Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@09:07:51 GMT

حکیم: عراق باثبات مایه امنیت و ثبات منطقه و جهان است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۶۰۱

حکیم: عراق باثبات مایه امنیت و ثبات منطقه و جهان است

ساعت 24- وزیر امور خارجه عراق با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با رهبر این جریان و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق و سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی در این دیدار در مورد تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه و نیز جایگاه این کشور در مرحله فرا رو به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر جریان حکمت ملی در ادامه خواستار تثبیت بی‌طرفی مثبت عراق و دوری گزیدن این کشور از محوربندی‌های بین‌المللی شد.

حکیم در ادامه تاکید کرد که عراق به دلیل تنوع موجود در کشور، این شایستگی و توان را دارد که به پلی ارتباطی و نه عرصه‌ای برای درگیری‌های منطقه‌ای تبدیل شود.

رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی تاکید کرد که هیأت‌های نمایندگی و سفارتخانه‌های عراق باید بازتاب‌دهنده طبیعی برنامه‌های دولت باشند.

وی در همین رابطه از وزارت امور خارجه خواست به تشریح اولویت‌های عراق به ویژه مساله خدمات‌رسانی و ایجاد فرصت‌های شغلی در مرحله آتی بپردازد.

حکیم در پایان بر اهمیت حمایت بین‌المللی از عراق تاکید کرد و افزود: عراق باثبات مایه امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سيد عمار حكيم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است

ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود