Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- «محمد بن سلمان»، وليعهد عربستان روز يکشنبه با 7 هواپيما و اسکورت جنگنده‌هاي پاکستاني در ميان تدابير شديد امنيتي وارد فرودگاه «نورخان» اسلام‌آباد شد.
منابع خبري پيش‌تر اعلام کرده بودند که «محمد بن سلمان» وليعهد سعودي قرار است از اوايل هفته سفر به چند کشور آسيايي را آغاز کند​​​​​ و ديدار از پاکستان اولين مرحله از اين سفر آسيايي وي محسوب مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بيش از 12 هزار نيروي امنيتي که شامل محافظان شخصي «بن سلمان» نيز مي‌شود حفاظت از وي را به عهده دارند. با اينکه دولت پاکستان خيابان‌ها را براي ورود بن سلمان تزئين کرده است اما مردم براي استقبال از وي حضور پيدا نکردند.
مردم پاکستان در روزهاي اخير دست به تظاهرات گسترده در اعتراض به سفر وليعهد عربستان زدند و جنايات آل سعود عليه ملت‌هاي مسلمان را محکوم کردند. اعتراضات مردمي در روزهاي اخير پاکستان به حدي بوده است که حتي منجر به تاخير يک روزه سفر وليعهد سعودي به پاکستان شد. اين در حالي است که اعتراضات مردمي بر ساير ديدارهاي بن سلمان از چند کشور آسيايي نيز سايه افکنده است.
معترضان با محکوميت اقدامات جنگ‌افروزانه عربستان در منطقه به‌ويژه حملاتش به يمن و توطئه‌گري عليه سوريه از طريق حمايت از تروريست‌ها و نيز سازش با رژيم صهيونيستي، شعارهايي را عليه حاکمان آل سعود، آمريکا و رژيم صهيونيستي سر دادند. در اين ميان افکارعمومي پاکستان دخالت‌هاي مستمر حکام عربي در امور داخلي اين کشور را باعث ايجاد مشکلات براي پاکستان مي‌دانند.
عربستان و برخي از دولت‌هاي عربي درصددند به منظور دستيابي به اهداف خود، پاکستان را بيش از پيش وارد بحران‌هاي منطقه‌اي از جمله جنگ يمن کرده و با سياست‌هاي فتنه‌گرايانه خود همراه سازند که چنين وضعيتي پيامدهاي اقتصادي و سياسي و امنيتي منفي را براي پاکستان به همراه داشته است.
با اينکه مقامات پاکستاني مدعي هستند که وليعهد عربستان تا 20 ميليارد دلار در اين کشور سرمايه‌گذاري خواهد کرد اما باز هم هزينه‌هاي هنگفت استقبال از بن سلمان چندان توجيه اقتصادي ندارد.
سياست‌مداران پاکستاني با حضور در برنامه‌هاي تحليلي شبکه‌هاي مختلف از اسراف و ريخت و پاش دولت «عمران‌خان» براي استقبال از يک مهمان خارجي به شدت انتقاد کردند. منتقدان اعلام کردند که شعارهاي دولت براي صرفه‌جويي اقتصادي کجا رفت و چرا براي وليعهد عربستان به اين شعارها عمل نمي‌شود. روزنامه امت در اين خصوص نوشت: دولت پاکستان علاوه بر بن سلمان ميزبان هزار و صد نفر از همراهان و خدمه وي است که اين موضوع جاي هيج توجيهي ندارد.
روزنامه آمريکايي وال استريت نيز تاکيد کرد که وليعهد عربستان سعودي با سفر دوره‌اي آسيايي مي‌خواهد از انزواي بين‌المللي خود بکاهد و نشان دهد که همچنان در سطح بين‌المللي داراي نفوذ است. «محمد بن سلمان» با اينگونه اقدامات نمايشي و تجملاتي و فضاسازي‌هاي رسانه‌اي سوداي پادشاهي در عربستان را در سر دارد.
تور مسافرتي جديد بن سلمان تداعي کننده تلاش‌هاي سابق و مشابه وليعهد سعودي در سفر به چند کشور عربي و آفريقايي در نوامبر گذشته است که به تظاهرات گسترده در آن کشورها به‌ويژه در تونس در مخالفت با سفر بن سلمان به کشورشان انجاميد. از اينرو شواهد و قرائن نشان مي‌دهد که وي در تور آسيايي خود نيز ناکام خواهد ماند و به اين ترتيب سفر آسيايي وليعهد عربستان از همان آغاز با شکست مواجه شده است.
«محمد بن سلمان» که خود را براي نشستن بر تخت سلطنت آماده مي‌‌کند در تورهاي مسافرتي خود در چند ماه گذشته با اعتراض‌هاي گسترده مردمي رو به‌ رو شد و نشان داد، ابتکار عمل محمد بن سلمان براي بهبود چهره خود پس از ماجراي قتل «خاشقجي»، با استقبال سرد مردم در کشورهاي منطقه مواجه شده است.
دوره‌‌گردي منطقه‌اي بن سلمان همراه با ديپلماسي پول و باج‌دهي‌هاي وي به دولت‌هاي مختلف با توجه به هزينه سرسام‌‌آوري که اينگونه عملکردها براي رژيم سعودي به همراه داشته است عملاً نتايج مثبتي براي عربستان نداشته است. اين رفتارها نشان مي‌دهد که دلارهاي نفتي به تنهايي نمي‌‌تواند براي دولت و رژيم سعودي و شخصيت جنايتکاري همچون بن سلمان با پيشينه جنايتکارانه، اعتبار ايجاد کند. 120/114
نويسنده: بيژن نجفي
کليدواژه عربستان پاکستان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام گفت: سال جدید برنامه‌های خوبی برای توسعه و عمران شهر داریم که حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه سازمان بازرسی را می‌طلبد، موجب تسریع در امور می‌شود و تأمین کننده سلامت کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، شهردار ایلام، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از کارکنان شهرداری ایلام با بازرس کل استان دیدار کردند.

در این دیدار مظفر میرزاد، رئیس شورای اسلامی شهر ایلام در خصوص برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: شورای ششم و شهرداری عزم خود را برای خدمتگزاری به شهروندان به کار بسته‌اند و در سال جدید برنامه‌های خوبی برای توسعه و عمران شهر داریم که حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه سازمان بازرسی را می‌طلبد و موجب تسریع در امور می‌شود و تأمین کننده سلامت کار است.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر ایلام قبل از انجام هر مصوبه‌ای ابتدا نظرات کارشناسی را اخذ می‌کند و سپس آن مسئله را در کمیسیون مربوطه مطرح می‌کند و در آخر صرفه و صلاح شهرداری و شهر را در نظر می‌گیرد و سپس اقدام به تصویب آن می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ایلام خاطرنشان کرد: همواره ملاک را بر قانون می‌گذاریم و برنامه‌محور حرکت می‌کنیم، اعتقاد دارم که شورا و شهرداری باید در جای جای برنامه‌ها و کارهای خویش نظرات کارشناسان سازمان بازرسی را اخذ کنند و این مهم را همواره سرلوحه خود قرار دهند.

مطالبات میلیاردی نزد بعضی دستگاه‌ها داریم

در ادامه این دیدار افشین مظفری، شهردار ایلام تاکید کرد: سازمان بازرسی و شهرداری ایلام هرکدام به لحاظ ذاتی وظیفه‌ای را برعهده دارند، اما در بعد نظارتی به طور قطع وظیفه سازمان بازرسی بسیار مهم است، زیرا هم به سلامت کار کمک می‌کند و هم موانع را از پیش رو بر می‌دارد.

وی با اشاره به نقش نظارتی سازمان بازرسی، اضافه کرد: به موازات اینکه بازرسان در بسیاری از امور در کنار ما هستند و نظرات قانونی و سازنده خویش را لحاظ می‌کنند، اما در بسیاری موارد که موانعی از سوی بعضی دستگاه‌ها در پیشبرد امور دست و پای ما را بسته است با حضور سازمان بازرسی این موانع برداشته می‌شود.

شهردار ایلام ادامه داد: به عنوان مثال مطالبات میلیاردی نزد بعضی دستگاه‌ها داریم و در پرداخت آن تعلل می‌کنند، اما با ورود بازرسی این موضوعات رفع خواهد شد.

مظفری تصریح کرد: شهرداری نهادی چالشی است، سال اول مشکلات زیادی را به لحاظ مدیریت منابع مالی و اداری داشتم و یک شهرداری بدهکار با انواع مشکلات عدیده را تحویل گرفتم که این تمام ذهن مرا بهم ریخته بود.

وی عنوان کرد: سرپرستی بدترین دوران مدیریتی است و مدیر را در برزخ نگه می‌دارد، از آنجا که سرپرستی شهرداری و معاونت را به دلیل پاره‌ای مشکلات همزمان بر عهده داشتم بخشی از انرژی من صرف ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های مختلف اداری و خدمات شهری می‌شد، حساب‌های مسدود شده شهرداری و انباشته شدن حقوق و مزایا و معوقات کارکنان شهرداری در آخر سال نیز به وجود آمده بود.

شهردار ایلام تاکید کرد: تمام پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها حاکی از بحران عظیمی در شهرداری می‌داد که نه تنها بنده بلکه هیچ شهرداری نمی‌تواند چنین شهرداری را در پایان سال مدیریت کند اما به حول و قوه الهی و تلاش شبانه روزی مدیران و همکارانم و افزایش ساعات کاری تا پاسی از شب توانستیم تمام حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری و بدهی طلبکاران را بدون کم و کاست پرداخت کنیم تا جایی که برای اولین بار در دو دهه اخیر حساب شهرداری ایلام نزد بانک‌ها و مؤسسات مسدود نشد.

مظفری خاطرنشان کرد: سال گذشته پویایی داشتیم و علاوه بر سروسامان دادن به مسائل مالی و اداری توانستیم در حماسه بزرگ اربعین موفق عمل کنیم و به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر انتخاب شویم، اما امسال تمام هم و غم خود را بر پروژه‌های عمرانی متمرکز کرده‌ایم تا جایی که بیش از ۳۸ پروژه عمرانی از جمله نهضت آسفالت در دست اجرا داریم.

حمید مجیدی، عضو شورای اسلامی شهر ایلام نیز در این دیدار از لزوم ساماندهی کرایه غرفه‌ها و نحوه واگذاری آن‌ها مباحثی را مطرح کرد و افزود: برنامه‌های خوبی در بخش عمران شهری داریم که در ماه‌های آینده تحقق خواهند یافت، شرط موفقیت و سلامت در امور شهری، حضور سازمان بازرسی و کارشناسان این سازمان در کنار مجموعه شورا و شهرداری است.

کد خبر 746797

دیگر خبرها

  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ (فیلم)
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • (ویدئو) پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ
  • پشت صحنه خواستگاری سلمان در نون خ ۵ | ببینید
  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • عمران‌زاده: لغو بازی استقلال ملاثانی - فجر پشت پرده دارد
  • سال جدید برنامه‌های خوبی را برای توسعه و عمران شهر ایلام داریم
  • گل عبدالله سلمان به ایران در جام ملت‌های فوتسال آسیا (ایران 0-1 بحرین)