Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@05:13:51 GMT

شکارچی متخلف در شهرستان سردشت دستگیرشد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۸۴۹۸۲

شکارچی متخلف در شهرستان سردشت دستگیرشد

خالد بایزیدی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در پی گشت زنی مأمورین اداره حفاظت محیط زیست سردشت در زیستگاههای حوزه استحفاظی این شهرستان و اطراف سد، متوجه حضور فردی با اسلحه شکاری ته پر در کمینگاه شدند ،شکارچی متخلف که قصد شکارغیرمجاز پرندگان را داشت قبل از هر اقدامی توسط مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از این متخلف یک قبضه اسلحه شکاری ته پر تکلول بهمراه 8 عدد فشنگ ساچمه زنی کشف شد و مراتب تخلف در محل صورتجلسه و فرد خاطی جهت مراحل قضایی و قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

رئیس اداه حفاظت محیط زیست سردشت از شهروندان درخواست نمود به دلیل وجود زیستگاههای زیبای این شهرستان از انواع زیستمندان وحشی مهم و شاخص و کمیاب و      وجود پرندگان آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در سد از هرگونه شکار و صید بی رویه و غیر قانونی خودداری نمایند تا از صدمات جبران ناپذیر به اکوسیستم و سیمای زیست محیطی منطقه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

دستگیری شکارچی متخلف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۸۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی فلامینگو در سردشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خالد بایزیدی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت و کنترل زیستگاهها موفق شدند یک نفر شکارچی متخلف را شناسایی و دستگیر کنند.

او اضافه کرد: فرد متخلف در اطراف سد سردشت اقدام به شکار یک قطعه فلامینگو کرده بود.

بایزیدی گفت: در این ماموریت یک قبضه اسلحه شکاری از متخلف کشف و پس از تشکیل پرونده قضایی به دادگستری معرفی شد.

فلامینگو پرنده‌ای است با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی که بین ۹۰ سانتی‌متر تا ۱٫۵ متر بلندی دارد و در پرواز، بال‌ها و گردن کشیده و قدری پایین‌تر از سطح بدن قرار می‌گیرد و بال‌هایش ترکیب زیبایی از رنگ‌های سرخ و سیاه دارد و به آرامی راه می‌رود.

دیگر خبرها

  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • دستگیری شکارچی فلامینگو در سردشت
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد