سرمایه‌گذاری و کارکنان و مدیریت باید اصلاح صورت گیرد وگرنه کاهش بودجه به تنهایی کارساز نیست.

وی ادامه داد: شهروندان نسبت به شهرداری بی اعتماد هستند. می‌توان راهکار مشخصی تعریف کرد که دریافتی ها از مردم در کد مشخص عمرانی هزینه شود تا اعتماد شهروندان نیز باز گردد.

ذاکری ادامه داد: نیازمند یک حسابرسی درست در شهرداری هستیم و یک حسابرس از بیرون مجموعه شهرداری باید حسابرسی نماید. باید یک ساختار درست ابتدا تعریف کرد. وی خواستار ارائه راهکار مشخص برای درآمدزایی شد.

عاقل‌منش نیز گفت: سال گذشته نصرتی تعهد داد کدهای درآمدی محقق می‌شود و مدیران مناطق نیز در جلسه حضور داشتند و در این تعهد همراهی کردند ولی بودجه محقق نشد.

وی افزود: در فقدان شهردار چه کسی می‌تواند به ما اطمینان دهد؟ سرپرست شهرداری هم نمی‌تواند این اطمینان را به شورا دهد که درآمد محقق می‌شود.

اسماعیل حاجی‌پور نیز ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر شهرداری از بلاتکلیفی خارج شود.

وی گفت: هزینه‌ها را باید کاهش داد. درآمد را نیز واقعی ببندیم. اخذ وام و فروش اموال حتما باید در حوزه عمرانی هزینه شود وگرنه جرم محسوب می‌شود.

علیپور نیز بیان داشت: اگر بودجه واقعی بسته شده بود، امروز کسری بودجه نداشتیم.

عضو شورا افزود: اکنون کدام‌یک از مدیران مناطق پاسخگوی عملکرد خود هستند؟ وی خواهان تصویب بودجه بر اساس واقعیت شد.

فاطمه شیرزاد نیز بیان داشت: هدف همه اعضای شورا واقعی بستن بودجه است و جلسات خوبی از سوی کمیسیون ها برگزار شده تا بودجه واقعی بسته شود.

عضو شورا تصریح کرد: کد درآمدی اخذ وام و کمک از دولت را باید جدی بگیریم، ضمن اینکه صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت منابع را هم باید لحاظ کنیم.

وی افزود: سهم منابع درآمدی پایدار را چگونه باید ببندیم؟ درباره تحقق مطالبات کمیسیون ماده صد چقدر توانستیم آرای ماده صد را جذب کنیم. تعهدات ناتمام شهرداری در حوزه‌های خدماتی و عمرانی در یک بودجه مشخص دیده شود. ضمن اینکه در بازپرداخت اقساط کوتاهی صورت می‌گیرد. آبان ماه به‌فکر بازپرداخت بدهی افتادیم و ساختمان بلدیه را گروی وام گذاشتیم!

شیرزاد افزود: اخیرا کرمانشاه به کلانشهرها پیوست. باید بررسی جمعیتی رشت دوباره صورت گیرد. بسیاری از کدهای درآمدی ما از عوارض و مالیات محلی کاسته شده و در بودجه هم لحاظ شده بود. در ۳ سال گذشته از فاینانس چقدر استفاده کردیم؟ ظاهرا مراودات زیادی با تهران داشتیم اما برای درآمدزایی نبوده است.

علوی با اشاره به تدوین بودجه ۶۰۰ میلیاردی سال ۹۴ گفت: در آن مقطع نیز مشکلات اقتصادی داشتیم ولی شیوه‌هایی به‌کار گرفته شد و درآمد شهرداری افزایش یافت البته هزینه‌ها هم افزایش یافت. در چند سال اخیر نیروهای زیادی به شهرداری اضافه شده است.

رییس شورا افزود: نصرتی یک جمله کلیدی داشت، از بنده چه انتظاری دارید؟! این برنامه مصوب شوراست. بنابراین هر شخصی شهردار شود، باز باید با همین بودجه مصوب کار کند.

ذاکری نیز بیان داشت: تا زمانیکه مدیریت درستی در مدیریت منابع انسانی و مالی نداشته بادر و نظارت صورت نگیرد، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد.

پس از مذاکرات، بودجه شهرداری به رأی گذاشته شد و بخش درآمدی مصوب شود.

در ادامه جلسه رضا رسولی گزارشی از روند بررسی کدهای هزینه و کاهش آن ارائه داد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا ضمن تقدیر از مدیر برنامه و بودجه شهرداری در تدوین بودجه بیان داشت: امروز جلسه‌ای با مدیر مالی داشتیم و از منظری دیگر هزینه‌ها را بررسی کردیم و مدیر مالی پیشنهاد داد، از جمع و میانگین هزینه‌کردهای ۹ ماه جاری و ۳ ماه قبل به یک رقمی برای هزینه کرد جدید برسیم.

رسولی افزود: در ۱۰ ماه اول سال ۹۷ آنچه در وظیفه خدمات اداری اتفاق افتاده ۶۱ میلیارد تومان هزینه است. ۱۷ میلیارد تومان هم برای ۲ ماه پایان سال پیش‌بینی شده است. در هزینه وظیفه خدمات شهری ۱۰۱ میلیارد تومان است و ۲۵ میلیارد تومان هم برای آخر سال پیش بینی شده است. یعنی دو ماه آخر ۴۲ میلیارد تومان باید پیش بینی شود. جمع این دو ردیف نزدیک ۲۰۰ میلیارد تومان است.

آمنه خدابخشی مدیر برنامه و بودجه شهرداری در این زمینه گفت: مبلغ قطعی و مبلغ پیش بینی شده قطعا با هم متفاوت است. زیرا در پیش بینی برنامه ها لحاظ گردیده و مبلغ قابل تامین اعتبار باید به درستی در بودجه پیش بینی شود.

وی تاکید کرد: صرفا هزینه‌کرد قطعی ملاک پیش بینی بودجه نیست. مبلغ قراردادها با در نظر گرفتن بازه زمانی اجرا باید پیش‌بینی شود. مشخصا پیش‌بینی دیون و آرای صادره با محکومیت شهرداری در بودجه ضروری است حتی اگر همه دیون پرداخت نشود.

خدابخشی درباره هزینه‌های پرسنلی هم گفت: عقلانی نیست که برای دریافت لیست اضافه‌کار و پاداش جداگانه از شورا تایید گرفت.

مدیر بودجه تاکید کرد: لیست حقوق تمام پرسنل مورد به مورد بررسی شده و اگر خدمات پرسنلی بدون بررسی کاهش یابد، در پرداخت‌های حقوقی دچار مشکل می‌شویم که بنده پاسخگو نخواهم بود.

رئیس شورا در این‌باره گفت: تصمیم‌گیرنده درباره میزان پاداش، حق مسئولیت و اضافه کار با شوراست تا کاهش یابد.

در پایان مقرر شد، جلسه مشترک کمیسیون بودجه و عمران با حضور مدیر مالی و برنامه و بودجه برگزار شود تا درباره کاهش هزینه‌ها بررسی مجدد صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 برنامه و بودجه حقوق شهرداری کمیسیون برنامه بودجه وزارت کشور جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی گفت: در راستای مبارزه قاطع دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی دو پیمانکارمرتبط با پرونده تخلفات مالی صورت گرفته از سوی یکی از اعضای شورای شهر و تعدادی از کارمندان شهرداری با دستور مقام قضایی بازداشت شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدرضا جعفری اصل با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سربازان گمنام امام زمان(عج)، متهمان بازداشت‌ شده مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند، بیان کرد: پس از وصول گزارش اولیه بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تحت نظر معاون دادستان آغاز که منجر به بازداشت آنان شد.

وی افزود: با تکمیل تحقیقات اولیه، حسب مورد اتهاماتی از جمله پرداخت رشوه، تبانی در معاملات و مناقصات شهرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، معاونت در ارشاء به متهمان تفهیم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی، گفت: پرونده در حال رسیدگی است و پس از بررسی همه جوانب، اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری، انجام مراحل حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، نسبت به افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی تصمیم گیری خواهد شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • دستگاه قضا صادقانه به مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • دستگاه قضا صادقانه مدیریت شهرداری را کمک می‌کند
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین