Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا بر تلاش این کشور برای ارسال کمکهای بشردوستانه به ونزوئلا تاکید کرد. ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری با ادعای دفاع از مردم ونزوئلا و مخالفت با دولت این کشور نوشت:

مرد آمریکا در کنار مردم شجاع ونزوئلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید اجازه دسترسی مردم به کمکهای بشردوستانه فراهم شود.

این اظهارات درحالی مطرح شده که «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به تصمیم اخیر وزارت امور خارجه آمریکا برای ممانعت از سفر «ساموئل مونکادا» نماینده ونزوئلا در سازمان ملل به خارج از نیویورک، اظهار داشت: «آمریکا از سخنان ونزوئلایی‌ها می‌ترسد و از حقیقت ونزوئلا وحشت دارد. آمریکا با اقدام اخیر خود می‌خواهد صدای دولت قانونی ونزوئلا را خفه کند اما موفق به این کار نخواهد شد.»

یک روز پس از آن‌که نماینده ونزوئلا طی سخنرانی خود در سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) در واشنگتن به‌شدت از سیاست‌های کاخ سفید در قبال تحولات اخیر ونزوئلا انتقاد کرد، وزارت امور خارجه آمریکا در اقدامی جنجالی تصمیم گرفت اقامت وی آمریکا را به شهر نیویورک محدود و از ترددش به سایر شهرهای آمریکا جلوگیری کند.

افزایش فشارهای آمریکا علیه دولت ونزوئلا

 

انتهای پیام/

 

R1036249/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ونزوئلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ونزوئلا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 847070 منبع: ایرنا برچسب‌ها ناصر کنعانی اردن وزارت امور خارجه کویت خبر ویژه

دیگر خبرها

  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا