Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@16:31:55 GMT

مشاورين مالي قدرتمند؛ ضرورت کسب و کار موفق

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۸۱۹

مشاورين مالي قدرتمند؛ ضرورت کسب و کار موفق


خبرگزاري آريا-  مهم‌ترين و  اثرگذارترين واحد در هر کسب و کار و يا شرکت تجاري، بخش مالي و حسابداري آن است.

يک شرکت حسابداري باتجربه و يک گروه مالي قوي به صورت مستقيم در تداوم فعاليت و سودي‌آوري واحد تجاري موثر است

تنظيم اسناد و ارائه گزارش هاي مالي، ارائه مشاوره به مدير مجموعه، مشارکت در برنامه‌ريزي، تعيين بودجه در راستاي اهداف آتي شرکت، ارزيابي وضعيت بازار، انجام کليه امور مالياتي و اسناد مرتبط با اداره ماليات، تهيه صورت‌هاي مالي براساس استانداردهاي حسابداري ايران، تهيه گزارش‌هاي تلفيقي و مقايسه‌اي براي مديران مديريت سرمايه در گردش و نقدينگي واحد تجاري از مهمترين وظايف بخش مالي و خدمات حسابداري تمامي شرکت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتباهات رايج صاحبان کسب و کار در حوزه مالي

- بي‌توجهي به کار تشکيلاتي و خدمات حسابداري

مشاهدات ميداني ثابت مي‌کند بسياري از مراجعه‌کنندگان به هيات حل اختلاف مالياتي ارزش افزوده اشخاص حقيقي هستند که با وجود فعاليت اقتصادي، شرکتي به نام خود ثبت نکرده‌اند و اساسا از يک شرکت حسابداري براي رسيدگي به امورمالي و مالياتي خود کمک نمي‌گيرند.

- فقدان مدارک و اسناد مالي به ويژه براي حل اختلافات مالياتي
به طبع بدون ارتباط با يک شرکت حسابداري ، ارائه اسناد و مدارکي که بيانگر گردش مالي و هزينه‌هاي کسب‌و‌کاري باشد، مشکل است. برخلاف تصور عموم، هيات‎هاي حل اختلاف مالياتي نمي‌توانند به استناد اظهارات شفاهي صاحبان کسب‌وکار آنان را شامل بخشودگي کنند.

- بي‌اعتمادي به افراد متخصص و موسسه حسابداري

برخي از افراد هم تصور مي‌کنند خودشان از پس انجام امور مالي و حسابداري بر مي‌آيند و بدون اطلاع از قوانين و استانداردهاي آن، همچنان به سيستم سنتي بازار پايبندند و خودشان دفاتر مالي را تحرير مي‌کنند، اين افراد ممکن است در دراز مدت دچار مشکل شوند. پيچيدگي‌هاي امور مالي و سيستم مالياتي سهل‌انگاري در اين حوزه را بر نمي‌تابد و گاهي تاوان آن بسيار سنگين خواهد بود.

-نگراني از هزينه‌هاي بالاي خدمات حسابداري

هزينه‌اي که براي بهره‌مندي از يک نظام دقيق مالي و حسابداري پرداخت مي‌شود بسيار کمتر از مبالغي است که يک کسب و کار سالانه بايد به سازمان امور مالياتي، سازمان تامين اجتماعي و بابت اصل ماليات ارزش افزوده، ماليات عملکرد يا حق بيمه پرداخت کند ضمن اينکه جريمه‎هاي مربوط به عدم انجام تکاليف قانوني و هزينه‎هايي که متعاقب آن متوجه کسب و کار مي‌شود، به مراتب بيش از اين‌ها خواهد بود.

از طرفي پيشرفت‌هاي سريع در تکنولوژي و تغييرات در مدل‌هاي کسب و کارها، هر روزه قوانين بازي تجارت را تغيير مي‌دهند. ظهور غير قابل پيش‌بيني رقباي قدرتمند، استارت آپ‌ها، شرکت‌هاي توانمندي که تصميم به ورود به بازار جديد مي‌گيرند و يا شرکت‌هاي خارجي از جمله دلايل افزايش ريسک‌هاي احتمالي و رقابتي‌تر شدن محيط کسب و کار است. اين تغييرات در تمامي زيرمجموعه‌هاي يک سازمان از قبيل منابع انساني و يا مالي تاثير گذارند.

در اين شرايط بهره‌گيري از مشاوران با دانش و داراي تجربه ضروري‌ است تا با نگاهي از بيرون به مجموعه، مديران را راهنمايي کنند و  با ارائه راه حل، زمينه‌ي رشد سازمان را فراهم آورند.

سينا يعقوبي مديرعامل مجموعه‎‌ي «مشاورين تهران و شرکا» با اشاره به اهميت اين موضوع گفت: «از جمله تخصص‌هاي ما اين است که به شرکت‌ها در شناسايي و حل چالش‌هايي که در مسير رشد و پيشرفت به وجود مي‌آيند، کمک کنيم. متخصصان مشاوره مديريت ما با تحليل، ارزيابي و عارضه‌يابي در تمامي بخش‌هاي سازمان از قبيل مالي، منابع انساني، بازرگاني و ساير قسمت‎‌ها به عنوان همکار، شانه به شانه‌ي کارفرما حرکت مي‌کنند و تا زمان حصول نتيجه در کنار مديران خواهند بود تا براي مشتريان آينده‌ي مطلوب‌تري را فراهم کنيم.»

بي‌ترديد يک شرکت حسابداري باتجربه و يک گروه مالي قوي به صورت مستقيم در تداوم فعاليت و سودي‌آوري واحد تجاري موثر است.

شرکت حسابداري مشاورين تهران و شرکا کليه خدمات مربوط به امور مالي شرکت‌ها، مديريت مالي، حسابداري مالي و مالياتي را ارائه مي‌دهد و از اين طريق تداوم فعاليت بنگاه هاي اقتصادي و حداکثر سودآوري آنان را تضمين مي‌کند.

نقش کليدي مديريت مالي و چند مثال

بايد توجه داشت که عدم توانايي مديران مالي در  هر نقطه از جهان باعث ورشکستگي بسياري از واحدهاي تجاري مي‌شود. به عنوان مثال:

1- شرکت مخابراتي مکس‌ول در سال 1991 متوجه عدم توانايي در پرداخت بدهي‌هاي خود شد و اعلام ورشکستگي کرد.

2- شرکت بريتانيايي مارسوني در سال 2001 به دليل عدم مديريت مالي مناسب، طي چند ماه، صدها ميليون پوند دارايي خود را از دست داد و ازرش سهام اين شرکت را با کاهش 99 درصدي مواجه کرد!

3- شرکت لوازم خانگي ارج در ايران به دليل عدم مديريت مالي مناسب بعد از 10 سال زيان پي در پي در سال 1395 اعلام ورشکستگي کرد و تعطيل شد.

اهميت خدمات حسابداري و مالياتي

مديران هوشمند و دقيق امروز به دنبال روش‌هايي در بخش مالي هستند که تعامل را با سازمان امور مالياتي براي آنها آسان کند و گزارش‌هاي مالي را طبق قوانين ماليات تنظيم کند.

يک موسسه حسابداري استاندارد و منظم با تنظيم اسناد مالي شرکت، رسيدگي بازرسان اداره دارايي را تسهيل مي‌کند و اطلاعات را با دقت و سرعت در اختيار مأموران اداره ماليات مي‌گذارد.

صورت معاملات فصلي را طبق استانداردها آماده مي کند و به شرکت اين فرصت را مي‌دهد که از معافيت‌هاي مالياتي بهره‌مند شود.

سروش يعقوبي مديرمالي موسسه حسابداري مشاورين تهران و شرکا: «تهيه و تنظيم برنامه مالياتي بايد دقيق باشد زيرا در هنگام تهيه اظهار نامه، واحد تجاري مبلغي را بعنوان ماليات بر اساس سود ابراز مي‌کند که مميز مالي در زمان رسيدگي طبق اسناد و مدارک مبلغ اظهار شده را تاييد مي‌کند اما در صورت مغايرت رقم اظهار شده با اسناد دفتر، واحد تجاري مشمول پرداخت جريمه مي‌شود.

در مرحله رسيدگي نيز ارائه اسناد مورد نياز مميز مالياتي و  پيگيري روند رسيدگي بر عهده‌ي گروه حسابداري مالياتي است.

در صورت رد مبلغ ماليات ابراز شده و تعيين ماليات بيشتر از سوي مميز، اعتراض به ماليات قطعي در مرحله دادرسي انجام مي‎‌شود و  پيگيري دادرسي و ارائه دفاعيات مالياتي نيز بر عهده گروه حسابداري مالياتي خواهد بود.»

مشاورين تهران و شرکا با ايجاد بانک اطلاعات دقيق مالي حال و گذشته شرکت و تنظيم گزارش‌هاي متداول، تجزيه و تحليل اطلاعات و محاسبه‌ي دارايي ها، بدهي، سرمايه، فروش، هزينه و سود و زيان به واحد تجاري کمک مي‌کنند که از تمامي اين مراحل سربلند بيرون بيايد.

اين شرکت حسابداري با در نظر گرفتن نيازهاي مالي و مالياتي شرکت‌ها در صنايع مختلف خدمات خود را در4 بسته برنزي، نقره‌اي،  طلايي و پلاتينيوم ارائه مي‌دهد.

علاقه‌مندان جهت دريافت خدمات حسابداري و مالياتي مي‌توانند به سايت مشاورين تهران و شرکا به آدرس tehcp.com مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • سود بازار 1100 هزار میلیاردی خودرو
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟