Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@03:04:14 GMT

واشنگتن: دنبال تغییر نظام سوریه نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۵۰۲

واشنگتن: دنبال تغییر نظام سوریه نیستیم

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، کنفرانس مونیخ روز یکشنبه میزگردی با حضور پنج مقام طرف‌های درگیر در بحران سوریه برگزار کرد و به بررسی وضعیت این کشور پرداخت.
«هولسی آکار» وزیر دفاع ترکیه، «الیاس بو صعب» وزیر دفاع لبنان، «جیمز جفری» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه، «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه، «احمد ابوالغیظ» دبیر کل اتحادیه عرب پنج مقامی بودند که در این نشست حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این نشست جفری به تشریح سیاست ایالات متحده در قبال سوریه پرداخت و گفت این سیاست تغییر نکرده و هدف آمریکا همچنان شکست دادن داعش در سوریه است. وی گفت خروج آمریکا از سوریه «به شکلی مرتب و برنامه‌ریزی‌شده» صورت می‌گیرد و آمریکا در اجرای روند به صورت مداوم با متحدان خود در منطقه رایزنی می‌کند.
سپس بو صعب به بیان موضع دولت لبنان در مورد بحران سوریه پرداخت و گفت بیروت معتقد است که اعراب باید در حل بحران سوریه نقش داشته باشند.
وزیر دفاع لبنان تأکید کرد که اکنون «بشار اسد» قدرت را در سوریه در اختیار دارد و کشورهای خارجی خواه، ناخواه، باید بپذیرند که نظام سوریه نیز باید در این روند ایفای نقش کند. وی گفت بیروت خواهان سوریه‌ای متحد و یکپارچه است.


در بخش دیگری از این نشست ورشنین به صحبت پرداخت و با اشاره به برگزاری نشست رؤسای‌جمهور ایران، روسیه و ترکیه در شهر «سوچی» این دیدار را «بسیار به‌هنگام» توصیف کرد.
وی گفت در این نشست مفید تصمیمات خوبی اتخاذ شده که در صورت اجرا می‌توانند آثار مثبتی داشته باشند.
او همکاری سه‌کشور در موضوع سوریه را بسیار بنیادین خواند و گفت نمایندگان سه کشور به صورت دوره‌ای با هم دیدار می‌کنند و در تلاشند تا از طریق روند آستانه به حل بحران سوریه کمک کنند.


معاون وزیر خارجه روسیه در مورد وضعیت ادلب، گفت: «یکی از اصول ما این است که با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم. ما با آن‌ها مبارزه می‌کنیم، بدون آنکه به غیرنظامیان آسیب بزنیم.»
او گفت برای تحقق این هدف، توافقی با ترکیه امضا شد که بر اساس آن قرار بود گروه‌های افراط‌گرا از دیگر افراد حاضر در ادلب جدا شوند، هرچند که اجرای این توافق دشوار است.
در ادامه وزیر دفاع ترکیه در پاسخ سوالی در مورد این توافق، گفت: «می‌دانستیم این کار دشواری است، اما ما داریم تمام تلاش خود را برای این کار انجام می‌دهیم... ما با توافق ادلب از بروز فاجعه به راه افتادن موج تازه پناهجویان به ترکیه و شاید اروپا، جلوگیری کردیم.»

واشنگتن: دنبال تغییر نظام سوریه نیستیم
در بخش دیگری از این نشست جیمز جفری نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه به اتهام‌زنی علیه دولت سوریه پرداخت، اما در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن همچنان به دنبال تغییر نظام سوریه است، گفت: «نه، ما خواهان تغییر رفتار قابل توجه رژیم سوریه هستیم، به نحوی که با موافقتنامه‌های بین المللی در مورد رفتار با شهروندان همخوان شود.»


وی سپس مدعی شد که نظام سوریه همچنان راهکار نظامی را راه‌حل بحران می‌داند و خواهان حل و فصل سیاسی بحران نیست. او با اشاره به حضور ارتش‌های مختلف در سوریه، گفت این بحران دیگر یک مناقشه داخلی نیست و سوریه را به عرصه درگیری‌های بین المللی از جمله میان ایران و اسرائیل بدل کرده است.


کنفرانس مونیخ از روز جمعه آغاز شده و تا پایان امروز ادامه خواهد داشت. تضعیف پایه‌های نظم لیبرال جهانی زمینه اصلی کنفرانس امسال بود و بسیاری از سخنرانان غربی در این مورد ابراز نگرانی کردند.

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نظام سوریه واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی آمریکا علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به مثابه لکه ننگی است که به کارنامه آمریکا در زمینه فعالیت علیه تلاش‌های جمعی بین المللی اضافه می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وتوی آمریکا تنها باعث طولانی‌تر شدن بی ثباتی و ناامنی در منطقه می‌شود.

پیش از این حماس نیز جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر برای مصادره حقوق ملت فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل مساله فلسطین حمایت کرد.

بامداد امروز رأی گیری در شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین تا هفته آینده به تعویق افتاد.

شبکه الجزیره گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را نتوانست به تصویب برساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم