Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفت: آثار متعدد تاریخی در خوزستان ثبت ملی و برخی ثبت جهانی شده اند و بر این اساس حوزه شهرسازی در این استان باید با توجه به آثار تاریخی و پیوست های آن همراه باشد.

به گزارش ایرنا سید علی بحرینی مقدم روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، مدیریت یکپارچه زمین را از وظایف این اداره کل خواند و افزود: انجام برنامه ریزی دقیق و مطابق با نیاز استان مستلزم توجه و حمایت وزارت راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه به دلیل وسعت و گستردگی خوزستان، مدیریت زمین امری با اهمیت است، گفت: بازار زمین و مسکن ارتباط مستقیمی با این حوزه دارد که ساماندهی آن با پیچیدگی همراه است.
وی با بیان اینکه سازماندهی این بازار منجر به رونق اقتصادی و عمرانی خوزستان می شود، افزود: کمیسیون امور زیربنایی شورای برنامه ریزی از کارگروه های است که می تواند به این موضوع کمک کند.
بحرینی مقدم خوزستان خواستارتشکیل کارگروهی ویژه به منظور توجه هرچه بیشتر به هنرمعماری
در این استان شد و گفت:در این کارگروه می توان به تقویت اصول مناسب ساختمان سازی و استفاده از روش های نوین علمی و فنی در شیوه های معماری کمک کند.

** دولت و مجلس منتی بر سر خوزستان ندارند
امام جمعه موقت اهواز نیز با انتقاد از برخی اظهارات که در فضای مجازی از سوی برخی چهره های دولتی و نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه خوزستان پس از تهران بیشترین اعتبارات را دارد، منتشر می شود گفت: در دوره ای که دیگر استان های کشور با درآمدهای حاصل از تولید نفت، فولاد، پتروشیمی و کشاورزی خوزستان به توسعه دست پیدا کردند،این استان اولویت های دیگری داشت.
حجت‌ الاسلام سید ابوالحسن حسن‌ زاده افزود:خوزستان در دوران جنگ تحمیلی دچار آسیب می شد اما دیگر استان ها با هزینه‌ کمتری در حال پیشرفت و آبادانی بودند از این جهت است که دولت و مجلس نمی توانند بر سر خوزستان منتی داشته باشند.
وی همچنین به سنگینی مسئولیت ها در اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت:باید بیت المال در این اداره کل حفظ و حراست شود ضمن اینکه باید مراقب بود که توصیه ها منجر به کار بی کیفیت نشود.
حجت الاسلام حسن‌ زاده افزود: راه و جاده با جان انسان ها سر و کار دارد، بنابر نباید به خاطر بازی های سیاسی با جان مردم بازی شود.

** ثبت 16 هزار میلیارد ریال پروژه در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان
مدیرکل پیشین اداره راه و شهرسازی خوزستان در این آیین با اشاره به سه هزار میلیارد ریال مطالبات عقب افتاده در این اداره کل، گفت: اکنون بیش از 16 هزار میلیارد پروژه ثبت شده در این استان وجود دارد که قرار است اجرا شوند.
عباس پورسلان با اشاره به دوره مدیریتی یک ساله و نیمه خود در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود:در این مدت 21 پروژه راه سازی در خوزستان تعیین تکلیف شد و پروژه هایی که فعالیت آنها آغاز شده متوقف نشده اند.
وی گفت:پروژه هایی که اکنون راکد هستند و عملیات اجرایی آنها متوقف شده به دلیل مشکلاتی است که در گذشته برای آنها به وجود آمده است.

** به همه دغدغه ها توجه می شود
مدیرکل جدید راه و شهرسازی خوزستان نیز در این آیین گفت: تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی ، احیای بافت های فرسوده ، بهبود مسکن روستایی ، تامین مسکن گروه های کم درآمد و توسعه شبکه حمل و نقل حوزه های کاری هستند که به شکل جدی به آن توجه خواهد شد.
رضا رضایی افزود:در دوره پیش رو به همه دغدغه ها توجه می شود و در این مسیر به همکاری و تعامل هرچه بیشتر حوزه های حملی و نقلی در خوزستان نیاز است.
وی گفت: بخش خصوصی در تحقق برنامه ریزی صورت گرفته نقش اساسی دارد به این خاطر که با وجود شرایط اقتصادی موجود این پیمانکاران هستند که از زندگی و سرمایه خود مایه گذاشته و به کمک دولت آمده اند.
9931/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خوزستان راه ها راه و شهرسازي خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استان لرستان همواره به دلیل تنوع آب‎ و ‎هوایی بی‌نظیر، آثار تاریخی و باستانی فراوان و جاذبه‌های بی‌نظیر و بکر گردشگری موردتوجه گردشگران بوده و به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های خوزستان و کرمانشاه در فصول گردشگری به ویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
شهرستان سلسله نیز با قرار گرفتن در شمال استان و به دلیل جوشش بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب دارای آب و هوایی دلپذیر و طبیعتی دل‌انگیز و فرح‌بخش است به‌گونه‌ای که زیبایی‌های دل‌فریب و آثار تاریخی بسیار این شهرستان هرسال در ایام گردشگری، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط استان و کشور به این شهرستان که به بهشت لرستان معروف است می‌کشاند و بی‌شک این شهرستان می‎تواند در سایه‌سار توجه بیشتر مسئولان به یکی از شهرستان‎های پربازدید برای گردشگران تبدیل شود.
سراب هنام یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای شهرستان سلسله است که در۱۵ کیلومتری شرق شهر الشتر واقع شده است و به علت قرارگرفتن در کنار خانه تاریخی رحمتی پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
آنچه سبب وجه تمایز این سراب با دیگر سراب‎های منطقه شده، سرچشمه گرفتن آن از دل بنایی تاریخی خانه رحمتی است.
خانه‌ای تاریخی که در سال ۱۳۲۰ و در دوران پهلوی اول توسط شخصی بنام مردان رحمتی ساخته شده و به همین دلیل این بنای تاریخی خانه رحمتی نام گرفته است.
مساحت این بنای ارزشمند در حدود ۳۰۰ متر مربع بوده و گویا توسط دو معمار الشتری با مصالحی از سنگ و چوب ساخته شده، این اثر در سال ۱۳۸۵ از طرف مالک آن به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذارشده و با شماره ۱۶۰۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرداری الشتر نیز  باهدف جذب بیشتر گردشگر اقداماتی در جهت زیباسازی محیط اطراف این سراب کرده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه