Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:50:45 GMT

کیفیت ضبط آثار فاخرهشت برابر بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۳۷۵۷

کیفیت ضبط آثار فاخرهشت برابر بیشتر می‌شود

تهران - ایرنا - پشتیبان تولید نمایشی سیما فیلم با تاکید بر اینکه سریال «موسی (ع)» و «سلمان فارسی» با فرمت 8 k ضبط می‌شوند ،گفت: این ظرفیت وجود دارد که کیفیت ضبط آثار فاخر تلویزیونی، تا هشت برابر افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،حسین کوبچی در ارتباط با فرمت جدید سریال‌های الف ویژه این سازمان گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌های جدید مدیران سازمان صداوسیما ازاین‌پس مقررشده تا فرمت سریال‌های الف ویژه این سازمان به 8k تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاکنون سریال‌های تولیدشده در سیما فیلم تنها در فرمت hd ، تولید می‌شدند اما ازاین‌پس سریال‌های الف فاخر این سازمان در فرمت 4k و سریال‌های الف ویژه این سازمان در فرمت 8k تولید می‌شوند.

** کیفیت ضبط آثار فاخر هشت برابر بیشتر می شود

کوبچی اظهار داشت: کیفیت تصویر 8k هشت برابر بالاتر از کیفیت تصویر موجودی است که سریال‌های تلویزیونی پخش می‌شوند.
به گفته وی تا به امروز در دیگر کشورهای دنیا کمتر از تعداد انگشتان یکدست سریال در این کیفیت تولیدشده است و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پیشروهای سریال سازی در این کیفیت در دنیا است.
او در ادامه تأکید کرد: صداوسیما همیشه در آسیا پیشرو بوده و این بار نیز باوجود شرایط سیاسی خاصی که بر کشور ما حاکم شده و تحریم‌های متنوعی که به‌ناحق اعمال‌شده بازهم به افق‌های دور نگاه می‌کند و باوجود محدودیت‌های که این صنعت در دنیا دارد محاسباتی انجام داد تا سریال سازی در ایران مجهز به این تجهیز‌ات شود.

** چهار سال و نیم زمان تا ضبط و آماده‌سازی دو سریال الف ویژه

پشتیبان تولید نمایشی سیما فیلم خاطرنشان کرد: چهار سال و نیم زمان تا ضبط و آماده‌سازی برای پخش دو سریال الف ویژه سیما فیلم، داریم که در این بازه زمانی تلویزیون خانگی تغییرات زیادی می‌کند و قابلیت پوشش و پخش این کیفیت تصویر را پیدا می‌کند، البته در شرایط فعلی نیز فرمت8 k از تلویزیون قابل پخش باکیفیت پایین‌تر است.
وی بابیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا فیلم‌های فاخر باکیفیت بالا ضبط می‌شوند تا به فروش در بازارهای جهانی برسند ادامه داد: با بالا بردن کیفیت ضبط آثار فاخر تلویزیونی، به فروش بین‌المللی آن‌ها فکر می‌کنیم که قابلیت پخش باکیفیت خوب در همه کشورهای دنیا را داشته باشد.

** بستر اینترنت برای پخش فرمت آماده می‌شود

کوبچی افزود: تا زمان پخش سریال‌های الف ویژه، بستر اینترنت برای پخش این فرمت آماده می‌شود و تغییرات بنیادینی در ارسال محتوا با افزایش پهنای باند در پخش‌کننده‌ها به مخاطب ایجاد می‌شود.
دو سریال «موسی (ع)» جمال شورجه و « سلمان فارسی » داوود میرباقری ازجمله سریال‌های الف ویژه سازمان سیما فیلم هستند که با این سیاست‌گذاری جدید در فرمت 8 k برای پخش تولید می‌شوند.
فراهنگ **9210 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صدا و سيما كيفيت ضبط سيما فيلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی

درهمه‌جای دنیا فروش نسخه ویژه یا پریمیوم پلتفرم‌ها و سایت‌های مختلف با امتیازات ویژه‌ای ازجمله حذف تبلیغات همراه است..یعنی کاربر وقتی نسخه پریمیمو را خریداری می‌کند علاوه‌بر دسترسی به تمام محتواها، از شر تبلیغات وقت و بی‌وقت راحت می‌شود. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، درهمه‌جای دنیا فروش نسخه ویژه یا پریمیوم پلتفرم‌ها و سایت‌های مختلف با امتیازات ویژه‌ای ازجمله حذف تبلیغات همراه است.یعنی کاربر وقتی نسخه پریمیمو را خریداری می‌کند علاوه‌بر دسترسی به تمام محتواها، از شر تبلیغات وقت و بی‌وقت راحت می‌شود.اما ظاهرا این قاعده در پلتفرم‌های داخلی برعکس است و مدتی است که حتی حجم تبلیغات در پلتفرم‌های داخلی بیش‌تر هم شده است .

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد
  • سکانس‌هایی از مقیمان ناکجا
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • استفانو پیولی: ما کمبود کیفیت داشتیم؛ رم شایسته صعود بود
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی
  • ترفندهای پنهانی و زیرکانه رستوران ها برای تحت تأثیر قرار دادن ما (+عکس)
  • شخصیت‌پردازی در فیلم‌های قهرمان‌محور تعیین‌کننده است/ ماندگاری «بوعلی‌سینا» با تصویر امین تارخ