Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@19:31:07 GMT

مهمترین رویکرد استان کمک به تولیدکنندگان است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۷۳۱

مهمترین رویکرد استان کمک به تولیدکنندگان است

سالاری با تاکید بر اینکه کارگروه رفع موانع تولید محل وصول مطالبات دستگاه‌ها نیست گفت: مهمترین رویکرد استان حمایت از تولیدگنندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان عصر امروز (یک‌شنبه،۲۸ بهمن) به ریاست استاندار گیلان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه با حضور مدیران عامل و یا نمایندگان شرکت‌های روعن موتور ستاره لاهیج، فولاد سبز گیلان، کاشی خزر، رادکابل شمال، هتل آپارتمان صدف، شرکت بین‌المللی هنر کردستان، شرکت آب معدنی آسمان شمال، آب معدنی آسا ارده اتکا، سردخانه خزرسپید، شرکت چوکا و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم جهت رفع آن ارائه و مصوباتی به تصویب رسید.

 

«مصطفی سالاری»در این جلسه با تاکید بر حل مشکلات واحدهای تولیدی گفت: مسئولان موظف هستند شرایط فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان را با توجه به مجوزهای قانونی تسهیل کنند.

 

استاندار گیلان با اشاره به برخی اختیارات و تسهیلات ویژه به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در قالب این کارگروه جهت رفع موانع تصریح کرد: واحدهای تولیدی و مردمی که در مقطعی تسهیلات دریافت کرده با شرایطی همچون رکود و تورم مواجه شدند که وظیفه ما ارائه راهکار با توجه به استثناهای قانونی برای رفع مشکلات این واحدهاست.

 

وی با بیان اینکه کارگروه مرجع تصمیم‌گیری و رسیدگی به اموری که ماهیت قضایی داشته باشد، نیست افزود: دستگاه‌ اجرایی نمی‌تواند بدون حکم قضایی نسبت به توقیف اموال اقدام کند و این با نظم عمومی سازگار نیست.

 

استاندار گیلان با اشاره به مبحث ساخت و سازهای خارج از محدوده قانونی شهرها گفت: برخی قوانین مورد بازنگری قرار داده شده و ملاک، قوانین جدید است و دستگاه‌های اجرایی باید با حکم مراجع قانونی نسبت به تحریب و یا توقیف اموال اقدام کنند.

 

وی تاکید کرد: کارگروه محل وصول مطالبات دستگاه‌ها نیست بلکه هدف تسهیل و رفع موانع با رویکرد حمایت از تولید کننده است.

 

سالاری تصمیمات سه کمیته ذیل کارگروه را همانند تصمیمات کارگروه دانست و افزود: راه‌اندازی واحدهای تولیدی باید با حفظ منابع طبیعی و نظرات کارشناسانه همراه باشد و زمانی طرحی از لحاظ فنی مورد قبول نبود نباید جهت تصمیم‌گیری به کارگروه ارجاع داده شود.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی زاهدان رییس جمهوری اردبیل وزیر ارشاد هرمزگان اصفهان حادثه تروریستی کمک به تولید کننده کارگروه رفع موانع تولید گیلان واحدهای تولیدی گیلان استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی، ۸ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه‌ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگروه تحقق شعار سال در استاندارد البرز تشکیل شد
  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • ۱۴ هزار هکتار باغ مازندران شناسنامه‌دار شد
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • انجام ۶۵۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی ایلام
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • انجام بیش از ۶ هزار بازرسی واحدهای تولیدی در سال گذشته