Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@06:48:30 GMT

رسانه‌ها در تثبیت امنیت نقش زیادی دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۳۶۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حبیب شهسواری صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره ابوذر که با حضور مسوولان استانی و اصحاب رسانه در سالن شهید رخشای شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال گذشته ایستادگی و پایداری انقلاب اسلامی با وجود دشمنی‌ها یک افتخار بوده است، اظهار کرد: طبق آمار آذربایجان‌غربی از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن رتبه نخست را در کشور به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: رسانه‌ها همان طور که در تضعیف امنیت تاثیرگذار هستند، در ایجاد، تثبیت و تحکیم امنیت هم نقش بسیار زیادی دارند، به طوری که این توانایی را دارند احساس ناخوشایند ناامنی را از مردم دور کنند.

شهسواری با بیان اینکه رسانه‌ها در حال حاضر نیازمند بسیاری از شاخص‌ها از جمله امنیت خبری هستند، اضافه کرد: امروز بین درست و درشت نوشتن فقط سه نقطه فاصله وجود دارد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در طول 40 سال گذشته به همراهی آحاد مردم توانسته‌ایم که قله‌های رفیع افتخار را فتح کنیم، اظهار کرد: بنابراین باید رسانه‌های جمعی برای انعکاس دستاوردهای جدید بیش از پیش اهتمام کنند.

وی افزود: در جامعه امروز دیگر دولت‌ها تنها محور تاثیرگذار در جوامع نیستند بلکه رسانه‌ها با مطالبه‌گری در ایجاد تحکیم و ثبات امنیت در یک جامعه موثر هستند و آنها می‌توانند با دور کردن احساس ناامنی در جامعه از بروز ناهنجاری‌ها و بی‌نظمی‌ها جلوگیری کنند.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بین درست نوشتن و درشت نوشتن تنها سه نقطه فاصله وجود دارد، ادامه داد: بنابراین رسانه باید در نوشتن حقایق درست بنویسد و در مقابله با دشمن درشت نوشته و بنا بر فرموده رهبری وظیفه نقد، اطلاع‌رسانی شفاف و تبادل افکار در جامعه بر عهده رسانه‌ ها است و رسانه باید ترس و ناامیدی را از خود و دیگران بزداید.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان رسانه اسرائیلی به شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی

به نوشته یک رسانه عبری زبان مشکل در تعداد و شمار یهودیان افراطی که باید به خدمت سربازی بروند نیست بلکه معضل در این مسئله است که یهودیان افراطی به خطری برای بقای اسرائیل تبدیل شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در یادداشتی اعلام کرد: مشکل در تعداد یهودیان افراطی (یهودیان ارتودکس) برای حضور در خدمت سربازی نیست بلکه در این است که رهبران یهودیان افراطی اصلاً خود را جزئی از اسرائیل نمی‌دانند و باعث می‌شوند تا در ابعاد مختلف‌ ‌ایدئولوژی ارتودکس‌های افراطی اسرائیل و ساختار صهیونیسم با خطر جدی مواجه شود.

در ادامه این یادداشت آمده است: بن گوریون نخست وزیر وقت در خاطرات خود آورده است: صبح روز 20 اکتبر 1952 در بنی براک به دیدار شازون ایچ رهبر ارتدوکس‌های افراطی رفتم: این دیدار مورد توجه گسترده رسانه‌ها قرار گرفت، من پرسشی از او کردم که تا به این لحظه پاسخ آن را نه از او و نه از دوستان دین گرایم نگرفتم.

از او پرسیدم آیا ما دچار چند دستگی هستیم؟ چگونه قرار است با آنها زندگی کنیم؟ چگونه موفق به شکل گیری وحدت خواهیم شد؟

شازون ایچ اما به من گفت: دو شتر در یک مسیر در حال حرکت هستند، یکی از آنها یوغی به گردن دارد و دیگر هیچ چیزی حمل نمی‌کند، بر اساس متون هالاخا وقتی به یک پل باریک رسیدیم شتری که هیچ چیزی حمل نمی‌کند باید راه را برای دیگری باز کند.

او در توضیح این امر گفت: ما اعضای جامعه ارتودکس‌های افراطی بار تورات و وصیت‌های آن را به دوش می‌کشیم، از این رو بقیه صهیونیست‌ها باید راه ما را باز کنند و هر جا که راه باریک شد اولویت را به ما بدهند.

بن گوریون سپس می‌نویسد، به سرعت پاسخ دادم: خوب در رابطه با جذب مهاجران، ایجاد دولت، برقراری امنیت و.. اینها بار محسوب نمی‌شوند.

به اعتقاد نویسنده این یادداشت، این دو شخصیت از مهم‌‌ترین شخصیت‌های اسرائیل محسوب می‌شوند که از همان زمان با یکدیگر برخورد و تقابل داشتند، گرچه بن گوریون در آن زمان حق آنها را در تحصیل (و عدم حضور در ساختار ارتش) به رسمیت شناخت.

حال در مارس 2024 در حالی که نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی می‌شوند و ادعا می‌کنند که به سربازی بردن یهودیان افراطی غیر قانونی، فاسد و غیر یهودی و از آن مهم تر مغایر با شریعت یهودی است.

در بخش دیگری از یادداشت آمده است، بسیاری از گفته‌های خاخام فریدمن رهبر شاخه قدس شوکه شدند که در نشستی با نمایندگان گروه برادران سلاح (نظامیان سابقی که در ارتش اسرائیل خدمت کردند) اعلام کرد، ترجیح می‌دهد فرزندانش بمیرند تا آن که به سربازی بروند.

شاید برخی‌ها تصور کنند که خاخام فریدمن نظری افراطی در ساختار رهبری ارتدوکس‌های افراطی دارد اما باید اعتراف کرد که نظرات او با بقیه رهبران ارشد توراتی در‌‌ایدئولوژی نیست بلکه در بکارگیری واژه‌ها می‌باشد.

باید بفهمیم و هرچه زودتر به این درک برسیم که جنگ و جدل فعلی بر سر شمار دانشجویان مدارس دینی که قرار است به خدمت سربازی ملحق شوند نیست، بلکه در رابطه با مسئله مشارکت بالفعل حریدی‌‌ها در ساختار اسرائیل است، مشکل لا ینحلی که بسیاری شانس خود را برای پرداختن به حل آن امتحان کرده اما موفق به آن نشدند.

به هر شکل بسیاری از کسانی که با این مسئله تعامل دارند از حجم این مشکل اطلاع کافی ندارند، مشکل در این است که رهبران ارتدوکس‌های افراطی اصلاً خود را جزئی از اسرائیل نمی‌دانند و از نواحی مختلفی‌‌ ایدئولوژی ارتودکس‌های افراطی ساختار صهیونیستی را به خطر می‌اندازد.

رهبران سیاسی حریدی‌ها با ابتکار بسیار جالبی موفق شدند ساختار سیاسی، بودجه و قوانین اسرائیل را برای تقویت رویکرد مخالف خود با اسرائیل به کار بگیرند.

شای پیرون نویسنده این یادداشت که رئیس جنبش یاتیما و وزیر آموزش سابق رژیم صهیونیستی است در پایان می‌نویسد: باید گفت که ما همسو با یکدیگر نیستیم، درست است که در یک سرزمین زندگی می‌کنیم اما مشارکت بین ما ضعیف است، حال که در جنگ شمشیرهای آهنین (جنگ غزه) به یک پل باریک رسیدیم و به اوج کوه درد و تلفات رسیدیم، باید یک بار و برای همیشه اعلام کنیم، تمام جهان یک پل بسیار باریک است، این بار باید ارابه ما حق حرکت داشته باشد زیرا ما هم ارابه کاملی داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • غزه گورستان قوانین بین المللی است
  • غزه گورستان نقض قوانین بین المللی است
  • حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز صیانت شود
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • اولویت‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند
  • وقوع ۶۰ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده های چهار بانده
  • اذعان رسانه اسرائیلی به شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی