Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@21:15:48 GMT

اعترافی که برای مقام فرانسوی گران تمام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۶۴۸

اعترافی که برای مقام فرانسوی گران تمام شد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از خبرگزاری رویترز، یک افسر ارشد فرانسوی عضو ائتلاف آمریکایی ضد داعش به دلیل انتقاد از تاکتیک‌های نظامی این ائتلاف که منجر به کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان سوری در عملیات اخیر در هجین شد، مجازات می‌شود.

سرهنگ «فرانسوآ رجیس لگریه» که از ماه اکتبر سال گذشته میلادی مسئولیت پشتیبانی خمپاره‌ای از گروه‌های کُرد هم‌پیمان ائتلاف آمریکایی در سوریه را بر عهده داشته است، گفت تمرکز ائتلاف بر محدود کردن خطرات علیه خودش است و این امر موجب شده تا شمار تلفات غیرنظامیان و سطح تخریب اماکن در حد گسترده‌ای افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لگریه در یادداشتی که در بولتن اینترنتی «بازنگری دفاع ملی» منتشر شد و واکنش تند سخنگوی ارتش فرانسه را در پی داشت، به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌های سوریه اذعان کرده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «نبرد هجین به پیروزی منتهی شد؛ با امتناع از مشارکت در عملیات زمینی بی تردید ما جنگ را طولانی‌تر کردیم که در نتیجه به افزایش شمار تلفات در میان غیرنظامیان منجر شد.»

وی در بخش دیگری از این یادداشت به تخریب مساحت گسترده‌ای از سازه‌های زیربنایی سوریه اشاره کرد و نوشت: «ما سطح گسترده‌ای از زیرساخت‌های سوریه را نابود کردیم و چهره نفرت انگیزی از آزادی به سبک غربی را برای مردم [سوریه] تداعی کردیم.»

سرهنگ فرانسوی در این یادداشت اذعان کرده است که ائتلاف آمریکایی می‌توانست با اعزام هزار سرباز، به سرعت از شر دو هزار تروریست – که فاقد پشتیبانی هوایی بودند و تجهیزات پیشرفته نداشتند—خلاص شود.

انتشار این یادداشت انتقادی واکنش تند مقامات نظامی فرانسه را به دنبال داشته است. «پاتریک استایگر» سخنگوی ارتش فرانسه در واکنشی تند نسبت به یادداشت لگریه از تنبیه و مجازات وی خبر داد. یادداشت وی ساعاتی بعد از بولتن اینترنتی «بازنگری دفاع ملی» حذف شد.

این یادداشت در حالی منتشر شد که گفته می‌شود ائتلاف آمریکایی امروز (یکشنبه) به طور رسمی شکست نهایی گروه تروریستی داعش را در سوریه اعلام خواهد کرد.

فرانسه یکی از متحدان اصلی ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا است که با تجهیزات و نیروی نظامی خود آمریکا را در عراق و سوریه همراهی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: افسر فرانسوی غیر نظامیان مجازات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| اولین تانک ارتش آمریکا؛ زره‌پوشی با طراحی رنو

آفتاب‌‌نیوز :

تانک M۱۹۱۷ با استاندارد‌های امروزی تانک قابل توجهی نبود. اما زمانی که برای اولین بار معرفی شد تانک بسیار توانمند و شگفت انگیزی به شمار می‌رفت. این خودرو زرهی شش و نیم تنی به یک مسلسل پشتیبانی پیاده نظام ۳۷ میلیمتری یا یک مسلسل ۰.۳۰ میلیمتری مجهز می‌شد که هر دو روی یک سکوی گرد قرار می‌گرفتند.

این تانک دارای یک برجک با چرخش ۳۶۰ درجه بود که به آن امکان می‌داد در همه جهات تیراندازی کند. همچنین این تانک از یک زره فولادی ۱.۵ سانتیمتری با رویه تقویت شده سود می‌برد که از خدمه محافظت می‌کرد.

موتور گازوئیلی با قدرت ۴۲ اسب بخار نیروی لازم برای حرکت این تانک ۶.۵ تنی را فراهم می‌کرد، بنابراین انتظار نداشته باشید که این تانک با سرعتی فراوان در جاده حرکت کند.

با این وجود، سرعت ۹ کیلومتر بر ساعت این تانک در زمان خود کافی بود، به ویژه از آن جهت که یک خودرو زرهی برای پشتیبانی پیاده نظام و نه یک پیشقراول برای پیشروی در نظر گرفته می‌شد.

از آنجایی که M۱۹۱۷ یک نسخه تحت لیسانس از تانک فرانسوی Renault FT با تغییراتی بود که بر اساس استاندارد‌های آمریکایی‌ها روی آن اعمال شده بود و البته طراحی اولیه آن نیز بهبود یافته بود، این تانک تفاوت‌هایی اندک با نسخه فرانسوی داشت.

برخی از این تغییرات شامل یک مسلسل کالیبر ۰.۳۰ بود که از مهمات آمریکایی استفاده می‌کرد، جایگزینی موتور رنو با یک موتور Buda، قرار دادن اگزوز در سمت چپ تانک و استفاده از چرخ‌های فولادی دارای پولی هرز گرد.

از آنجایی که M۱۹۱۷ یک تانک آمریکایی تحت لیسانس تانک فرانسوی Renault FT بود، می‌توانید بگویید که هر دو تانک میراث یکسانی دارند. با این وجود می‌توانید نشانه‌هایی از طراحی این دو تانک را در تانک‌های مدرن ببینید. برای مثال تقریباً تمام تانک‌های اصلی امروزی مانند تانک ام ۱ آبرامز، دارای برجک گردان ۳۶۰ درجه‌ای هستند.

یک تانک مدرن امروزی، تانک آلمانی لئوپارد ۲ نیز از موتوری استفاده می‌کند که در قسمت عقب نصب شده است. این ویژگی اولین بار در تانک Renault FT/M۱۹۱۷ دیده شد که ساختار آرایشی مشابهی داشت، برخلاف تانک‌های سنگین سری مارک بریتانیا که در آن‌ها موتور در داخل بخش حضور خدمه قرار می‌گرفت.

اگر چه تانک M۱۹۱۷ هرگز در میدان نبرد شلیک نکرد و هیچ وقت با حریف قابلی روبرو نشد، همچنان یک طراحی قابل توجه داشت. این تانک به عنوان مبنایی برای تانک‌های مدرن عمل کرد و پیشگام طراحی تانک و تولید آن در ایاللات متحده بود. بدون M۱۹۱۷ نمی‌توانستیم تانک‌های افسانه‌ای مانند ام ۴ شرمن یا ام ۶۰ پتن را داشته باشیم.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • عکس| اولین تانک ارتش آمریکا؛ زره‌پوشی با طراحی رنو