Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، بالگردهای آمریکایی داعشی‌های تسلیم شده را با جعبه‌های حاوی مقدار زیادی غنیمت از منطقه الدشیشه در استان الحسکه در جنوب سوریه به مکانی دیگر انتقال داده اند.

برخی منابع مدعی شدند که این جعبه ها حاوی مقادیر زیادی طلا هستند که داعش آن ها را در شرق شهر الدشیشه ذخیره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآورد می‌شود که تروریست‌های داعش ۴۰ تن طلای مردم شهر موصل در عراق و دیگر نواحی در سوریه را به الدشیشه انتقال داده بودند.

به گفته این منابع ، بالگردهای آمریکایی مستقر در حاجون در دیرالزور و الدشیشه تروریست‌های تسلیم شده را با طلاهای سرقتی جابجا کرده و سپس به آن‌ها برای نقد کردن طلاهای سرقتی کمک کرده اند.

این در حالی است که مقامات واشنگتن تاکنون در این زمینه هیچگونه اظهار نظری نکرده اند.

آمریکا پیش از این توسط چندین کشور متهم به سازماندهی حمل و نقل برای داعشی ها شده است. بارها ارتش آمریکا از بالگردهای خود برای تخلیه فرماندهان داعش با خانواده های شان و انتقال این تروریست ها به اردوگاه های آموزشی استفاده کرده است.

گفتنی است که دیدبان حقوق بشر سوریه نیز در روزهای گذشته اعلام کرده بود که ائتلاف آمریکایی در تلاش است، سرکرده‌ها و عناصر داعش را که در دیرالزور سوریه محاصره هستند، وادار کند که تسلیم شوند و هدف این ائتلاف، گرفتن ۴۰ تن طلا و میلیون‌ها دلاری است که در دست عناصر داعش قرار دارد.

کد خبر 4545007

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا داعش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی ها در پاسخ به عملیات گروه های مقاومت، یک منطقه باز و خالی از جمعیت را در شهر البوکمال و همچنین برخی مناطق مسکونی را در شهر دیرالزور هدف قرار دادند.

سرویس جهان مشرق - بامداد روز سه شنبه، هفتم فروردین ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم تروریستی آمریکا، حملاتی را علیه برخی مناطق در شهرهای البوکمال، المیادین و شهر دیرالزور در شرق سوریه ( هم مرز با کشور عراق) انجام دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات حملات در استان دیرالزور اشاره کرد و گفت: جنگنده های آمریکایی در شهر البوکمال به یک منطقه باز و خالی شلیک کردند که خسارت جانی نداشت و در در مرکز شهر دیرالزور ( مرکز استان) هم محله القصور را هدف قرار دادند.

به گفته این منبع میدانی، در جریان حملات جنگنده های آمریکایی به شهر دیرالزور، پنج تن از ساکنان مجروح شدند و تعدادی از خانه های مردم هم تخریب شد؛ مجروحان این حملات برای مداوای بیشتر به بیمارستان شهر دیرالزور منتقل شدند.

برخی رسانه ها اعلام کرده اند، حمله به استان دیرالزور پاسخی به عملیات گروه های مقاومت علیه پایگاه آمریکا در منطقه خراب الجیر در شمال شرق استان حسکه بوده بوده است؛ ظهر روز دوشنبه ششم فروردین ماه این مقر با خمپاره هدف قرار گرفت و یک نظامی آمریکایی زخمی شد.

دیرالزور در شرق سوریه واقع شده و هم مرز با عراق است و رود فرات این استان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است؛ بخش شرقی دیرالزور در اشغال آمریکا و عناصر وابسته به آنان (نیروهای تجزیه طلب موسوم به دموکراتیک کرد) است.

شرق استان دیرالزور سرشار و غنی از منابع و میادین نفتی و گازی از جمله «کونیکو، العمر، غواری، سیجان و ...» است و آمریکایی ها به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی داعش، این منطقه را به اشغال درآوردند و تعدادی پایگاه در این محور احداث کردند.

به گزارش مشرق، بخش غربی استان در کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت است که شهرهای مهمی از جمله دیرالزور، البوکمال و المیادین را در بر می گیرد و بخش های محدودی هم آلوده به عناصر مخفی داعش است. در مجموع حدود ۵۰ درصد مساحت استان در کنترل دولت سوریه است.

دیگر خبرها

  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه