Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@07:18:30 GMT

نباید مچ گیری را در جامعه رواج داد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۵۲۲

نباید مچ گیری را در جامعه رواج داد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی منطقه ۶ کشور با اشاره به اینکه بازرسی را جزو اساس کشور می دانیم همانطور که در زمان امام علی (ع) هم این موضوع وجود داشته و از آن با نام عیون یاد شده است ، اظهار کرد : عیون به معنای چشم و بازرس است و قطعاً باید وجود داشته باشد چرا که همه تخلفات را تنها نمی‌توان با نصیحت حل کرد و گاهی نیازمند بازرسی و حتی تنبیه می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : خداوند میزان و پیغمبران را برای اداره بهتر جامعه فرستاد اما باید توجه داشت بدون شمشیر هم نمی‌توان جامعه را اداره کرد؛ جمعی را باید با چوب تر هدایت کرد و از این رو موضوع بازرسی باید باشد اما نباید در این سازمان مچ گیری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در این خصوص گفت : ایجاد سابقه برای جوانان به معنای کشتن شخصیت‌ آنها است چرا که جوانان پس از سال‌ها تنها به خاطر سوء سوابق و پرونده‌ها نمی‌توانند در شغلی حاضر شوند ، مچ گیری کار خوبی نیست و نباید مچ گیری را در جامعه رواج داد وگرنه بدون استثنا مچ همه ما گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید اگر خدا بخواهد هر کسی را که ظلم می‌کند ، تنبیه کند قطعا روی زمین کسی باقی نمی‌ماند که مورد عتاب او قرار نگیرد ، اضافه کرد : نباید نسبت به گناهان دیگر داغ شویم و نسبت به گناهان خود سرد باشیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید بخشش را سرلوحه کارها قرار دهیم ،گفت : نباید بیش از حد بر قانون پافشاری کرد ، همواره باید روحیه بخشش را در نظر داشت اگر چه در موارد مهم و خطرناک سیاسی و دشمنی‌های جدی نباید گذشت کرد اما در موارد بسیاری هم می‌شود که سخت گیری و مچ‌گیری نداشت و تنها به متنبه کردن بسنده کنیم  و اگر چنین افرادی خطای خود را جبران کردند از پرونده سازی برای آنها جلوگیری کنیم و تخلفات کوچک و پیش پا افتاده را چندان بزرگ نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید مقدس مآبی کرد افزود ، رفتار به عدل به تنهایی مورد نظر خداوند نیست و عدل همواره به همراه احسان آمده است؛ اگر خداوند بخواهد تنها با عدل خود با ما رفتار کند یک نفر هم از مجازات او در امان نخواهیم ماند پس اگر می خواهیم خداوند تنها با عدل رفتار نکند و با فضل رفتار کند باید خودمان هم با مردم با فضل رفتار کنیم.

انتهای پیام/م

بخشش را سرلوحه کارها قرار دهیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز مسیر عبودیت خداوند است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان استانداری و واحدهای تابعه، گفت: نماز یکی از راه‌های اتصال به خداوند است و هرکس در مسیر بندگی تسلیم باشد خداوند متعال او را یاری می‌کند.

وی افزود: رسیدن به سن تکلیف یعنی بندگی و عبودیت خداوند را با انجام تکلیف در زمینه‌های مختلف انجام دهیم.

استاندار همدان ادامه داد: برای شکر نعمت‌های آشکار و پنهان خداوند متعال باید نماز را به نحو شایسته اقامه کنیم.

وی اضافه کرد: فرزندان بزرگترین سرمایه‌ی خانواده‌ها هستند و راه و مسیر پدر و مادر را ادامه می‌دهند و برای آینده‌ی جامعه تبدیل به مادران و پدرانی می‌شوند که با از خود گذشتگی باعث تعالی نهاد خانواده و جامعه خواهند شد.

قاسمی‌فرزاد افزود: امروز میراث دار خون شهدای والامقام هستیم و افتخار می‌کنیم مسلمان و شیعه و پیرو حضرت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) هستیم.

کد خبر 6079151

دیگر خبرها

  • فال ابجد امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست
  • دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • مطهری: دولت‌ها مسئولیت سعادت افراد جامعه را بر عهده دارند
  • یاد خدا، مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به آرامش است
  • عیادت بیمار، عیادت خداست
  • چرا سر نماز حواسمان پرت می شود؟
  • نماز مسیر عبودیت خداوند است
  • فال ابجد امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • دفاع در برابر ظالم یکی از مسلمات و توصیه‌های قرآن است