Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان گفت: ۱۹۵ اکیپ پایش و ۱۲۰ اکیپ سم ‌پاشی در استان خوزستان برای مقابله با ملخ‌های مهاجم تشکیل ‌شده است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان هندیجان با حضور کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، علی بویری فرماندار، مسئولان ادارات، نهادها، سازمان و خبرنگاران در جهت مبارزه و مقابله با هجوم گسترده ملخ‌های دریایی در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بویری فرماندار هندیجان در این جلسه اظهار داشت: حملات ملخ‌ها به شهرها و مزارع بسیار خطرناک بوده و می‌تواند نابود کننده همه مزارع و نباتات زارعی باشد. هندیجان سنگر اولیه مبارزه با ملخ‌ها است و امسال سال پر خیر و برکتی برای همه کشور به ‌ویژه کشاورزان منطقه ما بوده که باید از محصولات آن‌ها صیانت کنیم.

وی افزود: کشاورزان عزیز تلاش و زحمات زیادی امسال متحمل و بهترین محصول را به برکت خداوند عمل‌ آورده‌اند بنابراین از همه ‌کسانی که در مرحله اول حملات ملخ‌ها ما را یاری کرده تشکر می‌کنم و انتظار دارم مسئولان در آماده ‌باش کامل هجوم مرحله دوم باشند.

فرماندار هندیجان بیان کرد: در مرحله اول حملات ملخ‌ها در ساعات اولیه گزارش‌ها به استان انتقال داده شد و استاندار خوزستان دستورات لازم را صادر و ستادهای بحران استان و همچنین شهرستان‌ها تشکیل و همه امکانات لازمه در مبارزه با ملخ‌ها آماده شد.

‌خوزستان آماده مقابله با هجوم ملخ‌های دریایی به کشور است1000 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر علیه هجوم ملخ‌های صحرایی کانون‌کوبی شدندبوشهر| ملخ‌های صحرایی در دشتستان سم‌‌پاشی هوایی می‌شوند

وی گفت: جهاد کشاورزی استان خوزستان با شهرستان هندیجان همکاری داشته و عملیات سم‌‌پاشی هوایی با هواپیما مخصوص، پهبادها و زمینی انجام ‌شده و اکنون نیز در حال انجام است. بخش قابل‌ توجه این مسئله سرعت عمل هماهنگی تا اجرا بود که هم ‌اکنون نیز این موارد با سرعت در حال انجام است.

جمشید اسلامیان رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان نیز در این جلسه اظهار داشت: در تاریخ 11 بهمن 97 که گزارش هجوم ملخ‌ها را به ما دادند با عکس ‌العمل فوری مقامات مسئول در شهرستان و استان خوزستان را مطلع کردیم و دستورات لازم توسط رئیس سازمان و فرماندار هندیجان صادر شد.

وی افزود: با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان هندیجان جلسه ستاد بحران تشکیل و اقدامات لازم با هماهنگی در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان بیان کرد: با پشتیبانی‌های که صورت گرفت مبارزه با ملخ‌های دریایی آغاز و سم ‌پاشی‌ها شروع گردید در ادامه پهبادها و هواپیما مخصوص نیز وارد عمل شدند  و سرعت سم ‌پاشی و پایش ملخ‌ها شدت بخشیده شد.

وی گفت: گروهای پایش در اوایل از 4 گروه به 6 گروه افزایش یافت و گروهای پهبادی و سم‌‌پاشی هوایی نیز با تعیین هواپیما برای هندیجان همه محورهای آلوده شناسایی و با سرعت سم ‌پاشی کرد که با توجه به هجوم مرحله دوم این آفات مضر همه مرخصی کارکنان اداره جهاد کشاورزی هندیجان لغو شد.

اسلامیان عنوان کرد: در شهرستان و اداره جهاد کشاورزی بحران 100 درصدی اعلام و همه در آماده ‌باش کامل هستند. اگر حمله جدیدی از سوی ملخ‌ها صورت گیرد آماده مقابله و مبارزه هستیم. 195 اکیپ پایش، 120 اکیپ سم ‌پاشی در استان خوزستان تشکیل ‌شده است.

وی ادامه داد: تنها ما نمی‌توانیم همه مناطق را تحت کنترل و بازرسی قرار دهیم مبارزه باید به ‌صورت مردمی ادامه پیدا کند بنابراین از مردم عزیز خواهشمندیم که در این مبارزه ما را یاری کنند.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فریدون عبادی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر رفع تعرض و قلع و قمع و اعاده به وضع سابق، تعداد سه فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی خوزستان با همکاری دستگاه قضائی و عوامل انتظامی در فروردین‌ماه سال جاری اجرا و از اراضی دولتی رفع تصرف شد.

وی در ادامه مساحت اراضی رفع تعرض شده در این بازه زمانی را ۵۵۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: اراضی فوق با هوشیاری، دقت و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان خوزستان به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرهنگ عبادی ادامه داد: این سه فقره شامل رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به متراژ هرکدام ۲۰۰ مترمربع در شهرستان شوشتر، ۲۰۰ مترمربع در شهر شرافت، در مسجدسلیمان ۱۵۰ مترمربع است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تأکید کرد: عوامل این یگان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند. همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌دهند.

کد خبر 6087525

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت