Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا- مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز گفت: دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی برای استادان و دانشجویان منتخب دانشگاه های ترکیه به مدت پنج روز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش ایرنا سعید شجاعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور 24 نفر از استادان و دانشجویان منتخب دانشگاه های آتاتورک، ارزروم و دانشگاه قاضی آنکارا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی در این دوره شرکت کنندگان با مشترکات فرهنگی و ادبی ایران و ترکیه، شعر فارسی، ادبیات عرفانی، فرهنگ عامه و زبان فارسی آشنا شدند.
مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز در ادامه مهارت افزایی زبان فارسی، آشنایی با تاریخ زبان فارسی، نگارش و دستور، آشنایی با شخصیت ها و آثار اسلامی، ادبیات معاصر و زبان معاصر را از جمله اهداف برگزاری دوره عنوان کرد و افزود: در گذشته نیز چندین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور دانشجویان و استادان از جمله دانشگاه های ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گفته وی دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارزروم و گروه ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و زبان های خارجی و نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز توسط مدیریت همکاری های علمی و بین المللی برگزار شد.
شجاعی اضافه کرد: دانشگاه تبریز هم اکنون با بیش از 45 دانشگاه مختلف کشور ترکیه تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهش دارد که از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه آتاتورک، فنی ارزروم، ماردین آتوکلو، آغری ابراهیم چیمن، فنی استانبول، آنکارا، جلال بایر، ساکاریا، کافکاس و بیکنت اشاره کرد.
وی تاکید کرد: چندی پیش دانشگاه تبریز همچنین از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دبیرخانه دایمی گفتگوهای فرهنگی ایران ترکیه نیز انتخاب شده است که فعالیت های متنوعی در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه تاریخ، دین، ادبیات و همکاری های مشترک در حوزه های علوم انسانی را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز در خاتمه توسعه همکاری های بین المللی را از جمله راهبردهای کلان این دانشگاه برشمرد و گفت: اکنون دانشگاه تبریز در عرصه بین المللی فعال بوده و با دانشگاه های کشورهای مختلف جهان از جمله فرانسه، ایتالیا، آلمان، ترکیه، اذربایجان، روسیه، قبرس و استرالیا قرارداد و تفاهم نامه همکاری امضاء کرده و در اتحادیه های بزرگ بین المللی از جمله اتحادیه دانشگاه های جهان (IAU)، اتحادیه دانشگاه های بین المللی (IUC) و اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز(KUNIB) و آژانس دانشگاه های فرانسوی زبان، AUF حضوری فعال دارد.
رییس دانشگاه تبریز نیز در پایان این دوره، در نشستی صمیمی با استادان و دانشجویان دانشگاه های ترکیه شرکت کننده در این دوره، با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی خواهان افزایش همکاری های علمی و فرهنگی 2 طرف برای شناخت هرچه بیشتر فعالیت های دانشگاهی شد.
دکتر میر رضا مجیدی همچنین از افزایش همکاری های علمی و فرهنگی با کشور دوست و برادر ترکیه استقبال کرد و یادآور شد: با گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، کشور ایران در حال حاضر به عنوان کشوری قدرتمند و در عین حال برادر برای کشور های منطقه و به ویژه همسایه خود ترکیه است.
رییس دانشگاه تبریز راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در آینده نزدیک در دانشگاه تبریز را که اقدامات اولیه و اخذ موافقت کلی آن در وزارت علوم، توسط مدیریت همکاری های علمی بین المللی این دانشگاه را گامی برای گسترش زبان فارسی به علاقمندان و دانشجویان در کشور ترکیه و سایر کشورهای همجوار غربی و شمال غربی ایران بیان کرد که می تواند نیازهای آنها را به خوبی پوشش دهد.
به گزارش ایرنا حضور در دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز و نشست هم اندیشی با استادان این دانشکده، بازدید از موزه های و مراکز تحقیقاتی دانشگاه و بازدید از موزه ها و مکان های تاریخی و تفریحی شهر تبریز از دیگر برنامه های این دوره های آموزشی برای اساتید و دانشجویان ترکیه ای بود.
دانشگاه تبریز در سال 1326 شمسی با تاسیس 2 دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از 21 دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، 800 نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار نفر دانشجو پس از دانشگاه تهران قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه ایران است.
3093/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي زبان فارسي مهارت افزايي دانشگاه هاي تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 

بقه گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون تخصصی نشریات علمی حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، با انتشار فصلنامه Journal Of Second Language Pedagogy «آموزش زبان دوم» واحد مشهد موافقت شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌وگو با زش زبانخبرنگار آنا با  با اعلام این خبر اظهار کرد: مجله علمی «آموزش زبان دوم» با هدف ایجاد بستری برای محققان و نویسندگان در زمینه آموزش و یادگیری زبان دوم است تا ایده‌های نوآورانه، چارچوب‌های نظری و ابزار‌های عملی خود را به اشتراک گذاشته و منتشر کنند.

رحیم دبیری با بیان اینکه مجله علمی «آموزش زبان دوم» نخستین مجله تخصصی زبان دوم است که به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد، افزود: دامنه این مجله شامل بحث‌های نظری در مورد فراگیری زبان‌ها، تحقیقات تجربی درباره روش‌های آموزش زبان، رویکرد‌های نوآورانه برای ارزیابی زبان و تأملاتی در مورد شیوه‌های آموزشی متنوع است و مقالات با عناوین مربوط به آموزش زبان از جمله زبان شناسی کاربردی، مطالعات فرهنگی، توسعه و ارزیابی مواد آموزشی، آموزش معلمان زبان و طراحی و تدوین برنامه درسی را پس از داوری منتشر خواهد کرد.

وی افزود: نشریه علمی انگلیسی زبان «آموزش زبان دوم» با همکاری اعضای هیئت علمی گروه آموزشی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به مدیر مسئولی زهرا ظهوریان و سردبیری پوریا بقایی‌مقدم منتشر می‌‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تبیین کرد: این دانشگاه در حال حاضر صاحب امتیاز ۹ نشریه علمی است که از این تعداد چهار مجله به زبان فارسی و پنج مجله به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند و برخی از نشریات آن دارای اعتبار علمی ISI و وزارت عتف هستند.

دبیری یادآور شد: همچنین نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد دارای امتیاز دستاورد‌های پژوهشی بر اساس بخشنامه جامع دکتری تخصصی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • ثروتی به نام زبان فارسی + فیلم
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت