Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:54:04 GMT

ولیعهد سعودی وارد پاکستان شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۳۵۴

ولیعهد سعودی وارد پاکستان شد

اسلام آباد - ایرنا - محمدبن سلمان ولیعهد سعودی شامگاه یکشنبه برای انجام سفر دو روزه رسمی وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از رسانه های دولتی پاکستان، عمران خان نخست وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در فرودگاه نظامی نورخان از بن سلمان و هیات همراه وی استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان با ورود شاهزاده سعودی به پاکستان، بی سابقه ترین تدابیر امنیتی در پایتخت کشور میزبان اتخاذ شده است. دولت پاکستان فردا دوشنبه را در شهرهای اسلام آباد و راولپندی تعطیل عمومی اعلام کرده است.
پیش از ورود بن سلمان، عادل الجبیر وزیر مشاور سعودی در امور خارجه وارد اسلام آباد شده بود.
تیم بزرگی از نیروهای ویژه حفاظت بن سلمان از چند روز پیش وارد پاکستان شده بودند تا جوانب امنیتی این سفر را بررسی کنند.
قرار است ولیعهد عربستان در طول این سفر دو روزه، برخلاف مقام های سایر کشورها، در کاخ نخست وزیری پاکستان اقامت داشته باشد.
هفته گذشته تجمعاتی از سوی فعالان سیاسی پاکستان در شهرهای اسلام آباد و راولپندی در اعتراض به سفر ولیعهد سعودی و محکومیت سیاست های آل سعود علیه ملت های مظلوم منطقه از جمله تجاوز به یمن برگزار شد.
براساس برنامه های اعلام شده، بن سلمان فردا دوشنبه پس از دیدار با رییس جمهوری پاکستان، اسلام آباد را به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی ترک می کند.
این اولین سفر محمدبن سلمان در مقام ولیعهد عربستان به پاکستان محسوب می شود، وی پیش از این به عنوان وزیر دفاع سعودی چند بار به پاکستان سفر کرده بود.
شبک**آساق**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران

وزیر دفاع پاکستان با ابراز خرسندی از سطح مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که اسلام‌آباد متعهد به تقویت همکاری‌های دفاعی، امنیتی و ضدتروریسم با تهران است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع و صنایع دفاعی پاکستان، خواجه محمد آصف امروز در اسلام‌آباد با رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان دیدار کرد.

طرفین پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه ایران و پاکستان، موضوعات مهم منطقه‌ای، مسائل جهان اسلام از جمله فلسطین و جنگ غزه تبادل نظر کردند.

خواجه آصف اظهار داشت: ایران و پاکستان دارای روابط صمیمانه و برادرانه هستند که ریشه در پیوند‌های دیرینه مذهبی و فرهنگی دارد.

وزیر دفاع و صنایع دفاعی پاکستان بر موضع این کشور در قبال مسئله فلسطین تاکید و بر اجرای فوری آتش بس در غزه و حل مسئله فلسطین تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان، گفت: اسلام‌آباد اقدامات لازم را در حوزه مدیریت مرزی انجام داده و تلاش‌های مشترک در این زمینه باید ادامه یابد.

در بیانیه وزارت دفاع پاکستان به نقل از اظهارات سفیر ایران آمده است: امیری مقدم در این دیدار با تمجید از توان دفاعی پاکستان، دو کشور ظرفیت‌های بالقوه برای همکاری‌های بیشتر در زمینه همکاری‌های دفاعی و انرژی دارند.

طرفین با ابراز اطمینان از سطح موجود همکاری‌های دوجانبه متعهد شدند آن را در زمینه‌های منافع مشترک، دفاعی، امنیتی، مقابله با تروریسم و ارتباطات اقتصادی منطقه‌ای ادامه دهند.

روز‌های گذشته وزیر دفاع پاکستان طی اظهاراتی در تلویزیون با اذعان به اینکه دلیل دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران، حمایت این کشور از ملت مظلوم فلسطین است، تاکید کرده بود: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران یعنی تجاوز به تمامیت ارضی آن و لذا اقدام تهران علیه این تجاوز یک پاسخ دفاعی و متناسب بود.

از زمان اجرای عملیات وعده صادق علیه رژیم متجاوز صهیونیستی توسط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، افکار عمومی در پاکستان، احزاب، صاحبنظران و رسانه‌های این کشور ضمن اذعان به حق مشروع ایران برای دفاع از خود در برابر تجاوز خارجی، همبستگی کامل کشور‌های منطقه و جهان اسلام از جمله پاکستان با ایران را خواستار شده و تاکید کردند که ایران بازدارندگی اسرائیل را نابود کرد.

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • علامه صادق جعفری: ویرانی قبرستان بقیع، ضربه ای بر قلب امت اسلامی بود
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه