Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: بندر عباس و همه بنادر و آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه تلاش نیروهای مسلح ما و کشتی رانی آزاد در این منطقه و همچنین رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند، این نشانی است که کشور ما تهدیدی برای جهان نیست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی طی سخنرانی در مراسم الحاق زیردریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش با اشاره به قدرت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: قدرتی که می‌تواند صدها مایل دورتر از منافع ما حراست و حفاظت کند نیروی دریایی است؛ نیروی دریایی نه فقط از ساحل‌های ما، دهانه اقیانوس هند، دریای خزر و خلیج فارس حفاظت می‌کند؛ بلکه با حضورش در آب‌های بین‌المللی تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من حدود چهل سال پیش در اوایل سال ۱۳۵۸ در همین مرکز با نیروی دریایی و توانمندی‌هایش آشنا شدم. در این سال‌ها فعالیت‌های این نیرو را دیده‌ایم که جای قدردانی دارد، شاید جنگ تحمیلی و فشارهای دشمن محرک بیشتری بود که ما بتوانیم در صنعت دریایی به خود متکی شویم. اگر سلاح به صورت ارزان و عادی در اختیار ما قرار می‌گرفت شاید با این شتاب و انگیزه دنبال ساخت صنعت بومی نبودیم.

روحانی افزود: امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در زمین و دریا به خود متکی است. هیچ گاه قدرت ایران در این حد در دهه‌های اخیر نبوده است؛ بلکه شاید در دهه‌های اخیر هم‌چین توانمندی نداشتیم. مخصوصاً که امروز کنار ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای دلاور بسیج هم حضور دارند و این توانمندی ما را چند برابر کرده است.

وی با بیان‌اینکه " قدرت ما برای حفاظت از خودمان است" گفت: ما هیچگاه قصد حمله به سرزمینی نداشتیم؛ همه این چهل سال شاهد خوبی است که همواره از خودمان دفاع کردیم در برابر متجاوز ایستادگی کردیم اما چشم طمع نداشتیم. امروز ایران در کنار دیگر کشورها در منطقه یک کشور سرافراز است. نیازی به متجاوزین و حضور نامشروع قدرت‌های غیر منطقه‌ای در این منطقه ندارند. بندر عباس و همه بنادر و آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه تلاش نیروهای مسلح ما و کشتیرانی آزاد در این منطقه و همچنین رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند. این نشانی است که کشور ما تهدیدی برای جهان نیست.

رئیس جمهور گفت: مشخص است توانمندی ما در برابر همه کسانی که چشم طمع دارند نامطلوب است. صنعت دریای صنعت بعضی پیامبران بزرگ هم هست. خداوند به حضرت نوح فرمان می‌دهد تا کشتی بزرگی بسازد که از مردم بتواند از نیروهای مؤمن دفاع کند.

وی در ادامه گفت: من باید از نیروی دریایی ایران، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و همه پرسنل و همه کارکنان و مهندسین در زمینه دریایی قدردانی و تشکر کنم. اینکه امروز هم سازنده ناوچه‌های مختلف هستیم و هم سازنده زیر دریایی در سطح‌های مختلف هستیم به معنای توانمندی جمهوری اسلامی ایران است. ملت عزیز ما در آغاز دهه پنجم از نیروهای مسلح اش قدردان است. نیروهای مسلح هم با همه وجود به مردم قول می‌دهند که از سرزمینشان دفاع کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روحانی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند

فرمانده منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران از رصد شبانه‌‌روزی تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از سامانه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و رزمندگان توانمند تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کنند. - اخبار استانها -

سردار حیدر هنریان مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) اظهار داشت: سپاه پاسداران مولود مبارک انقلاب اسلامی است و در طول حیات طیبه و پر برکت خود در همه صحنه‌ها در کنار مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده و تا پای جان دفاع کرده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران با بیان اینکه کارکنان این نیرو با آمادگی کامل در حال مأموریت است، گفت: سبزپوشان غیور سپاه پاسداران با توکل به خداوند متعال و ولایت ولی امر مسلمین جهان در راستای تحقق رسالت خویش با آمادگی کامل در حال اجرای مأموریت‌های محوله هستند.

وی اضافه کرد: منطقه دوم نیروی سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی با عملیات آبی و خاکی، عملیات‌های مقابله به مثل، جنگ نفتکش‌ها و همچنین بعد از جنگ نقش بی‌بدیل و ممتاز در تاریخ دفاعی جمهوری اسلامی ایران و استان سراسر حماسه بوشهر ایفا کرده است.

سردار هنریان با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و رزمندگان توانمند تمام تحرکات در خلیج‌فارس را رصد می‌کنند، افزود: هم اکنون منطقه دوم نیروی دریایی با بهره‌گیری از سامانه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته و نیروی انسانی مومن، متخصص، شجاع و توکل به خداوند اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی بر حوزه مأموریتی خود و خلیج‌ فارس دارد و هر گونه تحرک و اقدامی از چشمان تیزبین پاسداران نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مخفی نمانده و به‌صورت کامل و شبانه‌روزی رصد می‌شود.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت
  • ببینید | وحشت خاخام صهیونیست از قدرت منطقه‌ای ایران
  • اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • قدرت اراده ملت ایران در حوادث اخیر ظهور کرد
  • رهبر انقلاب: در حوادث اخیر قدرت اراده ملت ایران ظهور کرد
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر/اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح/لزوم استمرار نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران (فیلم)
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران + فیلم