Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:09:03 GMT

افزایش حملات هکرها به زیرساخت های آلمان در سال 2018

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۹۴۰

افزایش حملات هکرها به زیرساخت های آلمان در سال 2018

تهران - ایرنا - آلمان در نیمه دوم سال 2018 شاهد افزایش چشمگیر حملات هکری به زیرساخت های حیاتی این کشور همچون شبکه آب و برق بوده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از برلین، سازمان امنیت سایبری فدرال «بی.اس.آی.» آلمان اعلام کرد که شرکت های زیرساختی مهم در نیمه دوم سال 2018 هدف 157 مورد حملات هکری قرار گرفته، در حالی که این رقم در کل سال قبل از آن، 145 حمله بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هکرها با هدف از کار انداختن تاسیسات برق و آب و اخلال در خطوط ارتباطی، این حملات را سازمان دهی کرده اند و این در حالی است که مقام های امنیتی آلمان به دست داشتن عوامل اطلاعاتی خارجی در این حملات، ظنین هستند.
مقام های آلمان و دیگر کشورهای اروپایی از بابت خطر تخلفات امنیتی در زیرساخت های کشورهای خود و همچنین مداخله در انتخابات این کشورها از سوی روسیه، چین و گروه های راستگرای افراطی به شدت نگران هستند.
آلمان در تلاش است تا نحوه محافظت از نسل بعدی شبکه جی 5 خود را مورد بررسی قرار دهد و فعالیت شرکت هوآوی چین را ممنوع اعلام کند.
شرکت هوآوی به دلیل ارتباط با دولت چین و مظنون بودن پکن به استفاده از فناوری این شرکت برای جاسوسی، زیر ذره بین قرار دارد. مسئولان هوآوی این اتهام را رد کرده اند.
چندی پیش یک دانشجوی آلمانی، اطلاعات اعضای احزاب پارلمان آلمان به جز حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» و همچنین دفتر صدراعظم این کشور را هک کرد. به گفته مقام های آلمان، تقریباً یک هزار نفر در این کشور هدف این حمله قرار گرفتند و اطلاعات شان منتشر شد.
براساس اعلام بازپرسان این پرونده، فرد مظنون اطلاعاتی از سیاستمداران، روزنامه نگاران و سایرین همچون شماره تلفن، آدرس محل سکونت، جزئیات کارت اعتباری و عکس آنها را جمع آوری و این اطلاعات را از طریق لینک های پخش شده در اکانت های توییتری منتشر کرد.
اروپام**9109**1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آلمان حمله هكرها زيرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت، باعث شده روند خدمت به بیماران در سطح داروخانه‌های کشور دچار مشکل شود و همین موضوع، موجبات نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

داروخانه سیزده آبان، یکی از داروخانه‌های شلوغ و پُر مراجعه در پایتخت است.

مدیر داروخانه سیزده آبان گفت: بخشی از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در روزهای اخیر مشکلات زیادی داشته که موجب ازدحام در داروخانه سیزده آبان به عنوان داروخانه مرجع تهران شده است. پیگیری ما از سازمان بیمه سلامت نشان داد تیم متخصصان فناوری اطلاعات در حال به روز رسانی اجتناب ناپذیر سامانه نسخه الکترونیک هستند که موجب کُندی این سامانه شده است.

فاطمه حاجی علی عسگری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: علت اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت، به روز رسانی و ارتقا این سامانه است و تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف خواهد شد و تا آن زمان روند نسخه‌نویسی کاغذی را جایگزین کرده‌ایم.

اما بعد از گذشت سه روز از توضیحات مدیران سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص رفع اختلال سامانه، اما این مشکل هنوز پابرجاست.

محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه نسخه الکترونیک به هیچ عنوان قطع نیست بلکه دارای نوسان و کُندی است که علت آن تغییر اطلاعات از زیرساخت اولیه این سامانه به زیرساخت جدید است.

وی افزود: در لحظات کند و نوسان سامانه، در هر ۱۰ ثانیه ۲ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شود، اما پیش از این تغییر زیرساخت در هر ۱۰ ثانیه ۵ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شد؛ این مهاجرت اطلاعات به زیرساخت جدید، امری ضروری بود که از اواخر بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده است.

کد خبر 6080569 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سرقت داده‌های بیماران Change توسط هکرها
  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • انانیموس: سرور‌های ارتش رژیم صهیونیستی هک شد
  • انانیموس: سرورهای ارتش رژیم صهیونیستی هک شد
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • بخش زیادی از حملات هکری رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های ارتباطی خنثی شد
  • بخش زیادی از حملات هکری توسط رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های ارتباطی کشور خنثی شده است
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت