Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است که کشورهای عراق و لبنان علاقه مند هستند به عنوان ناظر در روند مذاکرات آستانه شرکت کنند.

سرگئی ورشینین امروز شنبه در جمع خبرنگار در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان این مطلب افزود: این کشورها خواستار شناخت و درک بهتری از آنچه در قالب مذاکرات آستانه طی می شود هستند و از آمادگی خود برای کمک به این مذاکرات خبر داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: درخواست نمایندگان این کشورها طبیعی است چرا که آنها به عنوان همسایگان سوریه به دنبال ثبات و حل وفصل بلند مدت بحران در این کشور هستند.
گفتنی است، مذاکرات آستانه از یک سال و نیم پیش به پیشنهاد روسیه و پس از موافقت تهران و آنکارا آغاز شد.
سران ایران، روسیه و ترکیه در چهار دور مذاکره که آخرین آن هفته گذشته درسوچی روسیه برگزار شد به دنبال حل و فصل سیاسی بحران سوریه هستند.
این مذاکرات ثمرات زیادی در کاهش تنش در سوریه، از بین رفتن گروه های تروریستی از جمله داعش، بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان و آغاز روند بازسازی در سوریه داشته است.
سوریه پس از خروج آمریکا، تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، بررسی آخرین تحولات در شمال سوریه و نحوه چگونگی کمک های بشردوستانه به مردم سوریه از جمله مهمترین موارد مورد مذاکره در نشست چهارم بود که پنجشنبه 25 بهمن ماه برگزار شد.
نخستین نشست سران آستانه آذرماه سال 96 در سوچی، دومین دور بهار در آنکارا و آخرین دور پاییز به میزبانی تهران برگزار شد.
اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه نشست آستانه سوريه لبنان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد

ستاد عملیات مشترک عراق از هلاکت یک سرکرده گروهک داعش طی عملیات ویژه در مرز عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، ستاد عملیات مشترک عراق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی و نظامی این کشور طی عملیات ویژه‌ای توانستند «سمیر خضر شریف النمراوی» مسئول عملیات انتقال تروریست‌ها و سلاح و مواد منفجره و مهمات میان عراق و سوریه را به هلاکت برسانند.
در این بیانیه آمده است: «النمراوی یکی از سران تروریستی است دستش به خون بسیاری از مردم بی گناه آلوده است».
فرماندهی عملیات مشترک عراق هفته گذشته سومین مرحله از عملیات «وعد الحق» را به منظور تعقیب و پاکسازی بقایای گروه تروریستی «داعش» آغاز کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم